Gå til innhold

Nabokone sladrer om meg -blitt mere sky eller bare overse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor på et lite tettsted på nordvestlandet og scenariet er som følger; pga uenighet i en parkeringssak, som jeg vant i forliksrådet har nabokvinnen lagt meg for hat,

Hun er dessverre av den sosiale snakkesalige typen mens jeg er av natur mere reservert og introvert. På en måte får hun da spredt sitt budskap,om meg,hvor fæl og vanskelig jeg er,i rekordfart. Jeg tenker som så at sladderen hennes sier mere om henne enn meg,og det har vært slik en god stund og jeg tenker at jeg har mitt på det rene og kan fint leve med det da jeg tross alt har egne gode venninner ,utenfor bygdas krets,som jeg aldri drøfter slik sladder med, men har desto mere fokus oppløftende gode og essensielle tanker som da for meg altså ikke er henne,

Altså jeg har ikke behov eller ønske om ha en diskusjon om henne der jda jeg ikke tenker forgifte verdifulle vennskap med å dra inn henne i samtalen. De vet konkret heller ikke hvem hun er av utseende eller som menneske.

Jeg tenker som så"That was a good wnding, altså ignorere. Andre som er bygdas snakkis og introvert og reservert men allikevel har bein i nesa og kan si ifra, om saker som er urettferdige? Som på tross av tar tak i tingene?

Som om hatet hennes skulle endre noe for at jeg skulle være svakelig og dermed lagelig til for høgg ,på et slags vis.

Man bare merket det straks jeg flyttet hit, at hun og et par andre prøvde å ta seg til rette, fordi at jeg liksom skulle være så snill. Hm merkelig :)

Anonymous poster hash: 8b065...94c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun høres ut som en fitte. Og det hadde jeg sagt rett til henne også. "HVORFOR oppfører du deg som en fitte egentlig?" Da blir hun nok svar skyldig.

Anonymous poster hash: 44a0c...81b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang du møter henne, om det er på butikken eller i hagen så spør du henne rett ut. Ta en konfrontasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignorer hele damen :) Om hun er en sånn sladrekjerring som du hentyder til så vet nok alle at hun er en skikkelig sur bitterf***e og da er konsekvensen gjerne at ingen tar henne seriøs. Forestill deg hvor irriterende du må være om du ikke biter på galle spyingen hennes. Er du heldig så får hun så høyt blodtrykk at hun dør av det :)

Ignorer, ignorer, ignorer OG si Hei og smil akkurat som om du pønsker på noe skikkelig utspekulert :laugh:

Anonymous poster hash: c75a9...2f8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Bor på et lite tettsted på nordvestlandet og scenariet er som følger; pga uenighet i en parkeringssak, som jeg vant i forliksrådet har nabokvinnen lagt meg for hat,

Hun er dessverre av den sosiale snakkesalige typen mens jeg er av natur mere reservert og introvert. På en måte får hun da spredt sitt budskap,om meg,hvor fæl og vanskelig jeg er,i rekordfart. Jeg tenker som så at sladderen hennes sier mere om henne enn meg,og det har vært slik en god stund og jeg tenker at jeg har mitt på det rene og kan fint leve med det da jeg tross alt har egne gode venninner ,utenfor bygdas krets,som jeg aldri drøfter slik sladder med, men har desto mere fokus oppløftende gode og essensielle tanker som da for meg altså ikke er henne,

Altså jeg har ikke behov eller ønske om ha en diskusjon om henne der jda jeg ikke tenker forgifte verdifulle vennskap med å dra inn henne i samtalen. De vet konkret heller ikke hvem hun er av utseende eller som menneske.

Jeg tenker som så"That was a good wnding, altså ignorere. Andre som er bygdas snakkis og introvert og reservert men allikevel har bein i nesa og kan si ifra, om saker som er urettferdige? Som på tross av tar tak i tingene?

Som om hatet hennes skulle endre noe for at jeg skulle være svakelig og dermed lagelig til for høgg ,på et slags vis.

Man bare merket det straks jeg flyttet hit, at hun og et par andre prøvde å ta seg til rette, fordi at jeg liksom skulle være så snill. Hm merkelig :)

Anonymous poster hash: 8b065...94c

Kommer litt an på hvordan denne parkeringssaken var da...

Om du i så fall VAR vansskelig(selv om retten var på din side),og hun forteller nøyaktig det,så må jo andre velge om de vil ta stilling eller ikke pga en spesifikk hendelse.

Så tenker jeg at denne damen er kjent i miljøet,og at de nok kanskje har erfart å ta det hun sier med en klype salt.

Bodde på et lite sted med to som sladret ustanselig om andre. Sympatien min lå virkelig alltid på de som ble sladret om,sin side. Og jeg tror de aller fleste gjennomskuer sånt,og ikke tenk på at de andre i nærmiljøet nødvensigvis blir påvirket av henne.

Hvis du er høflig og ok mot folk,så vil de se deg sånn. Vi tror alltid mer på det vi ser,enn på det vi hører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser ut til å ha ditt på det rene. Folk som er verdt å ha med å gjøre, tar sladder med en stor klype salt.

Tror ikke jeg hadde konfrontert henne, for jeg tviler på at hun hadde tatt det til seg og ting ble endret...

Anonymous poster hash: 87a95...aff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en slik sladderkjerring borti gangen her jeg bor og. Var en hendelse her og dagen etterpå spurte en dame flere etasjer under meg om hendelsen. Eneste måte hun kunne vite om den på, var om naboen min sladret. Virker som det blir fulgt med på hvem jeg har på besøk og. Synes folk kan passe sine egne saker!

Anonymous poster hash: 1a9cc...e26
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkordet eeeeer... *TAMTARATAAAAM*: Konfrontasjon.

Neste gang du møter på dama, ære være om det er mens ho sladrer til noen om noe, om ho måker snø eller gud vet hva, så gå selvsikkert og kaldt bort til ho, før du spør hva som får ho til å innbilde seg at ho kan gå rundt å lyve om deg til alt og alle.

Gir ho seg ikke, sier du at du dessverre blir nødt til å anmelde ho for æreskrenkelse, da du rett og slett ikke aksepterer slik smålig oppførsel.

Og for guds skyld; anmeld kjærringa hvis ho ikke slutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke orket. Livet er for kort til å kaste bort energi på sånne folk. Å konfrontere henne tror jeg bare vil gjøre det enda verre. Hun får vann på mølla, og enda mer å sladre rundt om. Sånne folk har ikke selvinnsikt nok til at de går i seg selv og forandrer seg likevel. Det eneste gode med å "ta henne", er jo at du får ut noe guff selv, så du kanskje blir litt lettere.. ;)

Jeg tenker at sånne mennesker har det egentlig verst med seg selv. Tenk så trist å være så råtten innvendig at du har glede av å gå og spre dritt om andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...