Thomasine Skrevet 15. juli 2004 #1 Skrevet 15. juli 2004 Ja, jeg fortsetter grillingen, jeg... Vi skal ha folk til grilling. Tenkte jeg skulle gjøre ALT på grillen. Desserten også... :-) Bananer i skall på grillen - men om de skal snittes kan man vel ikke snu på dem?! Vil det ikke da renne ut... :klø: Epler - bare å legge i folie med sukker?! :klø: Hva med Ananas?! Skal den rett på grillrista (må vaske den etter middagsmaten da - ikke no' godt med ananas med kylling smak på... :-? ) eller i folie den også?! Andre ting/frukt?! Serveres noe annet enn is til dette?! Spiser dere dessert fra grillen?! Hva da?! :klø: :-)
Tilde Skrevet 15. juli 2004 #2 Skrevet 15. juli 2004 Basnaner kan en lage snitt i, ha i sjokolade og eventuelt marshmallows og pakke inn i folie.Da går de helt fint på grillen...
Sarabi Skrevet 15. juli 2004 #3 Skrevet 15. juli 2004 Basnaner kan en lage snitt i' date=' ha i sjokolade og eventuelt marshmallows og pakke inn i folie.Da går de helt fint på grillen...[/quote'] :enig_animasjon: Orntlig godt med banan og kokesjokolade... mmmmm
Gjest 1111 Skrevet 15. juli 2004 #4 Skrevet 15. juli 2004 Ha ananas i folie og dryss over litt sukker (gjerne brunt sukker). grill dem et par minutter og server som det er eller med iskrem eller pisket kremfløte.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 15. juli 2004 #5 Skrevet 15. juli 2004 Skrelte epler i båter funker bra i folie på grillen. Gjerne med brunt sukker, kanel, en liten klatt meierismør og en dæsj cognac elle calvados.
Arkana Skrevet 15. juli 2004 #6 Skrevet 15. juli 2004 Den beste grilldesserten synes jeg er å ha en banan delt på langs i folie og drysse på sukker og kanel og legge på noen smørklatter. Pakk sammen og grill. Server varm med vaniljeis (kan også lages i ovnen). Aldeles nydelig! Andre forslag: * Bakte epler (hul ut epler og legg på folie, fyll med en blanding av honning, sitronsaft, revet sitronskall og smeltet smør, pakk sammen og grill ca 20 minutter) * Fylte nektariner (del nektariner i to og fjern steinen, grill dem varme, legg en marsipankule i hulrommet, legg oppå en klatt mascarpone og dryss smuldret kjeks over. Grill til osten smelter) * Fruktspyd (forskjellige frukter, som jordbær, ananas, mango og mandariner, tres på spyd og pensles med en blanding av smeltet smør, sitronsaft og kanel. Grill 3-5 minutter og server med en varm sjokoladesaus laget av 200 g god mørk sjokolade og 1 dl fløte).
Foxy Mary Skrevet 15. juli 2004 #7 Skrevet 15. juli 2004 En favoritt til barna mine er 2 Maria kjeks, med marsmellows og med en skokoladebit i midten. Det de kaller Smoo i Usa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå