AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #1 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg spiser endel brød (frokost, lunsj), men hva er egentlig sunne pålegg? Leverpostei og makrell i tomat er uaktuelt.Anonymous poster hash: d8714...631
tessa3 Skrevet 13. oktober 2014 #2 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg er fortiden hekta på tunfisk med majones! Har det på knekkebrød, men er vel like godt på brød😊 1
Gjest earlgrey Skrevet 13. oktober 2014 #3 Skrevet 13. oktober 2014 Eggesalat, kylling/kalkunpålegg, roastbiff med remulade og purreløk, røkt laks, krabbe/reker, kyllingsalat er noen av mine favoritter som jeg kommer på i farta Men sånn sett, for eksempel peanøttsmør eller ost er jo forsåvidt sunt, er jo gode næringsstoffer i det, men mye kalorier. Så spørs hva du mener med sunt, personlig skiller jeg mellom sunt og magert
Gjest earlgrey Skrevet 13. oktober 2014 #4 Skrevet 13. oktober 2014 Ååh, elsker brie med aprikos eller appelsinsyltetøy forresten, men det er jo ikke det magreste du kan spise da
Pringle Skrevet 13. oktober 2014 #5 Skrevet 13. oktober 2014 "Sunt" er et så vannvittig ullent og meningsløst begrep. Hva trenger du og hva spiser du ellers? Uten å vite noe mer om deg foreslår jeg gulost, ridderost, sursild, peanøttsmør, peppermakrell, røkelaks, bøkling, kokt skinke, sylte. 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #6 Skrevet 13. oktober 2014 Leverpostei er ikke sunt pålegg, fullt av ugreit fett. Frukt og grønt, fisk og "naturell" produkter er sunne produkter. Laks og aspikk går under sunt. Syltetøy er søtt og heller ikke sunt. Anonymous poster hash: 835ac...4a3 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #7 Skrevet 13. oktober 2014 LITE fett, magert, mange vitaminer/næringsstoffer mener jeg med sunt. Skal NED i vekt TsAnonymous poster hash: d8714...631
Pringle Skrevet 13. oktober 2014 #8 Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Skal du ha mye vitaminer og mineraler og ha en sjanse til å ta dem opp, må du ha i deg litt fett samtidig. Fett er ikke farlig. Skal du ned i vekt, må du se på det totale kaloriintaket. Ikke spis for lite kalorier heller, bare så mye mindre at du får en jevn og fin nedgang. 500 kcal under vedlikehold er passe for de fleste. Endret 13. oktober 2014 av Pringle 2
Supraspinatus Skrevet 13. oktober 2014 #9 Skrevet 13. oktober 2014 Skal du ha mye vitaminer og mineraler og ha en sjanse til å ta dem opp, må du ha i deg litt fett samtidig. Fett er ikke farlig. Skal du ned i vekt, må du se på det totale kaloriintaket. Ikke spis for lite kalorier heller, bare så mye mindre at du får en jevn og fin nedgang. 500 kcal under vedlikehold er passe for de fleste. Og gjerne kutte ut brødet om det ikke er laget av spiret korn på surdeig... Fytat i grovt korn kan hemme opptak av mineraler i tarmen.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #10 Skrevet 13. oktober 2014 Kokt skinke og egg er pålegg som metter godt. Anonymous poster hash: b710b...a61 1
Gjest earlgrey Skrevet 13. oktober 2014 #11 Skrevet 13. oktober 2014 Skal du ha mye vitaminer og mineraler og ha en sjanse til å ta dem opp, må du ha i deg litt fett samtidig. What? Hvordan har det seg?
sol87 Skrevet 8. juli 2015 #12 Skrevet 8. juli 2015 Når det gjelder pålegg, er det ofte mengden brød og majones/smør som er mest fetende da det tar med de fleste kaloriene. Magre kjøttvarianter som kokt skinke, hamburgerrygg og kyllingpålegg har lite kalorier og mye proteiner. Egg er også relaltivt magert, har proteiner og er mettende. Mitt tips er å begrense tykkelsen på brødskivene, unngå majonessalater og veldig søte pålegg (honning, syltetøy og nugatti), så kan du heller kose deg med det pålegget du liker. Som noen sier her, er "sunt" et ullent begrep. Det er viktig med variasjon!
Million Skrevet 8. juli 2015 #13 Skrevet 8. juli 2015 LITE fett, magert, mange vitaminer/næringsstoffer mener jeg med sunt. Skal NED i vekt TsAnonymous poster hash: d8714...631 Kjøttpålegg av kylling eller kalkunkjøtt, det er hvitt, magert kjøtt. Legg på noen skiver agurk eller tomat for litt friskere smak og variasjon. Ellers vil jeg også nevne peppermakrell. Mmmmm! Det er fet fisk, av det sunne slaget, og kjempegodt. En skive med fiskepålegg om dagen dekker dagsbehovet for omega 3.
Gjest me2u Skrevet 8. juli 2015 #14 Skrevet 8. juli 2015 Peanøttsmør Egg Avokado Skinkepålegg Tunfisk Laks/fisk Grov fiskekarbonade
grrwaffmjau Skrevet 8. juli 2015 #15 Skrevet 8. juli 2015 Peanøttsmør Egg Avokado Skinkepålegg Tunfisk Laks/fisk Grov fiskekarbonade Kaller du det lite fett? Mager skinkeost, kokt skinke, den grønne lettgulosten fra Synnøve, laksepålegg i porsjonsbeger, bringebær/eplesyltetøy fra Lerum, philadelphia har vel noen magre pålegg
strawberry Skrevet 8. juli 2015 #16 Skrevet 8. juli 2015 Om du vil ned i vekt vil jeg absolutt anbefale å bytte ut brødet med knekkebrød heller.
Gjest me2u Skrevet 8. juli 2015 #17 Skrevet 8. juli 2015 Kaller du det lite fett? Mager skinkeost, kokt skinke, den grønne lettgulosten fra Synnøve, laksepålegg i porsjonsbeger, bringebær/eplesyltetøy fra Lerum, philadelphia har vel noen magre pålegg Hva snakker du om? TS spør om sunt pålegg. Når ble det synonymt med lavkalori. 2
Bao Skrevet 8. juli 2015 #18 Skrevet 8. juli 2015 Pleier å ha banan eller philadelphia på brødskiva. Tror det er relativt "sunt" å ha på?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #19 Skrevet 8. juli 2015 Folk har så forvridde syn på hva som er sunt. Søtt = usunt feks? Og å være livredd for fett er bare tull. Gud bedre. Visste dere forresten at mange av magre/lette produkter inneholder MER sukker enn originalen? Anonymous poster hash: 29bc1...369
Brimi Skrevet 8. juli 2015 #20 Skrevet 8. juli 2015 Hva snakker du om? TS spør om sunt pålegg. Når ble det synonymt med lavkalori. Hun spør også om magert pålegg. Da vil jeg anta at hun vil ha pålegg som er lavkalori.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå