Gå til innhold

Dessert på grillen?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg fortsetter grillingen, jeg... :wink:

Vi skal ha folk til grilling.

Tenkte jeg skulle gjøre ALT på grillen.

Desserten også... :-)

Bananer i skall på grillen - men om de skal snittes kan man vel ikke snu på dem?!

Vil det ikke da renne ut... :klø:

Epler - bare å legge i folie med sukker?! :klø:

Hva med Ananas?!

Skal den rett på grillrista (må vaske den etter middagsmaten da -

ikke no' godt med ananas med kylling smak på... :-? ) eller i folie den også?!

Andre ting/frukt?!

Serveres noe annet enn is til dette?!

Spiser dere dessert fra grillen?! Hva da?! :klø: :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Basnaner kan en lage snitt i, ha i sjokolade og eventuelt marshmallows og pakke inn i folie.Da går de helt fint på grillen...

Skrevet
Basnaner kan en lage snitt i' date=' ha i sjokolade og eventuelt marshmallows og pakke inn i folie.Da går de helt fint på grillen...[/quote']

:enig_animasjon:

Orntlig godt med banan og kokesjokolade... mmmmm

Skrevet

Ha ananas i folie og dryss over litt sukker (gjerne brunt sukker). grill dem et par minutter og server som det er eller med iskrem eller pisket kremfløte.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Skrelte epler i båter funker bra i folie på grillen. Gjerne med brunt sukker, kanel, en liten klatt meierismør og en dæsj cognac elle calvados.

Skrevet

Den beste grilldesserten synes jeg er å ha en banan delt på langs i folie og drysse på sukker og kanel og legge på noen smørklatter. Pakk sammen og grill. Server varm med vaniljeis (kan også lages i ovnen). Aldeles nydelig!

Andre forslag:

* Bakte epler (hul ut epler og legg på folie, fyll med en blanding av honning, sitronsaft, revet sitronskall og smeltet smør, pakk sammen og grill ca 20 minutter)

* Fylte nektariner (del nektariner i to og fjern steinen, grill dem varme, legg en marsipankule i hulrommet, legg oppå en klatt mascarpone og dryss smuldret kjeks over. Grill til osten smelter)

* Fruktspyd (forskjellige frukter, som jordbær, ananas, mango og mandariner, tres på spyd og pensles med en blanding av smeltet smør, sitronsaft og kanel. Grill 3-5 minutter og server med en varm sjokoladesaus laget av 200 g god mørk sjokolade og 1 dl fløte).

Skrevet

En favoritt til barna mine er 2 Maria kjeks, med marsmellows og med en skokoladebit i midten. Det de kaller Smoo i Usa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...