Gjest Fighter Skrevet 15. juli 2004 #21 Skrevet 15. juli 2004 Hvis du mener kvinner som forelsker seg i kriminelle tror jeg det kan ha noe av de årsakene Suzy nevner, og at mange kvinner vil prøve å hjelpe dem til et bedre liv.
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2004 #22 Skrevet 15. juli 2004 Dette blir for dumt Donnie- for oss som har vært i en slik situasjon, latterliggjør du oss. :-? Jeg gikk overhodet ikke BEVISST inn i et forhold for jeg ble banket gul og blå etter vi hadde vært sammen i et år
Gjest Fighter Skrevet 15. juli 2004 #23 Skrevet 15. juli 2004 Dette var helt klart en overdrivelse fra min side. Jeg mener jo ikke at det er best at disse kvinnene dør ut men syns det var en litt artig formulering. For det første så svarte du ikke på noen av spørsmålene mine.For det andre; er det virkelig morsomt at folk får livene sine ødelagt?
Donnie Darko Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #24 Skrevet 15. juli 2004 hmm.. kansje jeg bør fjerne det ene avsnittet..
Frodo Skrevet 15. juli 2004 #25 Skrevet 15. juli 2004 Hvis du mener kvinner som forelsker seg i kriminelle tror jeg det kan ha noe av de årsakene Suzy nevner' date=' og at mange kvinner vil prøve å hjelpe dem til et bedre liv.[/quote'] Noen kvinner har en feilkobling som gjør at de tror at de kan forandre andre. Jo vanskeligere mannen er, jo større er jo utfordringen..
Donnie Darko Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #26 Skrevet 15. juli 2004 noe slikt var det jeg tenkte på ja..
Gjest Lompa Skrevet 15. juli 2004 #27 Skrevet 15. juli 2004 Så du sitter bare og ser på at jenter går inn i forhold til "menn" som slår? Da lurer jeg både på hva slags folk du omgir deg med og hva slags venn du selv er, som ikke sier noe. Og hvordan kan du være så sikker på at jentene er ordentlig klar over hva slags fyr de blir sammen med?
Suzy Skrevet 15. juli 2004 #28 Skrevet 15. juli 2004 hmm.. kansje jeg bør fjerne det ene avsnittet.. Sikkert ikke så dumt
Gjest Fighter Skrevet 15. juli 2004 #29 Skrevet 15. juli 2004 Ja, men det beytr ikke at de vil han skal slå .
Gjest Lompa Skrevet 15. juli 2004 #30 Skrevet 15. juli 2004 ARTIG FORMULERING???? Hva faen er ARTIG med dette?Man bruker IKKE artige formuleringer i diskjusjoner som dette! og særlig ikke overfor folk som har opplevd/sett det ene og det andre! Din eneste "unnskyldning" er dine 21 år.
Gjest care Skrevet 15. juli 2004 #31 Skrevet 15. juli 2004 Kanskje dere legger ulike menige i begrepet "bevisst" ?
Donnie Darko Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #32 Skrevet 15. juli 2004 Ja' date=' men det beytr ikke at de vil han skal slå .[/quote'] Det har jeg aldri sagt. Det jeg mener i det avsnittet er at hvis du henger etter de "slemme" gutta så er det dumt og bli overaska når han behandler deg på samme måten..
Gjest Fighter Skrevet 15. juli 2004 #33 Skrevet 15. juli 2004 Problemet er vel ofte at det ikke er de tilsynelatende slemme gutta som slår.
Gjest GreenSky Skrevet 15. juli 2004 #34 Skrevet 15. juli 2004 Din eneste "unnskyldning" er dine 21 år. Han formulerte seg litt uheldig, men jeg ser poenget hans. Han er oppgitt over at mange kvinner gjør den samme tabben om igjen og om igjen, når det gjelder å velge feil menn.
Donnie Darko Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #35 Skrevet 15. juli 2004 Han formulerte seg litt uheldig, men jeg ser poenget hans. Han er oppgitt over at mange kvinner gjør den samme tabben om igjen og om igjen, når det gjelder å velge feil menn. Exactly!
Gjest Lompa Skrevet 15. juli 2004 #36 Skrevet 15. juli 2004 Han formulerte seg litt uheldig, men jeg ser poenget hans. Han er oppgitt over at mange kvinner gjør den samme tabben om igjen og om igjen, når det gjelder å velge feil menn. Jo, men det er jo som jeg prøvde å forklare: en ond sirkel. Og han kan ikek forvente seg å bli strøket medhårs når han prøver seg med "ARTIGE" formuleringer om et slikt tema!Vi kan bli oppgitt over den sirkelen så mye vi vil, men det skal himla mye til å bryte den. For selv menn som virker snille og ordentlige, KAN vise seg å være en som slår. Etter et sånt forhold trenger man en følelse av trygghet og når man møter noen som faktisk gir den følelsen, ser man ikke evt faresignaler. Som ikke alltid finnes.
Donnie Darko Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #37 Skrevet 15. juli 2004 nå har jeg forøvrig etter mye press fjernet det ene sitatet. Nå kan vi begynne å diskutere selve innlegget.
Gjest Fighter Skrevet 15. juli 2004 #38 Skrevet 15. juli 2004 Jeg har etterhvert skjønt hva du egentlig mente. Jeg tror rett og slett mye handler om lav selvfølelse(vil ha en som skal beskytte og ta vare på, av en eller annen grunn tror mange jenter at macho menn er flinkere enn "snille" menn til det) og lav selvrespekt. Har en venninne som har vært i flere dårlige forhold. Jeg tror ikke det er fordi hun vil bli behndlet dårlig, men fordi hun tror hun ikke fortjener bedre. Hvorfor denne følelsen vet jeg ikke. Kanskje fordi hennes første kjæreste slo henne og at hans slag ga henne lav selvfølelse som sitter i mange år etter? Eller fordi hun er yngstesøster, ser veldig opp til søstrene sine og føler at de har fått til mer enn henne. Vet ikke. Og tror ikke hun vet det selv heller.
Gjest GreenSky Skrevet 15. juli 2004 #39 Skrevet 15. juli 2004 Jo, men det er jo som jeg prøvde å forklare: en ond sirkel. Og han kan ikek forvente seg å bli strøket medhårs når han prøver seg med "ARTIGE" formuleringer om et slikt tema!Vi kan bli oppgitt over den sirkelen så mye vi vil, men det skal himla mye til å bryte den. For selv menn som virker snille og ordentlige, KAN vise seg å være en som slår. Etter et sånt forhold trenger man en følelse av trygghet og når man møter noen som faktisk gir den følelsen, ser man ikke evt faresignaler. Som ikke alltid finnes. Hvis en går på smell etter smell, må en gå i seg selv og heller se om en velger feil type menn, og prøve å jobbe med seg selv for å bryte den onde sirkelen.
Jens Skrevet 15. juli 2004 #40 Skrevet 15. juli 2004 040904 nå må du roe deg ned litt. DD har helt rett i det han sier, har selv sett det mange ganger, og tror ikke han prøver å spøke med det å bli slått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå