Gå til innhold

halloween gresskar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Når er halloween? Har ikke sett noen butikker med gresskar enda,er det for tidlig? Hva pleier prisen å ligge på pr kg? Og kan man bruke innmaten istedenfor å bare kaste?

Anonymous poster hash: 1cd1a...05b

Skrevet

Litt tidlig enda. De holder ikke sååååå lenge og halloween er ikke før 31.

Pleier å koste rundt 8-10kr pr hg tror jeg. Mener jeg fort har betalt mellom 60 og 90kr selvom jeg prøver å plukke en liten en ;) De er tunge.

Skrevet

Og kan man bruke innmaten istedenfor å bare kaste?

Hvis det er matgresskar så kan du lage masse (men det finnes også gresskar som kun er for "pyntens skyld").

Gresskar er jo "pumpkin" på engelsk, og man jo pumpkin pie og ørten oppskrifter innen det. ^^,

Skrevet

Hvis det er matgresskar så kan du lage masse (men det finnes også gresskar som kun er for "pyntens skyld").

Gresskar er jo "pumpkin" på engelsk, og man jo pumpkin pie og ørten oppskrifter innen det. ^^,

Men skal du lage pumpkin pie er de oransje man typisk skjærer ansikt i feil type gresskar.

De funker derimot veldig bra å lage gresskarsuppe av, eller ovnsbakt som tilbehør til f.eks stekt kjøtt.

Skrevet

Gresskarene kommer på bestillingslistene våre en uke eller to før 31. oktober. De har ikke kommet på bestillingslistene denne uken, så jeg regner med at vi får dem inn neste uke, eller ettersendt på egen bestillingsliste nærmere neste helg.

De fleste dagligvarebutikker tar inn rundt 100 kilo gresskar hvert år, men det blir jo mer for hvert år jo mer Halloween blir en greie i Norge.

Halloweenbrusen har for øvrig kommet til Rema nå. ;)

Skrevet

De selger gresskar på Spar nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...