Gå til innhold

Sunt pålegg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun spør også om magert pålegg. Da vil jeg anta at hun vil ha pålegg som er lavkalori.

Ikke i HL som jeg svarte på. Men ser det står lengre nede, men står fremdeles på at magert ikke er synonymt med sunt.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva snakker du om?

TS spør om sunt pålegg. Når ble det synonymt med lavkalori.

Hvis du blar litt opp og leser:

LITE fett, magert, mange vitaminer/næringsstoffer mener jeg med sunt. Skal NED i vekt

Ts

Anonymous poster hash: d8714...631

Skrevet (endret)

Hvis du blar litt opp og leser:

LITE fett, magert, mange vitaminer/næringsstoffer mener jeg med sunt. Skal NED i vekt

Ts

Anonymous poster hash: d8714...631

Og jeg svarte på HL. Og som du ser så leste jeg etterpå at TS hadde lagt til magert. Jeg skriver da at magert ikke er synonymt med verken sunt eller at det er bedre for vektnedgang. Jeg spiser alt jeg skrev og er tynn som en flis.

(Utenom gravidmagen)

Endret av me2u
  • Liker 2
Skrevet

Frukt er kjempegodt som pålegg. Litt tykke skiver av appelsin, eple, pære eller banan på brødskiva gjør skiva mer mettende og full av gode næringsstoffer.

AnonymBruker
Skrevet

Kaller du det lite fett?

Mager skinkeost, kokt skinke, den grønne lettgulosten fra Synnøve, laksepålegg i porsjonsbeger, bringebær/eplesyltetøy fra Lerum, philadelphia har vel noen magre pålegg

Utenom kokt skinke og laks er det ganske næringsfattig mat du nevner, med mye kunstige tilsettingstoffer. Det me2u nevner er mye mer næringsrikt, fett - ja, men det er jo det gode fettet!

Leverpostei er ikke usunt om du velger go og mager og ikke spiser for mye av det, men kyllingpostei er et bedre alternativ, hvis deg et jernet man er interessert i.

Anonymous poster hash: f3802...bb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mager kyllingost, kalkunskinke, avokado, kokt skinke, laks, mager ost, eggehvite (feks i eggerøreform eller omelett), generelt grønnsaker og frukt.

Anonymous poster hash: c6f4d...9ad
Skrevet

Jeg elsker pålegg som smøreost med hvitløk, leverpostei, egg, påleggsørret, skinke, kylling- og kalkunpålegg, pesto, ost og brie. Ellers er det også supergodt med syltetøy og cottage cheese! Om dette er sunt pålegg eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men det er umulig så usunt at det er farlig å spise :) Lever selv på dette, og er nærmere undervekt enn overvekt, selv om jeg prøver å få vekta oppover! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...