AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #1 Skrevet 12. oktober 2014 Igår hadde jeg positiv el-test. Hadde sex igår kveld. Idag er den negativ igjen. Betyr det at el har vært? Det står at eggløsning stort sett kommer 12-48 timer etter positiv test. Vil det isåfall si at jeg kan ha eggløsning samtidig som negativt utslag idag? Eller har el uansett vært, og det er for sent mtp graviditet?Anonymous poster hash: e5259...1fb
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #2 Skrevet 12. oktober 2014 Og bør vi evt ha sex idag også? Vi er litt over-ivrige, så hadde tenkt til annenhver dag pga anbefalinger. Men ser også flere anbefaler hver dag, så blir i tvil...Anonymous poster hash: e5259...1fb
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #3 Skrevet 12. oktober 2014 Det er bare å kjøre på. Min man var bortreist da jeg fikk positiv EL test. Han kom hjem 3 dager senere og vi hadde sex. Ble full klaff!! Så det er bare å kjøre på noen dager etter EL også.Anonymous poster hash: 83e68...93d
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #4 Skrevet 12. oktober 2014 Du har antageligvis eggløsning på gang nå. Når eggløsningstesten er positiv løsner egget innen 12-24 timer, egget lever så i ca 24 timer etter at det løsner fra egglederen. (mange misforstår dette og tror eggløsningen er når testen viser positivt) Det er antageligvis ikke for sent å ha sex nå. Jeg ble gravid med sex 36 timer etter positiv eggløsningstest.(eneste gangen med sex den syklusen) Anonymous poster hash: fe32b...418
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #5 Skrevet 12. oktober 2014 Søren! Mannen min drar til en kompis ikveld, så blir ikke sex før imorgen. Da er det kanskje litt mer usikkert da? Vi hadde sex på torsdag og igår, og så blir det imorgen. Altså annenhver dag. Kanskje det burde vært hver dag nå som el er pågang?! Skjønner at folk blir rare når det kommer til prøving Heldigvis syns vi det er ekstra morsomt og ikke noe press osv.Anonymous poster hash: e5259...1fb
Lulilelu Skrevet 12. oktober 2014 #6 Skrevet 12. oktober 2014 En positiv eggløsningstest viser at egget skal slippe snart. Dette kan ta alt fra noen få timer til flere dager. Derfor kan noen ha positiv test i flere dager, men andre får negativ test etter bare noen timer. Når testen blir negativ har egget sluppet og hormonnivået går ned. Så lever egget i ca ett døgn. Siden testen har blitt negativ hos deg i dag så bør mannen dra til kompisen i morgen istedenfor
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #7 Skrevet 12. oktober 2014 En positiv eggløsningstest viser at egget skal slippe snart. Dette kan ta alt fra noen få timer til flere dager. Derfor kan noen ha positiv test i flere dager, men andre får negativ test etter bare noen timer. Når testen blir negativ har egget sluppet og hormonnivået går ned. Så lever egget i ca ett døgn. Siden testen har blitt negativ hos deg i dag så bør mannen dra til kompisen i morgen istedenfor Jeg har lest litt nå, og det ser ut som AB over deg har rett, og at det du skriver er feil (uten å si det 100%). At testen ikke er positiv idag, betyr ikke at egget har sluppet enda. Leste mer på nettsiden til billige tester og diverse, og det betyr bare at eggløsning er ca 24-48 timer etter positiv test. At den har blitt negativ betyr altså ikke det samme som at egget har sluppet. Så da skal det gå bra Anonymous poster hash: e5259...1fb
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #8 Skrevet 12. oktober 2014 Annenhver dag holder. Hvis dere ikke har sex i dag så bør dere ha i morgen, og onsdag - just in case Anonymous poster hash: 83e68...93d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå