Gå til innhold

Augustbruder!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker at penelene laget en slik "huskeliste" :P

Her er hva vi har ferdig:

*kirka

*lokalet*maten bestilt

*kjolen og skoene mine

*sjaketten

*brudepikekjolen

*brudesvennedressen

*videoansvarlig

*fotograf

*frisør og make-up

*forlovere

*musikk

*musikk i kirka

*innbydelsene sendt

*blimster

*toastmaster

*info om gjester

*pakkeåpnere

*barkeeper

*bordkort

*hvem som skal bake kaker

*sko til brudepiken

*noen til å følge meg opp

*sang til brudgommen

'undertøy

*tiara

*underskjørt

*gjestebok

*bordpynt(lys9

*ønskeliste

*servietter

*lys

*drikke til fri bar

Det som gjenstår er:

*skrive på bordkortene

*lage ferdig sangheftene

*handle øl,vin,velkomstdrink,amarullah og brus

*snacks

*levere ringene til gravering

*få bekreftet serveringshjelpene

*salmer til kirka

*gavelister til pakkeåpnere

Vi nærmer oss jaggu mål!

Enn dere?Hvordan ligger dere an i planlegginga?

Hva har jeg glemt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er noen ting (ikke sikkert dere skal ha det sånn som oss da):

*bordplan (vi skal ha en "plakat" utenfor spisesalen)

*Champagne til bilen, og evnt. pynt til bilen (hvis ikke noen andre ordner det)

*Lage kirkeprogram

*Servering: Som serveringshjelp vet jeg fra tidligere at

det er veldig fint å få en kjøreplan med ca tider, taler etc. Gi de god informasjon, for da vil alt gå mye lettere.

Og kanskje ha klart en konvolutt med penger til de.

*Lever ringer så fort som mulig! Dette kan ta tid!

*Kjøp små klistremerker til gavene, slik at man kan klistre på hver gave, skrive et tall og skrive samme tall på liste med navnet til de som gir. Å gjøre feil med gavene er mitt mareritt. Tenk så flaut...

Skrevet

*kirka

*lokalet

*maten

*antrekkene våre

*fotograf

*frisør og make-up

*forlovere

*musikk i kirka

*innbydelsene sendt

*blomster

*toastmaster

*info om gjester (nesten)

*pakkeåpnere

*bordkort

*kaker

*ønskeliste

*DJ

*bordplan (velge mellom 2 alternativer)

Det som gjenstår er:

*rette på to bordkort

*lage ferdig sangheftene (svigermor)

*levere ringene til gravering

*kirkeprogram

*avklare musikkvalg med organist

*samtale med presten

*transport av oss

*gavelister til pakkeåpnere

*videoansvarlig (hvis vi skal ha)

*musikk (legge inn på PC)

*vals (både finne musikk og lære å danse)

*bryllupskake

*kjøreplan/ tidsplan

Jeg som ville ha alt klart for lenge siden........ :veldigsur:

Skrevet

IIIk :o

Det er så kort tid igjen! Jeg har kost meg med dette i lang tid nå men nå begynner det å bli alvor *skjelve*

Tusen takk for denne tråden den er bokmerket!

Dere har glemt en ting forresten.... :roll: ...sette inn annonse i avisa en uke/noen dager før :sjarmor:

..ellers så jeg glad jeg har ferie nå...mye å stulle med ennå.

Gelder meg villt (eller?!) :hoho:

Skrevet
Dere har glemt en ting forresten.... :roll: ...sette inn annonse i avisa en uke/noen dager før :sjarmor:

Stemmer det.

Har roa meg og mannen ned med at det er ikke alt som er så viktig.

Vi må ha transport, men hvis bare vår bil er ren utenpå og inni (viktigst), så er det faktisk godt nok, siden den virker (og faktisk er litt søt, og slettes ikke gammel).

Finner vi ikke bryllupskake vi vil ha, så kan vi skrive navnene våre på en av de andre og sprette denne.

Vals vil jeg lære og musikk må vi ha, så det må prioriteres.

Skrevet

Ups..her har jeg visst mye å gjøre fortsatt, tusen takk, detaljoversikt er nyttig.

Det kan være lurt å forhåndsbetale frisør og blomster slik at dere slipper å gjøre det på dagen.

Klarer ikke helt å bestemme meg om jeg skal ha T-form eller små bord under middagen. Har lest her at sistnevnte har vært godt mottatt :P

Gleder meg til en friuke neste uke, da skal de fleste ting være unnagjort :kul:

Gjest Anonymous
Skrevet

En slik tråd trengte jeg nå. I dag fikk jeg lettere panikk da jeg gikk forbi kirken på vei til jobb og tenkte at det bare er litt over tre uker igjen... :o

Det som gjenstår hos oss er:

-bestille bryllupskake

-lage plakater med bordplassering til å henge opp

-bestille blomster til dekorasjon i kirke og på bordene i selskapslokalet.

-annonse i to aviser

-ta en runde med hun som skal være fotograf for å se på hvor bildene skal tas

-Trykke opp kirkeprogrammene - de er ferdig laget, men altså ikke printet ut.

-Sende inn navneendringsskjema, men det haster ikke. Jeg skal ikke bruke mitt nye navn før etter bryllupsreisen.

-Spørre to stykker om de vil være gaveoppakkere, og kjøpe klistrelapper etc til det.

-Kjøpe inn det som mangler av drikkevarer, servietter og lys.

-Kjøpe takk-for-hjelpa-presanger til hun vi låner bil av og til han som spiller trompet i kirka.

Og selvfølgelig må vi øve enda mer på brudevalsen...

Det var en god del, det. Blir litt stressa av det, men jeg tror likevel ikke det blir noe problem å bli ferdig.

Skrevet

Vi mangler transport, det begynner å haste.

Ellers mangler vi

* annonse i avis

* køpe drikkevarer og snacks

* lage kirkeprogram

* lage bordplasserings plakat

* lage festprogram

* hente kjolen hos skredderen

* finne noe som er lånt og blått

* møte med kokkene

* møte med presten

* vals, finne en og lære den :-)

Det begynner å nærme seg fareturende nå :-)

Skrevet

Ugh, jeg føler det er myyye som gjenstår :o

Dette er det vi er ferdig med:

* Kirken er booket

* Lokalet er bestilt og gjennomgått

* Kjolen

* Sko til brud

* Brudepikekjoler

* Klær til brudgom

* Meny (dato holdt av hos catering byrå, men detaljene gjenstår)

* Bil (har to å velge i, men det blir en av de to)

* Frisør er bestemt

* Toastmaster og forlovere

* Fotograf og bilder

* Kokk

Dette er halvveis ferdig:

* Blomster (vet hvilken bukett, men har ikke bestemt hvor jeg skal bestille den)

* Pynt i kirken (har avtalet med det andre brudeparet, men har ikke endelig bestemt hvilken pynt vi skal ha)

* Marsjer (har begynt å høre på de forskjellige, men har ikke tatt det endelige valget)

* Kaker (har begynt å snakke med noen av de som skal bake, og fått en viss formening over antall og hva slags kaker)

* Pynt til lokalet (har bestemt mye av pynten (blomster, duker, servietter etc.), men har ikke gått til innkjøp)

* Ønskeliste (har ytret noen ønsker, men har ikke lagt ut ønskeliste enda)

* Solosang i kirken (har tatt kontakt og begynt å diskutere sanger/viser vi kunne tenkt oss)

* Drikkevarer (har begynt å tenke på /kjøpe inn, men er ikke helt ferdig med hva vi skal ha)

* Serveringshjelp (har begynt å spørre noen, men har ikke avklart antall/hvem helt enda)

Ting vi ikke har gjort enda:

* Bordkort

* Musikk til festen (har ikke bestemt oss for om det blir levende/Dj eller cd-anlegg)

* Avisnotiser i lokalavisene

* Bestemme og lage kirkeprogram

* Samtale med presten og levere vielsespapirene

* Tenke på tale til brudgommen

* Sett på /kjøpe ringer

* Gaveoppakkere

* Lage bordplan/info om gjestene

* Pynt/drikke til bilturen

* Hvordan vi skal sette opp baren

* Kjøpe bok til brudehilsener

* Vals- hvilken og når?

Det er sikkert flere ting jeg ikke kommer på også

:o

Tror jeg må sette opp farten litt...

Skrevet

Så flinke dere har vært alle sammen, tydelig at d planlegges og ordnes til bryllup :P

Vi har følgende i boks:

Blomster

Sko og klær til brudepike

Kjole, sko og smykke bruden

Bunad og sko brudgom

Kirkeprogram + avtalt med søsken om å dele ut

Bonger

Guiding + buss mellom vielse og middag

Bordplassering

Kakebakere + bryllupskake bestilt

Fotograf

Ringpute

Skyss fra hotell og hjem dagen etter

Sjokolade til mottakelsen

Snacks til festen

Kunngjøring Adresseavisen

Toastmaster + bjelle til henne

Forlover har fått ansvar for mat og drikke under fotograferinga

Meny

Solosang i kirka

Gaveåpnere m div utstyr

Gjestebok

Dette har vi ikke i boks, men under arbeid:

Bil til bryllupsdagen

Undertøy bruden

Morgengave

Engangskamera

Sanghefte (skriver en personlig hilsen på disse som bordkort)

Scanne bilder for sanghefte

Lage bildepresentasjon av gjester

Bestille is som dessert

Presentasjon ved bordsetting

Oppussing av ringer

Innkjøp av div bordpynt (Eføy og bånd)

Frukt til mottakelse

Ta-ta...ser ut som vi har litt å gjøre de siste ukene før ja gitt....

