AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #1 Skrevet 13. oktober 2014 Viss ein storfamilie på tolv vert einige i eit familielag at alle skal feire jul hjå ein ta familiane, er det da rimeleg å forvente at den familien skal stå for alle utgiftene? Eller er det greitt for dei som skal halde jul å forvente at dei andre også er med og betalar for gildet? Eg skjønar at det burde ha vore avklart på førehand eller under familielaget, men når det ikkje vart gjort, kva då? Anonymous poster hash: 8bce0...394
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #2 Skrevet 13. oktober 2014 Viss ein storfamilie på tolv vert einige i eit familielag at alle skal feire jul hjå ein ta familiane, er det da rimeleg å forvente at den familien skal stå for alle utgiftene? Eller er det greitt for dei som skal halde jul å forvente at dei andre også er med og betalar for gildet? Eg skjønar at det burde ha vore avklart på førehand eller under familielaget, men når det ikkje vart gjort, kva då? Anonymous poster hash: 8bce0...394 Det er rimelig å forvente at det blir et spleiselag, dette burde være avklart fra begynnelsen ja. Det beste er at du tar det opp nå, dere kan jo feks skrive handleliste sammen, en av dere handler inn og deler summen på antall personer. Anonymous poster hash: e2302...bca
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #3 Skrevet 13. oktober 2014 Alle bør vel bidra litt. Man kan f.eks si at vi sørger for drikke, eller dessert eller hva det måtte være. Det faller naturligvis mest på de som har feiringen hjemme hos seg, men alle bør bidra med noe. Anonymous poster hash: c33e7...fb8 2
Ava Mae Skrevet 13. oktober 2014 #4 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg synes at spleiselag blir det mest riktige. 12 personer er ganske mye og krever en del i forhold til det praktiske for dem som åpner hjemmet sitt for dette laget. At de skal stå for absolutt alt av utgifter på toppen av det hele vil være urimelig i mine øyne.
mara2012 Skrevet 13. oktober 2014 #5 Skrevet 13. oktober 2014 Det faller nok mest på de som har selve feiringen, men det er vanlig at alle bidrar med noe. Hvis det er forskjellige retter som skal lages, går det ann å spørre om noen andre har lyst til å lage en ting og du noe annet. Vet ikke hvor nært forhold dere har, men det blir kanskje litt mye å gå rundt å gi ut "regninger" fordi du har delt opp summen rettferdig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå