Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det er en søskenflokk på 4 og to av disse mottar en tomt til en verdi på 500 000.( Dette er ikke i Norge, så arveloven er egentlig at du gir hva du vil til hvem du vil) Nå begynner de to andre å føle seg berettiget til en del også, til tross for at arven skulle gå til disse to guttene. Den ene gutten sier at han gjerne deler litt med søstrene av moralske årsaker, men den andre vil egentlig ikke dele. Den eldste søstern har mye penger og har giftet seg rik, den andre har lite. Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: 3895a...985

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem er grammatikk?

Skrevet

Personlig, så hadde jeg delt likt med alle søsken, uansett kjønn og økonomisk situasjon.

• Liker 1
Skrevet

Hvis dette ikke er i Norge og dere ikke er Norske statsborgere, så må dere ganske enkelt akseptere hvordan foreldrene velger å fordele det foreldrene har skaffet seg av penger og jordisk gods, urettferdig eller ikke.

Vi kommer nakne til verden og går tomhent herifra.

Anonymous poster hash: dd6f1...6d0

Skrevet

La meg gjette, du er den gutten som ikke vil dele?

Man deler selvsagt likt mellom søsken. Det spiller ingen rolle om den ene søsteren har fått en rik mann, man deler likt uavhengig av livssituasjon.

Anonymous poster hash: 55407...5d7

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kona til han som ikke vil dele. Jeg har det fint, så spiller ingen rolle hvor mye han sitter igjen med. Broren sier han vil ha 300 000 og at min mann kan ta 200 000 fordi min man har mottatt en del leieinntekter da han var blakk. Dette går ikkr min mann med på. Han sier at han kan få 270 000 og at min mann tar 230 000. Broren sier han vil ha mer fordi han skal dele med søsterne. Da foreslo jeg at de setter en slump hver på en konto i navnet på søsterne og at de begge da gjør dette på en sånn måte at ingen ser på min mann som en egoist. Dette ville ikke broren gå mrd på. Så ikke vet jeg hva som er så vanskelig. De fikk et knallbra bud, men lillebror stopper hele prosessen og vil stå frem som den snille. Mannen min gar tatt seg av alt rundt salg, reparasjon av takrenner og fått orden på det juridiske. TS

Anonymous poster hash: 3895a...985

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...