AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #1 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg var på en date for noen uker siden, hvor jeg synes jeg gjorde et dårlig inntrykk. Jeg likte mannen, selv om jeg ikke synes vi fikk så god kontakt på daten. Han var høflig og hyggelig, men jeg fikk tidlig følelsen av at han ikke egentlig var interessert. Og jeg synes jeg snakket om uinteressante tema, og sa litt dumme ting. Føler at jeg har tapt litt ansikt. (Han ville selvsagt ikke treffes igjen, og det aksepterer og skjønner jeg fullt ut.) Men jeg gremmes og skammer meg og føler meg liten, flere uker etterpå, og er redd for at denne følelsen vil vare lenge. Påvirker selvtilliten min i forhold til menn generelt. Er det noen andre som har opplevd lignende, og har klart å opparbeide et positivt selvbilde etterpå? Anonymous poster hash: 25f27...1f3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #2 Skrevet 12. oktober 2014 Har opplevd det mange ganger og tror det er ganske vanlig. Har ingen gode råd men du har ingenting å skamme deg over ihvertfall! Anonymous poster hash: 8c9d6...889 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #3 Skrevet 12. oktober 2014 Hvis det er en du ikke treffer igjen ofte eller kanskje til og med aldri går det nok over fortere enn om det er en du møter ofte. Du får bare ta det med deg videre og tenke at akkurat sånn skal du klare å ikke oppføre deg igjen. Det går i hvert fall alltid over Anonymous poster hash: dc11f...bcd 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #4 Skrevet 12. oktober 2014 Uff, jeg liker bare ikke den personen jeg fremstod som på den daten. Skravlet om uinteressante ting. Føler meg så kjedelig og enkel. Anonymous poster hash: 25f27...1f3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #5 Skrevet 12. oktober 2014 Hvis det er en du ikke treffer igjen ofte eller kanskje til og med aldri går det nok over fortere enn om det er en du møter ofte. Du får bare ta det med deg videre og tenke at akkurat sånn skal du klare å ikke oppføre deg igjen. Det går i hvert fall alltid over Anonymous poster hash: dc11f...bcd Vi har felles bekjente, så jeg tror nok vi kommer til å ses en eller annen gang. Anonymous poster hash: 25f27...1f3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #6 Skrevet 12. oktober 2014 Vi har felles bekjente, så jeg tror nok vi kommer til å ses en eller annen gang. Anonymous poster hash: 25f27...1f3 En eller annen gang fikser du! Tenk så heldig at det ikke er kollegaen din eller naboen, du har sluppet billig unna Anonymous poster hash: dc11f...bcd
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #7 Skrevet 12. oktober 2014 En eller annen gang fikser du! Tenk så heldig at det ikke er kollegaen din eller naboen, du har sluppet billig unna Anonymous poster hash: dc11f...bcd He he. Problemet er vel at jeg føler meg mislykket uansett om han ser meg. Han vet om meg, og han har tenkt sitt. Og jeg føler meg mislykket i forhold til menn jeg kommer til å møte også. At jeg er en uinteressant dame uten substans. Ja, jeg vet dette høres merkelig ut, men sånn føler jeg det altså. Det er som om det har festet seg i bevisstheten min etter denne tabben av en kveld. Anonymous poster hash: 25f27...1f3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #8 Skrevet 12. oktober 2014 He he. Problemet er vel at jeg føler meg mislykket uansett om han ser meg. Han vet om meg, og han har tenkt sitt. Og jeg føler meg mislykket i forhold til menn jeg kommer til å møte også. At jeg er en uinteressant dame uten substans. Ja, jeg vet dette høres merkelig ut, men sånn føler jeg det altså. Det er som om det har festet seg i bevisstheten min etter denne tabben av en kveld. Anonymous poster hash: 25f27...1f3 Jeg har kjent på det samme selv noen ganger, men det går over Han er bare en fyr, en nokså tilfeldig en faktisk, og hva betyr det vel for deg hva en eller annen tilfeldig fyr mener om deg? Nettopp, ingenting! Man må også ha litt hjelp av den andre for at samtalen skal bli bra, ellers blir det jo bare tomprat. Dette betyr ikke at du er uinteressant og substansløs.Anonymous poster hash: dc11f...bcd 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #9 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg har kjent på det samme selv noen ganger, men det går over Han er bare en fyr, en nokså tilfeldig en faktisk, og hva betyr det vel for deg hva en eller annen tilfeldig fyr mener om deg? Nettopp, ingenting! Man må også ha litt hjelp av den andre for at samtalen skal bli bra, ellers blir det jo bare tomprat. Dette betyr ikke at du er uinteressant og substansløs.Anonymous poster hash: dc11f...bcd Ja nettopp, tomprat var det jeg drev med. Dessverre bryr jeg meg om hva han tenker om meg. Kanskje jeg har plassert han på en pidestall. Anonymous poster hash: 25f27...1f3
Meline37 Skrevet 12. oktober 2014 #10 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg var på en date for noen uker siden, hvor jeg synes jeg gjorde et dårlig inntrykk. Jeg likte mannen, selv om jeg ikke synes vi fikk så god kontakt på daten. Han var høflig og hyggelig, men jeg fikk tidlig følelsen av at han ikke egentlig var interessert. Og jeg synes jeg snakket om uinteressante tema, og sa litt dumme ting. Føler at jeg har tapt litt ansikt. (Han ville selvsagt ikke treffes igjen, og det aksepterer og skjønner jeg fullt ut.) Men jeg gremmes og skammer meg og føler meg liten, flere uker etterpå, og er redd for at denne følelsen vil vare lenge. Påvirker selvtilliten min i forhold til menn generelt. Er det noen andre som har opplevd lignende, og har klart å opparbeide et positivt selvbilde etterpå? Anonymous poster hash: 25f27...1f3 Jeg kjenner meg helt igjen. Jeg har opplevd samme følelse. Og det kan faktisk sitte lenge i. Det er du ikke alene om. Jeg kan også si mange dumme ting når jeg er nervøs. Man blir jo ganske satt ut i en slik situasjon for man blir jo usikker. Usikkerheten er en del av datingen og den sitter i. Og får man avslag så blir man ganske redd når man skal ut på nye dater. Man er redd at avslagene skal gjenta seg. Men vit at jeg har vært der du er. Og jeg tror mange har vært der. Tipser deg om å trene for det er sundt på mange måter, og det å ta vare på seg selv er viktig. Tenk på at dating er å prøve... og det er bedre å ha forsøkt å erobre en manns hjerte enn å ikke ha forsøkt i det hele tatt. Livet er et spill. Husk at du er verdifull og at en dag så tror jeg at du møter en som liker deg Ikke gi opp. Jeg er i tøffe situasjoner selv, og du er ikke alene. 1
Sandie Skrevet 12. oktober 2014 #11 Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Dette har nok noe med selvfølelsen å gjøre.Du må rett og slett bli flinkere til å gi mer blaffen i hva folk måtte mene om deg. Om du har blitt avvist noen ganger på date,hva så? Det sier ingenting om deg som person. Du var ikke deg selv på daten,og det er slikt som kan skje i en slik setting.Man kan ikke være på topp alltid,og uansett om du hadde gjort alt "riktig" kunne det likevel endt med avslag. Min erfaring er at man etterhvert som man går på date blir flinkere til å finne samtaleemner og skape interessante diskusjoner.Det er rett og slett øvelse som ofte må til,så ikke gi opp Endret 12. oktober 2014 av Sandie
Blondepiken Skrevet 12. oktober 2014 #12 Skrevet 12. oktober 2014 Du skriver jo at du ikke oppfattet han som veldig interessert under daten, og da er det ikke så rart at du følte du oppførte deg dumt. Om han hadde vært interessert hadde han gitt deg mer/bedre respons på ting du sa, og du hadde opptrått tryggere og følt deg bedre med deg selv i ettertid. Det blir fort litt våsete og tåpelig når man føler man må jobbe for en interesse som ikke er der. Du trenger ikke å føle deg dum og du bør ikke la dette gå utover selvtilliten din, selv om jeg forstår veldig godt at det er lett å gjøre det neste gang du treffer en er forhåpentligvis kjemien bedre og da blir det ikke på samme måten. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #13 Skrevet 12. oktober 2014 Dette har nok noe med selvfølelsen å gjøre.Du må rett og slett bli flinkere til å gi mer blaffen i hva folk måtte mene om deg. Om du har blitt avvist noen ganger på date,hva så? Det sier ingenting om deg som person. Du var ikke deg selv på daten,og det er slikt som kan skje i en slik setting.Man kan ikke være på topp alltid,og uansett om du hadde gjort alt "riktig" kunne det likevel endt med avslag. Min erfaring er at man etterhvert som man går på date blir flinkere til å finne samtaleemner og skape interessante diskusjoner.Det er rett og slett øvelse som ofte må til,så ikke gi opp Ja, jeg må nok øve meg litt på å date. Veldig vanskelig å skulle gi blaffen i hva andre folk mener om meg, kjenner jeg. Men hvis jeg tenker at jeg ikke var meg selv på daten, så hjelper det litt. Jeg følte meg jo ikke helt vel der og da. Anonymous poster hash: 25f27...1f3
Kontormus Skrevet 12. oktober 2014 #14 Skrevet 12. oktober 2014 Æsj, glem det! Har jeg også opplevd flere ganger. Og grunnen er at det ikke eksisterer noen form for kjemi. Hadde det vært det hadde praten gått av seg selv. Vær glad du var den av dere som prøvde å finne noe å snakke om hvertfall! 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #15 Skrevet 12. oktober 2014 Du skriver jo at du ikke oppfattet han som veldig interessert under daten, og da er det ikke så rart at du følte du oppførte deg dumt. Om han hadde vært interessert hadde han gitt deg mer/bedre respons på ting du sa, og du hadde opptrått tryggere og følt deg bedre med deg selv i ettertid. Det blir fort litt våsete og tåpelig når man føler man må jobbe for en interesse som ikke er der. Du trenger ikke å føle deg dum og du bør ikke la dette gå utover selvtilliten din, selv om jeg forstår veldig godt at det er lett å gjøre det neste gang du treffer en er forhåpentligvis kjemien bedre og da blir det ikke på samme måten. Takk for svar, dette stemmer nok. Jeg får kjenne mer etter på neste date, om mannen viser meg interesse og om jeg føler meg vel. Hvis ikke så kan jeg heller bare avslutte daten raskt, i stedet for å streve meg gjennom en hel kveld i håp om å oppnå hans interesse. Anonymous poster hash: 25f27...1f3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #16 Skrevet 12. oktober 2014 Æsj, glem det! Har jeg også opplevd flere ganger. Og grunnen er at det ikke eksisterer noen form for kjemi. Hadde det vært det hadde praten gått av seg selv. Vær glad du var den av dere som prøvde å finne noe å snakke om hvertfall! Ja, nemlig! Anonymous poster hash: 25f27...1f3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #17 Skrevet 13. oktober 2014 Tenk heller på hva andre kan gjøre for deg, om han passer deg istedet for å tenke på hvordan du fremstiller deg selv, det får deg til å virke mer interessant og selvsikker. I dette tilfellet så var han er dårlig match for deg fordi han fikk frem det dårlige i deg. Ville det vært bra kjemi og dere passet sammen så ville du visst det, du ville ikke følt deg dum i ettertid. Det er du som skulle avsluttet daten når du fant ut av dette. Ikke ta det personlig, det var heller kjemien som ikke passet fremfor deg. Finn deg en fyr som får frem det beste i deg, han som får deg til å ville åpne deg og ikke føle deg dum. Det er ingens feil, bare at dere ikke var kompatible Anonymous poster hash: 62d0b...afc 1
Nettinettet Skrevet 13. oktober 2014 #18 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg var på en date for noen uker siden, hvor jeg synes jeg gjorde et dårlig inntrykk. Jeg likte mannen, selv om jeg ikke synes vi fikk så god kontakt på daten. Han var høflig og hyggelig, men jeg fikk tidlig følelsen av at han ikke egentlig var interessert. Og jeg synes jeg snakket om uinteressante tema, og sa litt dumme ting. Føler at jeg har tapt litt ansikt. (Han ville selvsagt ikke treffes igjen, og det aksepterer og skjønner jeg fullt ut.) Men jeg gremmes og skammer meg og føler meg liten, flere uker etterpå, og er redd for at denne følelsen vil vare lenge. Påvirker selvtilliten min i forhold til menn generelt. Er det noen andre som har opplevd lignende, og har klart å opparbeide et positivt selvbilde etterpå? Anonymous poster hash: 25f27...1f3 Den følelsen har jeg hatt og får fortsatt innimellom. Både når jeg er på date, eller i jobbmøter. Det skjer ofte når jeg skal treffe noen jeg virkelig ser opp til, eller virkelig liker. Følelsen kan også komme når jeg ikke får det restulatet jeg ønsker av noe. F.eks når ting jeg har sendt til trykk etter en forespørsel til en artikkel ikke blir med og artikelen tar for seg ting jeg egentlig burde ha nevnt men ikke gjorde. Før kunne jeg bli skikkelig deprimert av det og bruke mye tid på å fortelle meg selv hvor dum jeg var som spolerte sjansen. Men nå, så driter jeg i det! Jeg velger å tenke at alle er mennesker og hvis jeg spolerte en sjanse så var det fordi 1. Jeg skulle lære noe av det så jeg gjør ting bedre neste gang. 2. Det var ikke meningen at det skulle bli noe der, sånn at jeg ikke går glipp av noe bedre. For å "manne" meg opp til slike møter/dater så forteller jeg meg selv at alle er mennesker og det er ingenting som tilsier at personen jeg skal treffe er bedre enn meg på noen som helst måte. Jeg prøver også å tenke at dette gir meg mulighet til å lære om meg selv og at jeg bare må være ydmyk (ikke tro jeg er bedre enn jeg er) og hyggelig så går det meste av seg selv. Å være meg selv er viktig i en datingsetting, så der fokuserer jeg på å sakke om ting jeg trives med å snakke om og ikke ha behov for å prøve å virke bedre enn jeg er.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #19 Skrevet 13. oktober 2014 Tenk heller på hva andre kan gjøre for deg, om han passer deg istedet for å tenke på hvordan du fremstiller deg selv, det får deg til å virke mer interessant og selvsikker. Anonymous poster hash: 62d0b...afc Dette er en god idé. Tenk heller på hva andre kan gjøre for deg, om han passer deg istedet for å tenke på hvordan du fremstiller deg selv, det får deg til å virke mer interessant og selvsikker. I dette tilfellet så var han er dårlig match for deg fordi han fikk frem det dårlige i deg. Ville det vært bra kjemi og dere passet sammen så ville du visst det, du ville ikke følt deg dum i ettertid. Det er du som skulle avsluttet daten når du fant ut av dette. Ikke ta det personlig, det var heller kjemien som ikke passet fremfor deg. Finn deg en fyr som får frem det beste i deg, han som får deg til å ville åpne deg og ikke føle deg dum. Det er ingens feil, bare at dere ikke var kompatible Anonymous poster hash: 62d0b...afc Takk for oppmuntringen. Jeg føler meg bedre etter å ha lest dette svaret og de andre jeg har fått. TS Anonymous poster hash: 25f27...1f3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #20 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg var på en date for noen uker siden, hvor jeg synes jeg gjorde et dårlig inntrykk. Jeg likte mannen, selv om jeg ikke synes vi fikk så god kontakt på daten. Han var høflig og hyggelig, men jeg fikk tidlig følelsen av at han ikke egentlig var interessert. Og jeg synes jeg snakket om uinteressante tema, og sa litt dumme ting. Føler at jeg har tapt litt ansikt. (Han ville selvsagt ikke treffes igjen, og det aksepterer og skjønner jeg fullt ut.) Men jeg gremmes og skammer meg og føler meg liten, flere uker etterpå, og er redd for at denne følelsen vil vare lenge. Påvirker selvtilliten min i forhold til menn generelt. Er det noen andre som har opplevd lignende, og har klart å opparbeide et positivt selvbilde etterpå?Anonymous poster hash: 25f27...1f3 For en dust av en mann. Han burde fått deg til å føle deg bra, da hadde du ikke blitt usikker på daten. Anonymous poster hash: ae0d5...860
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå