Donnie Darko Skrevet 15. juli 2004 #1 Skrevet 15. juli 2004 Edit: Obs! Grunnløs spekulering følger! Som seg hør og bør så var jeg på fylla igår og er ganske sliten idag og da er det jo deilig og bare sitte stille å fundere på ting. Idag så funderer jeg på hvorfor jenter blir tiltrukket av "slemme" menn. Vi husker alle ungdomsskoletiden. "Åh fy faen jeg skal bli så dritings i helga" sier hun og så beundrer alle jentene i gjengen henne fordi hun har eldre type som tar henne med på fest, drikker seg dritings, kliner med andre og skambanker henne når hu ser på en annen gutt. Hadde noen sånne tilfeller i paralell klassen min på ungdomskolen. Allikevel så var det slik at så fort disse gutta dumpa dama så var alle de andre jentene over dem med en gang. Selvom de visste at de blei pult og dumpa etter noen uker. Og da var jo de andre jentene der med en gang (de som ikke fikk typen) og kalte dem for hore. (haha syk verden). Mange jenter oppfører seg også slik langt utover i voksen alder også. Hvis du har "thing" for slemme gutter så blir det dumt og bli overrasket hvis du blir såret. Var intervju i Dagbladet, der sto det at "de snille var så kjedelige, dessuten var de for hengiven/trofast, noe som kunne forvekslet med klengete." jaha ja.. Så det å være hengiven og trofast er liksom ikke noe jenter i ung alder trakter etter? Det er da forskjell på å være snill og tøffel! Bare tenk på hva unge gutter lærer av dette her. Konklusjonen er jo at man må behandle jenter som dritt.
Gjest Moonshadow Skrevet 15. juli 2004 #2 Skrevet 15. juli 2004 Mange jenter liker vel badboy atituden, men mange av oss liker at de er tøffe og "slemme" utenpå og ikke når det kommer til stykket..
Gjest Lompa Skrevet 15. juli 2004 #3 Skrevet 15. juli 2004 Mange jenter oppfører seg også slik langt utover i voksen alder også. Det er jo deres egen feil når de gifter seg med en fyr som slår dem. Signalene er jo der hele tiden, de bare skjønner dem ikke. Man skulle vel egentlig bare lagt ned alle krisesenterene så hadde vel dette problemet blitt borte av seg selv. jfr. Darwin. Var intervju i Dagbladet, der sto det at "de snille var så kjedelige, dessuten var de for hengiven/trofast, noe som kunne forvekslet med klengete." jaha ja.. Så det å være hengiven og trofast er liksom ikke noe jenter i ung alder trakter etter? Det er da forskjell på å være snill og tøffel! Bare tenk på hva unge gutter lærer av dette her. Konklusjonen er jo at man må behandle jenter som dritt. Jeg lurer på to ting,Donnie. 1. Hvor gammel er du? 2.kunne du legge inn en link til det intervjuet?
Donnie Darko Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2004 Jeg lurer på to ting,Donnie. 1. Hvor gammel er du? 2.kunne du legge inn en link til det intervjuet? Jeg er 21 Dette var noe jeg leste i en papirutgave for en stund siden.
Gjest care Skrevet 15. juli 2004 #5 Skrevet 15. juli 2004 Denne problematikken var aktuell husker jeg da jeg var yngre, tror det er noe som "retter" seg opp med årene. Tror jeg, kjenner hvertfall ingen jenter som er slik i dag. Man skulle vel egentlig bare lagt ned alle krisesenterene så hadde vel dette problemet blitt borte av seg selv. jfr. Darwin. Denne forstod jeg ikke. :klø: Kan du forklare nærmere sammenhengen.?
Gjest TomKrus Skrevet 15. juli 2004 #6 Skrevet 15. juli 2004 Denne problematikken var aktuell husker jeg da jeg var yngre, tror det er noe som "retter" seg opp med årene. Tror jeg, kjenner hvertfall ingen jenter som er slik i dag. Denne forstod jeg ikke. :klø: Kan du forklare nærmere sammenhengen.? Uten disse sentrene vil slike kvinner dø ut.
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2004 #7 Skrevet 15. juli 2004 Faktisk hender det vi diskuterer hvorfor endel av våre "faste kunder" i kriminalomsorgen har såpass OK damer, ja... - men det må presiseres at vi snakker om unntak her! Da jeg var ung, i tidlig bronsealder, var min strategi å være mitt sedvanlige, kjedelige jeg og ikke engang elge meg innpå/oppå de jentene jeg til enhver tid hadde lyst på... - og jeg tør påstå at denne strategien faktisk gav meg mer oppmerksomhet enn mitt ordinære utseende strengt tatt skulle tilsi...
Gjest care Skrevet 15. juli 2004 #8 Skrevet 15. juli 2004 Uten disse sentrene vil slike kvinner dø ut. OK, slik å forstå.