Skrevet

Skriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik :o

Dere må ikke gjøre sånn, får jo helt panikk når jeg ser hvor flinke dere er, og så fin oversikt dere har laget. Jeg bare gjør ting etter hvert som jeg kommer på de, og har ikke noen liste som jeg har krysset av på etter hvert... hjeeeeeeelp...

I orden:

* Antrekk til begge

* Bordkort

* Plassering rundt bordet

* Bestilt kirke

* Bestilt lokale

* Bestilt brudebukett

* Bestilt knappehullsblomst til min tilkommende, min far og min tilkommendes forlover

* Fått kokk

* Ordnet transport for oss fra kirken

* Bestilt fotograf

* Fått prøvetime hos presten

* Sendt inn alle papirer til kirkekontoret

* Kjøpt servietter, duk og stearinlys (husket lysmansjetter i fall lysene er for liten til lysestakene)

* Transport av meg til kirken

* Overnatting for min tilkommende annet sted

* Brudepikekjoler (mamma syr, nesten ferdig)

Mangler:

* Servitører

* Meny (Buffet, men hva skal være på den?)

* Kirkeprogrammet med salmer og marsj

* Sanghefte forside

* Velkomstsang

* DJ

* Takk for maten sang

* Talen til min tilkommende

Puuuuh, nå kommer jeg ikke på noe mer... Men det er heeelt sikker masse mer jeg ikke har husket. Tror jeg må lese igjennom listene deres sånn at jeg ser om dere har husket noe jeg har glemt...

Skrevet

Har fikset:

* Kirke

* Forlovere

* Selskapslokale (som fikser "alt" for oss)

* Meny

* Antrekk til begge

* Blomster

* Frisør

* Fotograf

* Snakket med organisten

* Snakket med presten

* Tekstlesere (nesten avtalt, ihvertfall)

* Kirkeverter

* Musikkinnslag i kirka

* Bil

* Bordplassering

* Ringer

* Alt av kaker OK

* Hotell til overnatting

* Bryllupsreise

* Toastmaster

* Gaveåpnere

* Billetter så vi kommer oss til bryllupet (en uke før).

Under arbeid:

* Vennekorps til utgangsmarsjen i kirka

* "Minikonsert" på kvelden

* Øve på å danse vals

* Musikk til festen

* Morgengave

Gjenstår:

* Menyhefte m/presentasjon av gjester, sanger etc.

* Bordkort (hans jobb)

* Omvisning på museet der vi skal ha selskapet

* Møte med fotografen

* Kjøpe utstyr til gaveoppakkerne

* Notiser til avisene

* Bli brune ( :ler: )

* Generalprøve i kirka

* Kjøpe engangskameraer

* Supplere sminke til meg

--- og jeg kommer sikkert på noe mer om en liten stund...

Skrevet

Aaaaaaah, da har jeg lest igjennom alt dere har skrevet en gang til, og så har jeg føyet til det jeg kom på at jeg hadde gjort, og det jeg ikke hadde gjort på listen min. Da kan jeg puste litt igjen :sjarmor:

Skrevet

bare et lite tips som jeg syntes var kjekt: å betale blomster og frisør på forhånd, f.ex dagen før, så slipper dere å tenke på å ha med penger på selve dagen.

Ellers får dere alle ha lykke til! Dagen blir den beste uansett!!

Skrevet

God tråd!!!!!! :-)

Jeg har prøvd å følge planleggingslisten til Grys bok, og her er det jeg er ferdig med;

- Kontaktet presten

- Sendt inn alle skjema

- forlovere

- DIverse planlegging med forloverne

- Ordnet med menyen og kokk

- Sendt ut invitasjoner og fått inn alle svarkortene

- Bestilt fotograf og filmann

- Funnet bartendere

- Fått tak i flinke servitører

- Kjolen, underskjørt, undertøy, sko, tiara, smykker og slør er innkjøpt

- Sjakett er fikset

- Bryllupsreisen er halvveis i boks ( men haster ikke pga at vi reiser ikke før i Oktober)

- Blomster er ordnet - både bukett, knapphullsblomster, blomster og dekorasjoner til kirke og lokalet

- Toastmaster er ordnet

- Bryllupskaken er bestilt og øvrige kaker blir baka av familie og venner

- Musikk til kirken er ordnet og DJ til festen

- Invitasjoner og svarkort er i boks som skrevet over, i går kom jeg fra Oslo hvor jeg har kjøpt inn ting til å lage menyer og bordkort på Panduro ( det kommer til å ta en helv***s lang tid å lage, men da får jeg de akkurat som jeg vil :wink: )

- Jeg har kjøpt inn bryllups album, gjestebok med tilhørende penn, ringpute ol

- Brudevalsen er bestemt + inn- og utgangsmarsj

- Bil er bestilt- en Bentley limousin m/sjåfør hvor de som vi leier den av står for pyntingen

- Hotellsuite til bryllupsnatten er booket i likehet med hotellrom til overnattingsgjestene

- Frisør er ordnet, og jeg skal ha noen prøvetimer fra og med neste uke

- Sminke er også ordnet

- Stylist er innleid til pynting av lokalet og til dekking av bordene

- Kjøreplanen er i gang

- Morgengaven til min kjære er bestilt

- Kjole og sko til brudepiken er kjøpt

- Talen til min kjære er snart ferdig

- Forsikring av lokalet og gavene er ordnet ( ettersom de blir stående til dagen etter er dette veldig lurt- man kan ALDRI være for sikker! )

- KJøpt inn engangskameraer som skal ligge på bordene

- ordnet med alt av duker og linservietter

- Ordnet med forloverne ang pynt på suiten vår..

Det som står igjen er;

- Å lage bordkortene og menyene

- Lage sanghefte og kirkeprogram

- Kjøpe inn drikke

- Finne ut hvem som skal stå for åpning av gavene

- Avtale pris med servitørene

- Sende inn ringene for puss og gravering

- Lage en skikkelig bordoversikt

- Skrive ferdig listen om hver enkelt middagsgjest

- Finne ut HVEM som baker hva av kaker

- Lage ferdig kjøreplanen for dagen

- Ett siste møte med foreldrene om budsjett

- Sende ut notis om bryllupet til div aviser

- Finne noen som kan være i lokalet å ta i mot gaver fra morgenen av

- Samle inn sanger

- Møte presten og en prøvetime i kirken

- møte med toastmasteren

- bestille time hos hudpleiesalong for spray sol, negler, massasje og herlig egenpleie

- Møte med filmmannen ( igjen)

- Time med sydamen for å sy opp og litt inn av kjolen

- Sexy undertøy og nattkjole til bryllupsnatten

- sende barne- og andre bilder av oss til filmmannen

- sende inn musikkønske til romantikk-delen av bryllupsfilmen

Da trooor og håper jeg at jeg har fått med alt som skal ordnet og som er ordnet.... :-)

Herregud så fort dagene går! Føler ikke det var lenge siden jeg hadde all verdens tid jeg... :oops:

Skrevet

Og jeg hadde helt glemt bort kurvene med ulikt utstyr til toalettene :-?

Men nå er det på plass i lista mi!

Skrevet

I orden:

-kirke

-lokale

-fotograf

-blomster til lokalet og kirken

-prest

-trompetist

-kokk

-gaveåpnere og det de trenger

-serveringshjelp

-toastmaster

-forlovere

-frisør til brud og forlover

-ønskeliste

-bryllupsreise

-transport til fotograf og hjem fra festen

-antrekk til han

-gjestebok

-bryllupsbobler istedenfor ris

-opplegg fredag og søndag

-kjøreplan for dagen

-en masse kaker til kakebordet

-engangskameraer til hvert bord

Nesten i orden:

-gjestelisten; har fortsatt et par som ikke vet om de kan komme

-brudekjolen; har vært på tilpassing, skal prøves igjen og hentes

-brudeslør, skal jeg bruke det kritthvite eller kjøpe i ivory

-undertøy; korsettet syntes i gjennom og det gjør kanskje den nye bh'en også

-bestilt bryllupskake, men må ta bilde til øverste kakelokk

-meny, vet hva vi vil ha, men må diskuteres med kokken

-bordkortene, skal skrives navn på

-sanghefteomslaget, men ikke innholdet

-takkekort-omslagene

-transport av brud og forlover fra frisør

-sminke, skal sminke meg selv, men kanskje kjøpe noe nytt?

Gjenstående:

-samtale med presten og prøvetime

-pusse opp ringene

-lage dørskilt som mini-morgengave til min kjære

-kirkeprogram, har kun bestemt inn- og utgangsmarsj

-gå inn skoene våre

-lære bryllupsvals

-lage bordplasseringen

-takkegaver; vet hva vi skal gi til hvem, men ikke kjøpt

Pluss sikkert en hel masse småtteri. Etter som en del av oppgavene er delegert bort, så må vi bare forsikre oss om at div ting blir gjort.

Skrevet
Og jeg hadde helt glemt bort kurvene med ulikt utstyr til toalettene :-?

Men nå er det på plass i lista mi!

Ehh...hvilket utstyr tenkte du på her...? :oops: :ler:

Skrevet

Ehh...hvilket utstyr tenkte du på her...? :oops: :ler:

Jeg tenkte jeg skulle legge forskjellige ting i kurvene:

Tanntråd,frisk,strømpebukse,neglelakk,hårspray,tyggis...etc...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...