Gå til innhold

Man må behandle jenter som dritt..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis en går på smell etter smell, må en gå i seg selv og heller se om en velger feil type menn, og prøve å jobbe med seg selv for å bryte den onde sirkelen.

Det tror jeg du har helt rett i, men det er fryktlig vanskelig ettersom man blir mer og mer sikker på at mishandlingen er ens egen skyld - og som jeg var inne på tidligere - er dette ofte tillærte mønster som går helt til bake til farsfiguren/mannsbildet en har fått med seg fra barndommen.

Situasjonen blir ofte også fastlåst ettersom man blir møtt med fordømmelse og mistro fra omverdene - man "finner seg jo i det" og skammen blir desto større...

Videoannonse
Annonse
Gjest Lompa
Skrevet

Problemet er jo,Greeny, at det er så mange ulike typer som er sånn. Det er selvfølgelig enkelte du ser det på at er trøbbel, men så er det også så mange som virker snille og sjarmerende,nesten underdanige, som blir til rene monstre etter en tid.

Spør bare en eller annen som har vært i flere slike forhold. Så det blir faktisk veldig feil å legge skylda på jentene selv.

Men nå bør jeg nok forlate denne diskushjonen snart, før jeg blir usaklig, og heller komme tilbake i morgen.Dette er et tema som gjør meg så eitrande sint.

Gjest Fighter
Skrevet
Hvis en går på smell etter smell' date= må en gå i seg selv og heller se om en velger feil type menn, og prøve å jobbe med seg selv for å bryte den onde sirkelen.

Er enig i at om man ser at man forelsker seg i/blir sammen med feil type menn bør prøve å komme seg vekk fra mønsteret. Men jeg tror ikke alltid kvinner i dårlige forhold ser selv at forholdene var så dårlige. Kankjs ikke før de faktisk er i et godt et. Om man er vant med noe tenker man ikke på det som unormalt. Og som sagt; blir man slått tror man etterhvert at man fortjener det.

Skrevet

Nei, nei... jeg trodde ikke du mente det da :wink:

Jeg vet bare at mange sier "ja da må du bare komme deg vekk" og ikke ser årsakene bak og hvor vanskelig det er...

Gjest GreenSky
Skrevet
Problemet er jo,Greeny, at det er så mange ulike typer som er sånn. Det er selvfølgelig enkelte du ser det på at er trøbbel, men så er det også så mange som virker snille og sjarmerende,nesten underdanige, som blir til rene monstre etter en tid.

Spør bare en eller annen som har vært i flere slike forhold. Så det blir faktisk veldig feil å legge skylda på jentene selv.

Men nå bør jeg nok forlate denne diskushjonen snart, før jeg blir usaklig, og heller komme tilbake i morgen.Dette er et tema som gjør meg så eitrande sint.

Jeg har vært i et slikt forhold med psykisk vold. Ble også grundig banket av stefar da jeg var liten. Og har lett for å falle for "drittsekker". Så jeg kan trygt si at jeg vet hva jeg snakker om.

Gjest TomKrus
Skrevet

Men hvorfor er det nå slik at noen jenter klarer å havne opp med snille jævler gang på gang? Det er jo flere andre snille å ta av også, så så uflaks kan man vel ikke ha? Det må jo være noe spesielt med disse psykopatene som tiltrekker dem?

Gjest GreenSky
Skrevet

Men hvorfor er det nå slik at noen jenter klarer å havne opp med snille jævler gang på gang? Det er jo flere andre snille å ta av også, så så uflaks kan man vel ikke ha? Det må jo være noe spesielt med disse psykopatene som tiltrekker dem?

Akkurat! Og da må en gå i seg selv for å finne ut hva det er. Bare slik kan en bryte ut av den onde sirkelen.

Skrevet
hvorfor er det nå slik at noen jenter klarer å havne opp med snille jævler gang på gang? Det er jo flere andre snille å ta av også' date=' så så uflaks kan man vel ikke ha? Det må jo være noe spesielt med disse psykopatene som tiltrekker dem?[/quote']

Derfor Tom:

Gjest TomKrus
Skrevet

Og derfor:

Gjerne med hjelp fra andre, men ikke bare fortsett videre, for det hjelper ingenting.

Gjest Fighter
Skrevet

Men jeg tror man må innse at det ikke er bra, innse at man fortjener bedre og innse at man trenger hjelp.