Suzy Skrevet 15. juli 2004 #9 Skrevet 15. juli 2004 Da jeg var ung, i tidlig bronsealder, var min strategi å være mitt sedvanlige, kjedelige jeg og ikke engang elge meg innpå/oppå de jentene jeg til enhver tid hadde lyst på... - og jeg tør påstå at denne strategien faktisk gav meg mer oppmerksomhet enn mitt ordinære utseende strengt tatt skulle tilsi... Driver du ikke fremdeles med det...?
Gjest Lompa Skrevet 15. juli 2004 #10 Skrevet 15. juli 2004 DONNIE: Det er ingen kvinner som bevisst går inn i slike forhold. Her er det snakk om et uheldig mønster som gjentar seg, og menn som avslører sine sanne sider etterhvert. En kvinne som blir slått første gang får sjokk og kan nesten ikke tro det har skjedd. Mannen kryper og ber om unnskyldning, det skla aldri skje igjen..bla-bla-bla....Men det SKJER igjen... og igjen....til sist tør man ikke kjempe i mot lenger. Han er større, han er sterkere, HVEM tør man egentlig si noe til?Det er både vondt og ydmykende,og man er så kuet og føler seg så lite verdt at det synes poengløst.Ingen vil vel tro deg likevel....Eller bry seg... OM man er så heldig å komme seg ut av det, og treffer en ny mann, en som virker sterk og oppegående og gir den tryggheten man så sårt trenger akkurat da.MEn så får han taket på henne, og begynner etterhvert å bli lik den forrige mannen...Og man har bare ikke styrke til å komme seg vekk.... Hva vet du om hvilke signaler man får, og tolkingen av disse? Hva gjør deg, i en alder av 21 år, til ekspert på dette?Det er innstillinger som det der som forsterker følelesen av maktesløshet hos kvinner som blir slått. Broren min var ikke mer enn knapt året da han så mamma bli slått. Foreldrene våre satod ute i entreen og kranglet, jeg og broren min satt på kjøkkenet, han i en høy barnestol. Vi hørte lyden av slaget og så mamma komme baklengs forbi kjøkkendøra og ende med et brak i seksjonen i stua. Uttrykket i det lille barneansiktet sitter brent fast på netthinna mi, og får meg til svartne hver gang jeg ser en kvinne som åpenbart blir slått....Og jeg er sikker på at selv om det nå er 24 år siden, så sitter det minnet et sted langt,langt inne i ham, for han reagerer enda mer enn meg. Han ble (heldigvis) slept hjem av kompiser på byen, fordi de gikk forbi en som slo dama si rett utenfor en pub. Jeg kan bare takke høyere makter for at vennene ans rakk å kaste seg over ham og slepe ham hjem i det politiet kom. Bestekompisen hans fortalte meg dette senere og spurte om XX (broren min) hadde opplevd noe spes ettersom han reagerte SÅ intenst. Det får`n si han har...... Jada, det er forskjell på å være snill og å være tøffel. Men det er også forskjell på å være MANN og å være en dritt! Ta ikke den slags intervjuer så alvorlig, spør heller jenter om deres mening.Skulle likt å sett det intervjuet, sånt er sprøyt. Forøvrig var det en tråd om det her tidligere, som du kan se etter.Orker ikke gå inn på det nå.
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2004 #11 Skrevet 15. juli 2004 Driver du ikke fremdeles med det...? Joda, men det ordinære utseendet er jo blitt ytterligere forverret...så nå gjør jeg det bare på nettet hjemme...
Donnie Darko Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #13 Skrevet 15. juli 2004 DONNIE: Det er ingen kvinner som bevisst går inn i slike forhold. Her er det snakk om et uheldig mønster som gjentar seg, og menn som avslører sine sanne sider etterhvert. En kvinne som blir slått første gang får sjokk og kan nesten ikke tro det har skjedd. Mannen kryper og ber om unnskyldning, det skla aldri skje igjen..bla-bla-bla....Men det SKJER igjen... og igjen....til sist tør man ikke kjempe i mot lenger. Han er større, han er sterkere, HVEM tør man egentlig si noe til?Det er både vondt og ydmykende,og man er så kuet og føler seg så lite verdt at det synes poengløst.Ingen vil vel tro deg likevel....Eller bry seg... OM man er så heldig å komme seg ut av det, og treffer en ny mann, en som virker sterk og oppegående og gir den tryggheten man så sårt trenger akkurat da.MEn så får han taket på henne, og begynner etterhvert å bli lik den forrige mannen...Og man har bare ikke styrke til å komme seg vekk.... Hva vet du om hvilke signaler man får, og tolkingen av disse? Hva gjør deg, i en alder av 21 år, til ekspert på dette?Det er innstillinger som det der som forsterker følelesen av maktesløshet hos kvinner som blir slått. Broren min var ikke mer enn knapt året da han så mamma bli slått. Foreldrene våre satod ute i entreen og kranglet, jeg og broren min satt på kjøkkenet, han i en høy barnestol. Vi hørte lyden av slaget og så mamma komme baklengs forbi kjøkkendøra og ende med et brak i seksjonen i stua. Uttrykket i det lille barneansiktet sitter brent fast på netthinna mi, og får meg til svartne hver gang jeg ser en kvinne som åpenbart blir slått....Og jeg er sikker på at selv om det nå er 24 år siden, så sitter det minnet et sted langt,langt inne i ham, for han reagerer enda mer enn meg. Han ble (heldigvis) slept hjem av kompiser på byen, fordi de gikk forbi en som slo dama si rett utenfor en pub. Jeg kan bare takke høyere makter for at vennene ans rakk å kaste seg over ham og slepe ham hjem i det politiet kom. Bestekompisen hans fortalte meg dette senere og spurte om XX (broren min) hadde opplevd noe spes ettersom han reagerte SÅ intenst. Det får`n si han har...... Jada, det er forskjell på å være snill og å være tøffel. Men det er også forskjell på å være MANN og å være en dritt! Ta ikke den slags intervjuer så alvorlig, spør heller jenter om deres mening.Skulle likt å sett det intervjuet, sånt er sprøyt. Forøvrig var det en tråd om det her tidligere, som du kan se etter.Orker ikke gå inn på det nå. tragisk historie.. but still.. Det er mange som bevisst går inn i et forhold med dårlige menn
Gjest Lompa Skrevet 15. juli 2004 #14 Skrevet 15. juli 2004 HVORDAN kan du si det??!! Hva vet du om det?
