Gå til innhold

Nettbutikker som ikke klarer å ha sortimentet på plass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare denne uken har jeg opplevd at utallige forskjellige nettbutikker ikke har klart å ha noen ting på plass. Klesplagg jeg har funnet, har blitt utsolgt i løpet av to dager! Og dette er ikke nylanseringer. Er dritt lei... Hvorfor er det slik? "Få på lager", "ikke på lager"m hvorfor klarer de ikke å ta inn NOK varer egentlig? Dette er etablerte nettbutikker som burde vite endel om slike ting........

Anonymous poster hash: 80ff5...d5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette har jeg merket at skjer ofte på H&M. Man blir jo stresset av å handle der og føler at man må være kjapp for å få det man vil ha. Du kan jo se om de har det andre steder? Ofte de selger samme plagget i ulike butikker.

Endret av himmeloghav
  • Liker 1
Skrevet

Har hendt noen ganger ja. Spes en hobbybutikk jeg handler hos.

Jeg legger inn ordren, betaler med kortet. Så går det 1 dag og jeg får mail om at de er utsolgt. Om jeg vil ha noe annet. Kan få pengene igjen.

Dette er veldig irriterende. Hadde jeg vist de var utsolgt, hadde jeg brukt en annen nettbutikk.

Nå har jeg kuttet ut denne nettbutikken, for det har skjedd så ofte

Anonymous poster hash: 668bb...2d8
Skrevet

Det er jo veldig uprofesjonelt av dem da. Skriv hva du mener om det til dem så skjerper de seg kanskje. I dag er jo butikker opptatt av tilbakemelding. Jeg pleier å få et gavekort hvis noe er utsolgt som jeg har bestilt. Det hjelper jo litt.

Skrevet

Det er ikke hm, men takk for tips ;) f.eks endel vinterdresser til barn blir fort utsolgt. Irriterende! Ikke alle ønsker å kjøpe vinterdress i september heller. Det er endel nettbutikker som ikke har fysiske butikker og, og enkelte plagg er utsolgt overalt, så tydelig at det gjelder mange butikker. Og nettbutikker har jo vært vanlig i mange år nå, så tviler på at det er bedre neste år.. Sukk

Skrevet

Det er vel fordi det er veldig populært, og de ikke har kjøpt inn mye nok i forhold til etterspørselen? Det kan jo være vanskelig å beregne hvor mye som vil gå i løpet av kort tid, og det kan være at de ikke hadde råd til å kjøpe inn store partier (vil egentlig tro at man sparer på å kjøpe mye, men små nettbutikker har kanskje strammere rammer).

Hvis du får lagt varen i handlekurven og fullført betalingen, og får beskjed etterpå, syns jeg det er upofft. Selv om det er en liten nettbutikk, må de klare å holde styr på hvor mye de faktisk har, så det heller står utsolgt.

Skrevet

Det er vel fordi det er veldig populært, og de ikke har kjøpt inn mye nok i forhold til etterspørselen? Det kan jo være vanskelig å beregne hvor mye som vil gå i løpet av kort tid, og det kan være at de ikke hadde råd til å kjøpe inn store partier (vil egentlig tro at man sparer på å kjøpe mye, men små nettbutikker har kanskje strammere rammer).

Hvis du får lagt varen i handlekurven og fullført betalingen, og får beskjed etterpå, syns jeg det er upofft. Selv om det er en liten nettbutikk, må de klare å holde styr på hvor mye de faktisk har, så det heller står utsolgt.

Det gjelder nok noen, men det er også snakk om store nettbutikker. De burde jo klare å beregne - og uansett, hvis de ikke får solgt det unna nå, får de garantert solgt det unna i løpet av vinteren eller på nyttårssalget. Opplevde med én nettbutikk forrige uke at jeg fikk en tlf om at varen er utsolgt (og at de ikke får den inn..) og om jeg ville ha noe annet. Nei, ville ha pengene tilbake (forresten ikke fått dem enda).

Resten ble utsolgt på siden, men jeg synes det er dårlig at de må safe på den måten, slik at de ikke kan tilby kundene det de vil ha. Det er garantert flere enn meg som tenkte å kjøpe den varen sommer utsolgt..

Skrevet

Det gjelder nok noen, men det er også snakk om store nettbutikker. De burde jo klare å beregne - og uansett, hvis de ikke får solgt det unna nå, får de garantert solgt det unna i løpet av vinteren eller på nyttårssalget. Opplevde med én nettbutikk forrige uke at jeg fikk en tlf om at varen er utsolgt (og at de ikke får den inn..) og om jeg ville ha noe annet. Nei, ville ha pengene tilbake (forresten ikke fått dem enda).

Resten ble utsolgt på siden, men jeg synes det er dårlig at de må safe på den måten, slik at de ikke kan tilby kundene det de vil ha. Det er garantert flere enn meg som tenkte å kjøpe den varen sommer utsolgt..

Fordi det gjerne kommer noe nytt hele tiden og lagerbeholdning er kostnadsdrivende. Forbrukere ønsker å ha alt billigst mulig til enhver tid og gidder ikke betale en tier ekstra for at lagerbeholdningen kunne vært litt større, så da blir resultatet også slik over hele fjøla.

Det er faktisk ganske små marginer på mange produkttyper så jeg ville ikke vært så overrasket.

Anonymous poster hash: 6c004...065

Skrevet

Tror nok de fleste nettbutikker (og vanlige) øker hvor etterspørselen er, men alt blir kjøpt inn 6-12 mnd i forkant (inkl volum), og blir varen populær, så blir det jo tomt til slutt.

Ser at noen ikke ønsker å kjøpe vinterdress i september, som er OK. Men da kan man heller ikke bli irritert når november kommer og alt er utsolgt ettersom flere andre har tenkt at det lønner seg å være tidlig ute.

Sist kan jeg legge til at alle butikker ønsker jo å bli utsolgt på et tidspunkt. Det er ikke en eneste butikk som vil ha gamle rester hengende igjen.Dette tjener de mindre penger på (viser til nyttårssalg).

Andre butikker kjøper jo også lite volum av noe for at det skal ha en mer "ekslusiv" virkning, og at det ikke skal være et allemannseie.

Er det så vanskelig å forstå drift av god butikk?

Anonymous poster hash: c3747...e68
Skrevet

Tror nok de fleste nettbutikker (og vanlige) øker hvor etterspørselen er, men alt blir kjøpt inn 6-12 mnd i forkant (inkl volum), og blir varen populær, så blir det jo tomt til slutt.Ser at noen ikke ønsker å kjøpe vinterdress i september, som er OK. Men da kan man heller ikke bli irritert når november kommer og alt er utsolgt ettersom flere andre har tenkt at det lønner seg å være tidlig ute. Sist kan jeg legge til at alle butikker ønsker jo å bli utsolgt på et tidspunkt. Det er ikke en eneste butikk som vil ha gamle rester hengende igjen.Dette tjener de mindre penger på (viser til nyttårssalg). Andre butikker kjøper jo også lite volum av noe for at det skal ha en mer "ekslusiv" virkning, og at det ikke skal være et allemannseie. Er det så vanskelig å forstå drift av god butikk? Anonymous poster hash: c3747...e68

Jo - fordi det skal ikke vøre mulig at de er utsolgt allerede før vinteren har kommet. Og dessuten er vi bare i midten av oktober.

Skrevet

Cellbes er kriminellt dårlige på det der. Ikke at det er utsolgt,men at varen ikke kommer inn før om 1-2 mnd.

Fatter ikke at det er lov,å ha bilde,pris osv av en vare på nett ,som du kan kjøpe,men som ikke er tilgjengelig før om 7 uker :/

Fankens irriterendes

Gjest constance90
Skrevet

Jo - fordi det skal ikke vøre mulig at de er utsolgt allerede før vinteren har kommet. Og dessuten er vi bare i midten av oktober.

Utsolgt betyr ikke nødvendigvis for alltid. Butikker har gjerne leveringer flere ganger i uken så det er bare å følge med.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal ikke det være mulig dersom etterspørselen blir større enn forventet? Se for deg at en blogg reklamerer for et produkt som en butikk selger men ikke en annen. Salget av dette produktet vil øke på generell basis, ikke kun til butikken det er reklamert for.

Ergo, så har det ikke noe å si om vinteren har kommet.

Som en annen person er ikke utsolgt det samme som at det aldri kommer inn igjen.

Anonymous poster hash: c3747...e68

• Liker 1
Skrevet

Opplever det på Nelly heeele tiden. Blir utsolgt i løpet av kanskje 1 eller 2 dager. Blir gææææren! :sjokkert::bond:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...