Gå til innhold

Far er bare opptatt av pris..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det koker over oppi hodet mitt snart. Barnear har alltid vært opp hengt av hva ting koster og hva angår klær, tror han alltid at høy pris er synonymt med best på markedet.

Han sparer på egne klær som han har hatt i over 20 år, og skylder på at det er fordi det var så dyrt. "Jeg betalte 10.000,- for den!" Tviler... Men uansett, spiller det noen rolle? Det er ingen voksne menn med litt normal klessmak som bruker en lang, brun skinnfrakk i 2014. Så gi opp..

Nå har han begynt sånn med datteren vår og. Det skal sies at fyren har ikke mye penger, han går på Nav, og jeg tviler på at noe av det han sier om priser er sant. Men han tror vel han kan lure meg..

Jeg sa at datteren vår mangler en kjeledress, sånn at han er litt på utkikk når det er gode tilbud osv. Så sendte han meg bilde av en han hadde kjøpt her om dagen. Etterfulgt av ett nytt bilde MED prislapp på 1999,- Spurte hvorfor han sendte meg bilde av prislappen, å da bare tullet han det vekk. Og jeg er sikker på at den var på salg, han skal bare skryte. Han har ikke 2000,- å bruke på sånt.

Så nevnte jeg at jeg måtte finne julekjole til datteren vår, og da sa han at det var en butikk i Oslo som hadde fine kjoler. Jeg ba han sende meg bilde før han kjøpte noe, da det er viktig at den er ordentlig fin og kan brukes til jul.

Flere uker gikk, og jeg har nå bestilt en flott kjole fra en nettbutikk i utlandet, for atdet skal være klart til jul.

Igår sa han imidlertid at han hadde kjøpt en kjole, som skulle sendes fra utlandet og selvsagt fortalte han pris, og det var visstnok 1800,-

Jeg tviler sterkt på prisen og om kjolen er bestilt i det hele tatt.. Og irriterer megrat han ikke kunne sende meg bilde først, før han evt. kjøper noe..

Han har sagt lignende før, men så viser det seg at ting aldri "dukker opp".. Jeg spurte igjen hvorfor han forteller prisen, og han bare tulla det vekk.. Ingen idiot, som i tillegg går på Nav, kjøper en simpel kjole til 1800,-

Jeg blir så kvalm av dette penge-snakket hans! Hvordan skal det gå når datteren vår blir stor, og faren lærer henne opp til å leve som en "diva".. Han er jo helt virkelighetsfjern og mannen er over førti år.. Arrrghh..

Anonymous poster hash: fa940...912

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Komplekser fordi han går på NAV?

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en venn som alltid oppgir prisen på ting FØR salg. Altså om han kjøpte en skjorte til 30,- sier han gjerne "Den kostet 499,- før)

Han har oppdratt 2 barn (50%) og de er helt normale, selv om de kanskje erter og ler litt av faren en gang iblandt:)

Skrevet

Komplekser fordi han går på NAV?

Nei, jeg selv er student og har ikke noe mer penger enn han. Bare skjønner ikke behovet for å fremstå som noe man ikke er, når knapt halvparten er sant. Blir vanskelig å samarbeide med han om innkjøp, når vi har så totalt forskjellig syn på penger.

TS

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, jeg selv er student og har ikke noe mer penger enn han. Bare skjønner ikke behovet for å fremstå som noe man ikke er, når knapt halvparten er sant. Blir vanskelig å samarbeide med han om innkjøp, når vi har så totalt forskjellig syn på penger.

TS

Penger ligger nok litt dypere der i stoltheten på en mann en hos kvinner. Vi er faktisk vokst opp fra vi var guttunger med det at vi skal vokse opp til å bli store der vi skal ta vare på kvinnen. Så når han nå forstår at han på en måte har feilet ettersom du kommer til å tjene mer penger enn han til slutt, så prøver han vell å skryte der kan skryte kan, selv om det innebærer å juge på prisene. Jepp det er idiotisk, men det kan ligge en logisk og litt trist årsak bak.

Kanskje på tide å ta en samtale der du snakker om det på et litt dypere plan, enn at det er tåpelig og irriterende.

Eller jeg kan ta feil. Et skudd i mørke kun for å se om du kommer på andre tanker.

Endret av Timza
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor gidder du og bruke tid og energi på dette. Virker som han følger opp datteren deres, syns du skal være fornøyd med det. Hvis ikke, kjøp tingene selv og hold kjeft.

Anonymous poster hash: 1d4ec...34d
  • Liker 3
Skrevet

Dere er ikke sammen? 50/50 løsning da dere deler på utgiftene? I så tilfelle så er kanskje det jeg reagerer mest på det at du skal ha bilder av det han kjøper for å "godkjenne" hans kjøp osv.. Dette høtes litt sært ut.

Anonymous poster hash: 2b4e4...405
  • Liker 4
Gjest Solsmil
Skrevet (endret)

Jeg synes egentlig ikke dette er noe problem. Det er alt for mange eksempler her inne der fedre ikke bruker penger i det heletatt på barna. Om han da kjøper dyre klær til henne, og må skryte av prisen - gjør det noe? Det hadde da vært verre om han ikke bidro. Når det gjelder kjolen, så ser jeg ikke problemet der heller. Og hvorfor i all verden skal han sende deg bilde først? Han må da få lov å kjøpe en kjole til datteren sin som han synes er fin, uten at moren må godkjenne den først. Han er da vitterlig faren hennes, og kan på lik linje med deg bestemme hvilke klær hun skal ha. Ihvertfall hvis han betaler

Endret av Solsmil
Skrevet

Hvorfor gidder du og bruke tid og energi på dette. Virker som han følger opp datteren deres, syns du skal være fornøyd med det. Hvis ikke, kjøp tingene selv og hold kjeft. Anonymous poster hash: 1d4ec...34d

Enig med de fleste her. For det første trenger han ikke tillatelse fra deg å kjøpe ting til sin datter. For det andre,har du selv bedt ham om å finne/være på utkikk etter disse plaggene. For det tredje, la han tro at han kjøper de dyre fine tingene til sin datter,hvorfor må du ødelegge hans ego? Klart han har lite å rutte med om han går på nav,kanskje han vil gi en signal om at selv med nav,så kan familien hans få "det beste", at han er i stand til å forsørge dere...jeg hadde ikke irritert meg over dette,men blitt med å bygge selvtilliten hans,istedenfor å break it down. For hva godt kan det gjøre...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...