Å se inn i framtiden er nok vanskelig for de fleste, så vi kan ikke forvente at jenter som har blitt slått skal skjønne om en mann kommer til å gjøre det eller ikke. Men de som er i destruktive forhold må lære seg å sette foten ned, bryte ut og ikke godta situasjonen.

For de som faller for menn det vet slår(mange som faller for voldsdømte) må også først innse at det ikke er bra med et forhold med vold. Deretter kan de gå inn i seg selv, kanskje med hjelp utenfra til å bryte

Skrevet

Bare for å oppsummere - YES! :wink:

Gjest GreenSky
Skrevet

:ler: Så mye diskutering fram og tilbake, også er vi faktisk enige. Jaja... :ler:

Skrevet

Har et perfekt eksempel som støtter "konklusjonen" her.

En av mine beste venninner har vært i tre relativt lange forhold med "drittsekker" alle sammen. Det tredje er hun fortsatt i... Hun er ei kjempenydelig jente og alltid blid. Jeg har kjent familien hennes siden jeg var liten og omtrent vokst opp i huset sammen med de.

Alle guttene hun har vært sammen med har mer eller mindre behandlet henne på samme måte faren behandlet moren (de er nå skilt). Hun har aldri sagt til meg at hun har blitt slått, men jeg tror det. De har vært sykelig sjalue og kalt henne ord som jeg aldri hadde tolerert å bli kalt eks jævla kjerring, hore, stygge beist osv. De har også laget regler om hvor hun kan være og hvem hun får prate med osv....

De behandlet henne på en måte som gjør at jeg får vondt av henne :-( , men hun var glad i hver og en av dem og ser på det som normalt å krangle hver dag....

Gjest Enkel forklaring
Skrevet

En mulig forklaring er at mange jenter velger "bad boys" i begynnelsen (og noen lenger), for å få seg erfaring...

Rett og slett.

Så ender de gjerne opp med en av de snille og kjedelige A4-mennene. ZZZzzzzzzzzz

Gjest GreenSky
Skrevet
En mulig forklaring er at mange jenter velger "bad boys" i begynnelsen (og noen lenger), for å få seg erfaring...

Hæ? :klø: Da kan de vel bare ta seg en elsker. Tror ikke det er forklaringen.

Gjest Sukkerert
Skrevet
Edit: Obs! Grunnløs spekulering følger!

Som seg hør og bør så var jeg på fylla igår og er ganske sliten idag og da er det jo deilig og bare sitte stille å fundere på ting. Idag så funderer jeg på hvorfor jenter blir tiltrukket av "slemme" menn.

Vi husker alle ungdomsskoletiden.

"Åh fy faen jeg skal bli så dritings i helga" sier hun og så beundrer alle jentene i gjengen henne fordi hun har eldre type som tar henne med på fest, drikker seg dritings, kliner med andre og skambanker henne når hu ser på en annen gutt. Hadde noen sånne tilfeller i paralell klassen min på ungdomskolen. Allikevel så var det slik at så fort disse gutta dumpa dama så var alle de andre jentene over dem med en gang. Selvom de visste at de blei pult og dumpa etter noen uker. Og da var jo de andre jentene der med en gang (de som ikke fikk typen) og kalte dem for hore. (haha syk verden).

Mange jenter oppfører seg også slik langt utover i voksen alder også. Hvis du har "thing" for slemme gutter så blir det dumt og bli overrasket hvis du blir såret.

Var intervju i Dagbladet, der sto det at "de snille var så kjedelige, dessuten var de for hengiven/trofast, noe som kunne forvekslet med klengete." jaha ja.. Så det å være hengiven og trofast er liksom ikke noe jenter i ung alder trakter etter? Det er da forskjell på å være snill og tøffel! Bare tenk på hva unge gutter lærer av dette her. Konklusjonen er jo at man må behandle jenter som dritt.

Jeg har aldri følt meg tiltrukket av gutter som er voldelige og kriminelle.

Mye mulig at ideén om at jenter liker slemme gutter, er en myte.

Min gutt er veldig snill og det var noe av grunnen til at jeg falt for ham.

Skrevet

"Man må behandle jenter som dritt.."

"Jenter faller for drittsekker(bokstavelig talt)"

Jeg tror lite på det, men jeg tror det er oppsiktsvekkende mange gutter som tror det.

Skrevet

Det er eggentlig noe i det du sier. F.eks. at kvinner som blir mishandlet av en mann, klarer å finne dem igjen. De som mishandler, mener jeg. Men jeg likte ikke konklusjonen din noe særlig.

Skrevet

vil ikke være med på diskusjonen.. fjernet innlegget mitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...