Gå til innhold

Lakserolje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :blomst:

Spør her fordi dere i dette forumet allerede har født : Er det noen av dere som prøvde lakserolje for å starte fødsel? Fortell gjerne om dine opplevelser og hvordan det gikk.

Anonymous poster hash: 812bd...974
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har ikke brukt det, og regner ikke med at mange andre har prøvd heller.

Det kan blant annet føre til styrtfødsel og gjøre fødsel farligere enn nødvendig for baby. Håper ikke du vurderer det heller!

Endret av Semydfe
Skrevet

TS her

Finnes det noe forskning som sier at det kan gjøre fødsel farligere for baby?

Grunnen til at jeg spør er at det er ikke mindre enn to (godt voksne) damer som har tipset meg om lakserolje de siste dagene.. Jeg har ikke hørt om det før, og vet naturligvis ikke helt hvordan det der da fungerer.. Ville selvsagt ikke gjort noe som kunne satt babyen min i fare!

Skrevet

Gjorde det med jordmors velsignelse 10 dager på overtid. Hun sa hvor mye jeg kunne ta. Fødselen startet dagen etter og var ikke styrtfødsel.

Skrevet

Gjorde det med jordmors velsignelse 10 dager på overtid. Hun sa hvor mye jeg kunne ta. Fødselen startet dagen etter og var ikke styrtfødsel.

Var du førstegangsfødende? Hvilke mengder er det snakk om egentlig? Og smaker det grusomt?

TS

Skrevet

Jeg har aldri lest forskning om det, og vet bare det som er mer allment kjent:

1. Kan føre til styrtfødsel med de komplikasjoner det fører med seg

2. Kan føre til stormrier. Dette vil stresse baby og påvirke oksygentilførsel. Samt at det er svært ubehagelig for mor.

3. Kan sette igang tarmbevegelse hos fosteret slik at fostervannet blir forurenset.

I verste fall kan disse tingene føre til at baby får varige men og i ytterste konsekvens dø.

• Liker 1
Skrevet

Dette har man vel heldigvis slutter med for mange år siden...?

Skrevet

Kjente en som gjorde dette for mange år siden. Babyen hadde store problemer da den kom til verden og moren fikk gjennomgå av jordmora.

Dette var noe uvitende kvinne gjorde for 40 til 50 år siden.

Tror ikke dette har blitt forsket på, eller at de er "bevist over rimelig tvil" at dette fører til styrtfødsel eller andre ting, MEN det sagt, lakserolje er ikke noe du finner på å bruke for å sette igang en fødsel i vår opplyste verden.

Få noen til å kjøre en tur med deg på en god og humpete grusvei.

Anonymous poster hash: 3f8f3...fee

• Liker 1
Skrevet

Shit, såpass! Da dropper vi den tanken her og nå :sjokkert:

Takk for svar dere :blomst:

TS

• Liker 2
Skrevet

Nyt tiden du fortsatt har som gravid, SOV og slapp av ikke stress med å prøve å starte fødselen.. Blir så utrolig lite søvn og avslapping når de er født :)

Skrevet

Har ikke brukt det selv, tror ikke jeg ville tatt sjansen på det. Det starter når det starter.

Når det er sagt så har jeg en venninne så har prøvd det med alle tre men det hadde ingen påvirkning. Hun prøvde alle disse rådene som skal få fødselen i gang, men ingen av de funket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...