AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #1 Skrevet 12. oktober 2014 Situasjon: 2,3 mill. i totalt lån for ett par i sent 50-årene. Ingen billån, kredittkort eller forbrukslån. Total brutto årsinntekt på 1,1 mill. To boliger (den ene hytte) med takst på 2 mill. og 5 mill. Vil du/ dere karakterisere dette som mye lån? Anonymous poster hash: b95cb...bae
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #2 Skrevet 13. oktober 2014 Kan dette være nødvendig å legge ut...? Blæh.... Anonymous poster hash: 89bf8...0cb 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #3 Skrevet 13. oktober 2014 Fint skryteinnlegg Anonymous poster hash: d4ed9...11f 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #4 Skrevet 13. oktober 2014 Dette er overhodet ikke ment som et skryteinnlegg - tvert i mot. Noen venner av oss har uttrykt at det er altfor mye, så i stedet for å lufte økonomien til flere vi kjenner, ville jeg gjerne høre her. Anonymous poster hash: b95cb...bae 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #5 Skrevet 13. oktober 2014 Dette er overhodet ikke ment som et skryteinnlegg - tvert i mot. Noen venner av oss har uttrykt at det er altfor mye, så i stedet for å lufte økonomien til flere vi kjenner, ville jeg gjerne høre her. Anonymous poster hash: b95cb...bae Om det ikke er ment som et skryteinnlegg ser det hvert fall slik ut. Jeg syns ikke du skal høre på hva andre sier, jeg, men tenke på deg selv: trives DU og din mann med dette lånet? Om dere klarer å håndtere det syns jeg ikke det er noe galt i det! Og du burde vite hva du går til her på KG, det er nemlig ikke greit å ha romslig økonomi Anonymous poster hash: 22f35...d9f 4
Gjest Bud Skrevet 13. oktober 2014 #6 Skrevet 13. oktober 2014 Du må bare overse mitt innlegg da enkelte har uttrykt at jeg til tider har for sterke meninger om bagateller. Jeg syns at over 2X brutto inntekt i lån er nærmest horibelt i deres alder, folk i deres alder har opplevd tidenes boligprisstigning og generell inflasjon. Når det er sagt så er det veldig bra at dere innehar verdier som overskrider lånet med god margin
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #7 Skrevet 13. oktober 2014 Mye å sitte med om en blir uføretrygdet... Vi er forsiktig med økonomien. Så lenge dere har en god buffer på siden, er det nok ikke noe problem.Anonymous poster hash: 14bd1...926 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #8 Skrevet 13. oktober 2014 Du må bare overse mitt innlegg da enkelte har uttrykt at jeg til tider har for sterke meninger om bagateller. Jeg syns at over 2X brutto inntekt i lån er nærmest horibelt i deres alder, folk i deres alder har opplevd tidenes boligprisstigning og generell inflasjon. Når det er sagt så er det veldig bra at dere innehar verdier som overskrider lånet med god margin Du må også ta med det faktum at mange i denne alderen har opplevd skilsmisser, og med det ikke fått denne oppgangen du snakker om ;-) Anonymous poster hash: 706e9...a27 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #9 Skrevet 13. oktober 2014 Om det ikke er ment som et skryteinnlegg ser det hvert fall slik ut. Hvordan kan du si at "det ser slik ut", når flesteparten her mener det for mye gjeld? Anonymous poster hash: b95cb...bae
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #10 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg synes det er litt mye da dere er på deres alder. Vi har akkurat det samme og 30 år yngre. Da vi er på deres alder så vil vi ha vært gjeldsfri en stund..Anonymous poster hash: ad376...42e 1
Gjest Skrevet 13. oktober 2014 #11 Skrevet 13. oktober 2014 Det går jo sikkert fint nå, men hva når dere går av men pensjon? Hva om dere bestemte dere for å leve nøkternt i 2-3 år og dumpe mest mulig inn på lånene, slik at dere får det mer romslig senere? Hvis dere har 1,1 i inntekt, så tipper jeg dere har mye å gå på økonomisk. Knip inn på sløsing, spontaninnkjøp, klesbudsjett, ferier og annet. Kjøp sunne og rimelige råvarer og lag mat fra bunnen. Dropp resturantbesøk og uteliv. Legg alt dere sparer inn på lånet! Og kos dere ved å se at det minker. Sett deg et sparemål. Hvor stor ekstrainnbetaling på lånet kan du gjøre i romjulen om du er forsiktig fram mot jul? 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #12 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg synes det er litt mye da dere er på deres alder. Vi har akkurat det samme og 30 år yngre. Da vi er på deres alder så vil vi ha vært gjeldsfri en stund..Anonymous poster hash: ad376...42e Må bare: den gang da, hver gang når Anonymous poster hash: d5aef...123 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #13 Skrevet 13. oktober 2014 Dere har svært høyt lån til å være så nærme pensjonsalder.Anonymous poster hash: 53189...009
Ruccula Skrevet 13. oktober 2014 #14 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg synes dere har et svært høyt lån til å være såpass gamle. jeg regner med å være gjeldsfri for lengst innen den alderen
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #15 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg synes det er litt mye da dere er på deres alder. Vi har akkurat det samme og 30 år yngre. Da vi er på deres alder så vil vi ha vært gjeldsfri en stund..Anonymous poster hash: ad376...42e Med mindre dere blir skilt om ti år og må inn på boligmarkedet på nyttAnonymous poster hash: 2d234...ddc
Gjest Bud Skrevet 13. oktober 2014 #16 Skrevet 13. oktober 2014 Med mindre dere blir skilt om ti år og må inn på boligmarkedet på nyttAnonymous poster hash: 2d234...ddc Du mister ikke alt du eier og har når du skilles...
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #17 Skrevet 13. oktober 2014 Du mister ikke alt du eier og har når du skilles... Noen skjønner jo at økonomien blir dårligere om man skilles. Herregud... Anonymous poster hash: 89bf8...0cb
Gjest Bud Skrevet 13. oktober 2014 #18 Skrevet 13. oktober 2014 Noen skjønner jo at økonomien blir dårligere om man skilles. Herregud... Anonymous poster hash: 89bf8...0cb Vi er alle ansvarlige for vår egen fremtid, at du er fornøyd med å eie kun et halvt hus kan du kun laste 1 person for...
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #19 Skrevet 13. oktober 2014 Vi er alle ansvarlige for vår egen fremtid, at du er fornøyd med å eie kun et halvt hus kan du kun laste 1 person for... Slutt med våset ditt i alle mulige tråder. Anonymous poster hash: 89bf8...0cb 2
Djungelvrål Skrevet 13. oktober 2014 #20 Skrevet 13. oktober 2014 Situasjon: 2,3 mill. i totalt lån for ett par i sent 50-årene. Ingen billån, kredittkort eller forbrukslån. Total brutto årsinntekt på 1,1 mill. To boliger (den ene hytte) med takst på 2 mill. og 5 mill. Vil du/ dere karakterisere dette som mye lån? Anonymous poster hash: b95cb...bae Syns dere har mye lån til å være sent i 50 årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå