Gå til innhold

Har noen bedre anlegg for muskler enn andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette forskjellig fra person til person? Jeg har venninner som så og si aldri trener, men likevel har synlige muskler særlig på armer og magen. Trener en del selv og har over periode gjort det jevnlig, men ser så og si ingen resultater.

Anonymous poster hash: 190d4...3fb

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Ja, det er jo genetisk betinget. Noen kan f.eks aldri få en sixpack. Men alle kan selvsagt bygge muskler.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er jo genetisk betinget. Noen kan f.eks aldri få en sixpack. Men alle kan selvsagt bygge muskler.

Tar det lengre tid for noen, da? Og gjelder dette fleksibilitet og kondisjon også? Eller ligger det like mye i hodet mitt, at jeg aldri tror at jeg kan få resultater?

TS

Anonymous poster hash: 190d4...3fb

Skrevet

Ja, det kommer an på om man har det som heter fiber type 1 eller fiber type 2.

De som har type 1 har lange slanke muskler og egner seg for utholdenhetstrening som jogging, sykling etc. mange av disse får aldri synlige muskler selv om de trener styrke. Dem med type 2 bygger lett og fort styrke og foretrekker denne formen for for trening da den passer deres kropp. Deres muskler er kortere og tykkere. Noen har også en kombinasjon av fibertypene og er veldig atletiske.

Anonymous poster hash: d19f1...6f8
  • Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Tar det lengre tid for noen, da? Og gjelder dette fleksibilitet og kondisjon også? Eller ligger det like mye i hodet mitt, at jeg aldri tror at jeg kan få resultater?

TSAnonymous poster hash: 190d4...3fb

Vi har alle forskjellige utgangspunkt. Ikke bare med hva type muskelfibre en har i forhold til bygging, men også med oksygenopptak i forhold til kondis. Jeg har har f.eks lett for å få markerte muskler, men kan også løpe langt, fort og lenge. Jeg er atletisk anlagt fra naturens side.

Men ikke sett deg selv i en bås der du innbiller deg at du aldri kan få resultater bare fordi du har et annet utgangspunktet enn en som en lettere kan se det fysisk på. Du kan alltid blir en sterkere, mer utholdende og bedre versjonen av den du er.

• Liker 1
Skrevet

Det er amazing hvor inviduelt der er, er vel genetisk som hun over sier, ja.

Jeg har alltid bygget muskler veldig fort, og når jeg og kjæresten kjørte samme program i noen uker så ble det ikke så morsomt at jeg så sterkere ut enn han etterhvert .. :P

Han har ikke gener for synlige muskler.. :)

• Liker 1
Skrevet

Det er amazing hvor inviduelt der er, er vel genetisk som hun over sier, ja.

Jeg har alltid bygget muskler veldig fort, og når jeg og kjæresten kjørte samme program i noen uker så ble det ikke så morsomt at jeg så sterkere ut enn han etterhvert .. :P

Han har ikke gener for synlige muskler.. :)

Det her høres veldig merklig ut for min del. Har ingen gener for synlige muskler? Hva mener du med det?

Mener du at musklene hans ikke vokser?

Det kan jo enkelt forklares med mange forskjellige ting. F.eks enten spiser han ikke nok til å støtte muskelvekst, trener feil eller så belaster han ikke musklene nok til at kroppen sender signaler til muskelcellene om at de må vokse for å takle den nye arbeidsmengden.

Alle mennesker har gener for å trene seg til større muskelmasse. Det er forøvrig endel sykdommer som kan forhindre / bremse eller nedbryte muskelmasse men. Alkohol er jo også muskelnedbrytende samtidig som man senker testosteron nivå dramatisk så man blir neppe noe bodybuilder om man drikker mye alkohol hver dag.

Så er det jo også slik at menn kan legge på seg dobbelt så mye muskler per måned enn kvinner. Så om det bare er du som får muskler her men ikke han så gjør han noe feil.

Eller kanskje han er tykk derfor ser man ikke musklene under fettet? Vet mange av de sterkeste løfterne og strong-men folka i verden ser ganske tykke ut men under fettet er det enorme mengder muskler.

Illustrasjon : http://picpaste.com/pics/jjjjj-jAmC7mN2.1413177606.jpg

Hadde jeg sett han uten vektene dere så hadde jeg bare tenkt "hmm tykk og utrent slapp fyr".. ikke mye atletisk kropp eller muskler å se på han men skal love deg han har gigantiske muskler om han trener bort fettet

Skrevet

Det her høres veldig merklig ut for min del. Har ingen gener for synlige muskler? Hva mener du med det?

Mener du at musklene hans ikke vokser?

Det kan jo enkelt forklares med mange forskjellige ting. F.eks enten spiser han ikke nok til å støtte muskelvekst, trener feil eller så belaster han ikke musklene nok til at kroppen sender signaler til muskelcellene om at de må vokse for å takle den nye arbeidsmengden.

Alle mennesker har gener for å trene seg til større muskelmasse. Det er forøvrig endel sykdommer som kan forhindre / bremse eller nedbryte muskelmasse men. Alkohol er jo også muskelnedbrytende samtidig som man senker testosteron nivå dramatisk så man blir neppe noe bodybuilder om man drikker mye alkohol hver dag.

Så er det jo også slik at menn kan legge på seg dobbelt så mye muskler per måned enn kvinner. Så om det bare er du som får muskler her men ikke han så gjør han noe feil.

Eller kanskje han er tykk derfor ser man ikke musklene under fettet? Vet mange av de sterkeste løfterne og strong-men folka i verden ser ganske tykke ut men under fettet er det enorme mengder muskler.

Illustrasjon : http://picpaste.com/pics/jjjjj-jAmC7mN2.1413177606.jpg

Hadde jeg sett han uten vektene dere så hadde jeg bare tenkt "hmm tykk og utrent slapp fyr".. ikke mye atletisk kropp eller muskler å se på han men skal love deg han har gigantiske muskler om han trener bort fettet

Han får muskler og blir mer tight og veltrent, sa da aldri han var enten slapp eller noen ting jeg? :P

Men han bygger ikke muskler på måten jeg gjør nei, han får ikke store biceps som vises når han flexer osv, men han blir tightere og mer veltrent, ja. Selvfølgelig.

Det med mat ja, for å si det sånn så spiser han mye mer og mer riktig enn meg, han passer på hva han spiser. Ikke jeg, spiser ikke nok engang, men likevel blir det sånn. :)

Jeg bare sier meg enig over her at det er genetisk, og at det er forskjell på hvor fort man bygger muskler.

Skrevet

Han får muskler og blir mer tight og veltrent, sa da aldri han var enten slapp eller noen ting jeg? :P

Men han bygger ikke muskler på måten jeg gjør nei, han får ikke store biceps som vises når han flexer osv, men han blir tightere og mer veltrent, ja. Selvfølgelig.

Det med mat ja, for å si det sånn så spiser han mye mer og mer riktig enn meg, han passer på hva han spiser. Ikke jeg, spiser ikke nok engang, men likevel blir det sånn. :)

Jeg bare sier meg enig over her at det er genetisk, og at det er forskjell på hvor fort man bygger muskler.

har ikke hevdet du har sagt han er slapp.

hva slags trening driver han med da? du nevnte han kjører samme program som deg. er det her snakk om utholdenhets trening eller tunge løft?

muskler de vokser og blir synlige om man løfter tungt og spiser riktig. dette har alle gener for, det er slik vi mennesker er konstruert alle sammen med mindre man lider av muskelsykdommer

Skrevet

Folk har forskjellig utgangspunkt ja, men de fleste kan faktisk bygge synlige muskler innen rimelighetens grenser. Det er ikke slik at om to stykker kjører samme program i samme periode vil man få samme resultat, noe du nå ser selv. Men det betyr på ingen måte at han ikke kan bygge synligere og sterkere muskler selv. Det kan hende han trenger lenger tid og det kan hende han rett og slett må bruke en annen fremgangsmåte/annet treningsprogram

Anonymous poster hash: 5525b...02e

Skrevet

Hos folk med lav fettprosent vil jo musklene vises med en gang. Det har ganske mye å si for hvor synlig definert man blir.

Anonymous poster hash: 01edc...0d2

• Liker 1
Skrevet

har ikke hevdet du har sagt han er slapp.

hva slags trening driver han med da? du nevnte han kjører samme program som deg. er det her snakk om utholdenhets trening eller tunge løft?

muskler de vokser og blir synlige om man løfter tungt og spiser riktig. dette har alle gener for, det er slik vi mennesker er konstruert alle sammen med mindre man lider av muskelsykdommer

Ånei, da Beklager jeg, leste feil da. :)

Styrketrening det er snakk om altså, tunge løft ja.

Skrevet

Min far er rangert som en av Norges beste stupere noensinne. Da han var ung trente han MYE, og hadde topp kropp, men mamma har fortalt meg at han var småirritert fordi han aldri klarte å få skikkelig sixpack. Så det er nok genetisk betinget, ja :)

Anonymous poster hash: 63614...55d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...