Donnie Darko Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #15 Skrevet 15. juli 2004 HVORDAN kan du si det??!! Hva vet du om det? Jeg har sett det utallige ganger
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2004 #16 Skrevet 15. juli 2004 Det er mange som bevisst går inn i et forhold med dårlige menn Bevisst? Tror kanskje hangoveren din gir seg utslag i litt slumsete vurdeingsevne hva angår ordvalg... :o
Donnie Darko Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #17 Skrevet 15. juli 2004 Bevisst? Tror kanskje hangoveren din gir seg utslag i litt slumsete vurdeingsevne hva angår ordvalg... :o mulig det.. men du skjønner vel hva jeg mente
Gjest Fighter Skrevet 15. juli 2004 #18 Skrevet 15. juli 2004 Det er jo deres egen feil når de gifter seg med en fyr som slår dem. Signalene er jo der hele tiden, de bare skjønner dem ikke. Man skulle vel egentlig bare lagt ned alle krisesenterene så hadde vel dette problemet blitt borte av seg selv. jfr. Darwin. Deres egen feil? Tror ikke det er mange menn som slår i begynnelsen av et forhold, og om de gjør det vil det ødelegge selrespekten til jenta så mye at hun ikke klarer å bryte ut. Signalene er der hele tiden? Kan du forklare hvilke signaler dette er, så jeg kan fortelle om dem til venninner så de skal slippe å bli utsatt for en som slår? Og hvorfor skal en mann fraskrives ansvaret for noe han gjør?Det finnes forøvrig menn som blir slått av kvinner også, tror du menn vil bli slått? Og til slutt: er ikke diss påstandene ganske respektløse overfor kvinner som faktisk blir mishandlet?
Suzy Skrevet 15. juli 2004 #19 Skrevet 15. juli 2004 tragisk historie.. but still.. Det er mange som bevisst går inn i et forhold med dårlige menn Donnie - vi kvinner velger oss en mannsfigur i livene våre som ofte er basert på det vi har lært er mannsrollen - og hvor lærer vi den; jo hjemme hos oss selv fra far og mor. Er far en brutal drittsekk , eller en psykisk mishandler så velger ofte jenter en slik person som partner.. men IKKE bevisst. Vi velger alle det kjente, uansett hvor galt det er og det er ikke noen bevisst handling. Det er vanskelig å bryte slike mønster og det er vanskelig å lykkes som oppdrager eller partner når man ikke har noe godt normsett for "normalitet". Syns du er usedvanlig grunn i dine vurderinger når du hevder at jenter velger seg mishandling - det blir omtrent som han litt uheldige lensmannen som mente jenter kunne skylde seg sjøl når de var så dumme og lot seg banke...
Donnie Darko Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #20 Skrevet 15. juli 2004 Deres egen feil? Tror ikke det er mange menn som slår i begynnelsen av et forhold, og om de gjør det vil det ødelegge selrespekten til jenta så mye at hun ikke klarer å bryte ut. Signalene er der hele tiden? Kan du forklare hvilke signaler dette er, så jeg kan fortelle om dem til venninner så de skal slippe å bli utsatt for en som slår? Og hvorfor skal en mann fraskrives ansvaret for noe han gjør?Det finnes forøvrig menn som blir slått av kvinner også, tror du menn vil bli slått? Og til slutt: er ikke diss påstandene ganske respektløse overfor kvinner som faktisk blir mishandlet? jeg får hente frem teskjea Dette var helt klart en overdrivelse fra min side. Jeg mener jo ikke at det er best at disse kvinnene dør ut men syns det var en litt artig formulering.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå