AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #1 Skrevet 12. oktober 2014 Hva har dere på barna under parkdressen i disse dager? Selv bor jeg i Oslo-området og er litt usikker på hva jeg skal sende med til barnehagen. Anonymous poster hash: 3f848...c9e
absinthia Skrevet 12. oktober 2014 #2 Skrevet 12. oktober 2014 Vi har ull under. Tynnere ull de dagene det er noen få varmegrader og tykkere ull når det er et par kuldegrader.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #3 Skrevet 13. oktober 2014 Vi har ull innerst, og bomull utenpå under parkdressen ennå. Men idag var det bare 3 grader, og det er nok på tide å finne frem mellomlaget i ull også. Anonymous poster hash: 36344...537
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #4 Skrevet 13. oktober 2014 Hvorfor tar du bomull over ulla? Anonymous poster hash: 7694a...dbf
Millimani Skrevet 13. oktober 2014 #5 Skrevet 13. oktober 2014 Hva har dere på barna under parkdressen i disse dager? Selv bor jeg i Oslo-området og er litt usikker på hva jeg skal sende med til barnehagen. Anonymous poster hash: 3f848...c9e Du kan jo spørre i barnehagen hva de anbefaler
Teriyaki Skrevet 13. oktober 2014 #6 Skrevet 13. oktober 2014 I dag tok jeg faktisk med vinterdressen (i tillegg til parkdressen) i barnehagen da det var -0. Når det har vært sånn 5-7 grader ute så har han hatt tynn ull innerst, type Pierre Robert, også har han hatt enten en tynn ullfrottedress (Leketøy sin, kjøpt på Hypermarkedet, de er kjempegode) eller hjemmestrikket genser og ullbukse. Litt avhengig av temperatur. Du må jo bare prøve deg fram. Noen barn fryser dessuten lettere enn andre.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #7 Skrevet 13. oktober 2014 Oi- vi har ikke begynt med dress engang vi. Det er jo 12 -13 grader ite på dagen. Og da trenger man vel ihvertfall ikke ull under parkdressen- hva i all verden har dere på barna når det er kuldegrader da?? Barn løper og beveger seg mye og jeg syntes det virker super ubehagelig å være for varm. Hadde dere selv ville hatt på ull og så parkdress slik som det var idag i Oslo.Anonymous poster hash: fa1bf...602 3
GammelKaktus Skrevet 13. oktober 2014 #8 Skrevet 13. oktober 2014 Her er det sol og 10 grader om dagen så lillegutt har på seg en tynn genser og bukse, trenger ikke noe mer under parkdressen da han er så varm av seg
Sol79 Skrevet 13. oktober 2014 #9 Skrevet 13. oktober 2014 Oi- vi har ikke begynt med dress engang vi. Det er jo 12 -13 grader ite på dagen. Og da trenger man vel ihvertfall ikke ull under parkdressen- hva i all verden har dere på barna når det er kuldegrader da?? Barn løper og beveger seg mye og jeg syntes det virker super ubehagelig å være for varm. Hadde dere selv ville hatt på ull og så parkdress slik som det var idag i Oslo.Anonymous poster hash: fa1bf...602 2-åringen min blir levert ute om morgenen, og da var det faktisk bare 3 grader her i Oslo i dag. Syns det er en selvfølge med tynn ull under joggedress og parkdress da. Når det blir kaldere bytter vi selvfølgelig til tykkere ull, evt et lag til med ull og vinterdress.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #10 Skrevet 13. oktober 2014 2-åringen min blir levert ute om morgenen, og da var det faktisk bare 3 grader her i Oslo i dag. Syns det er en selvfølge med tynn ull under joggedress og parkdress da. Når det blir kaldere bytter vi selvfølgelig til tykkere ull, evt et lag til med ull og vinterdress. Det er jo forskjellige temperaturer etter hvor man befinner seg i landet, så dette er jo ikk unormalt. Noen steder må man på med ull og dresser før andre steder. Vi bor på sørlandet, her blir det fortsatt veldig varmt på dagen, så har ikke trengt å begynne med ulle under enda. Når det er oppe i 15 garder på dagen, så trenger de ikke så mye under. Blir ganske varmt når man skal være så aktiv med masse klær under i 15 varmegrader. Jeg er oppvokst på indre østlandet, men har bodd i sør de siste 10 årene, og jeg kan med hånda på hjertet si at det er er ganske stor forskjell mellom østlandet og sørlandet med tanke på temperaturer gjennom året. Anonymous poster hash: 07022...e09
Kristine79 Skrevet 13. oktober 2014 #11 Skrevet 13. oktober 2014 Her er det 3-4 grader, men veldig tåkete og klamt. Hun har strømpebukse og genser, tynne fleece klær og så parkdress på seg ute i bhg nå. Begynner med ull når det blir rundt null. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #12 Skrevet 14. oktober 2014 Hvorfor tar du bomull over ulla? Anonymous poster hash: 7694a...dbf Mest for å beskytte ulla mot skit og slitasje. Og litt for at ungen selv ønsker å "se kul ut" med bomullsgenser med kult motiv. Vi har altså på stilongs og ulltrøye under vanlig bukse og genser. Og så tar barnehagen på parkdress eller regntøy når de går ut. Ull er jo ganske temperaturregulerende, så det går stort sett greit med to lag inne også. Anonymous poster hash: 36344...537
^^Belle^^ Skrevet 14. oktober 2014 #13 Skrevet 14. oktober 2014 I går var den kaldeste dagen vi har hatt til nå, rundt 10-12 grader klokken 16. Eldste hadde vanlige klær (genser, strømpebukse og skjørt - alt i bomull) under parkdressen og var mer enn varm nok. Yngste hadde vanlige klær (body og bukse, bomull) pluss vindfleecejakke under parkdressen. Hun sitter litt mer i ro enn eldste. Nå er nok mine unger av den ''uvanlige'' sorten siden de er så varme av seg. De har aldri to lag klær inne, da svetter de. På kaldeste vinteren bruker de ullundertøy, mellomlag (strikket ulldress) og vinterdress.
Violen Skrevet 14. oktober 2014 #14 Skrevet 14. oktober 2014 Her bruker vi ullbody og ullstilongs med ett lag over, enten ull eller bomull etter hvor kaldt det er. I dag var det to lag ull fordi det var kaldt (5-6 grader midt på dagen) og skikkelig surt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå