Thomasine Skrevet 15. juli 2004 #1 Skrevet 15. juli 2004 Vi skal ha endel barn til grilling til helgen. De er stortsett vant til pølse med lompe... :-? Vil gjerne tilby noe helt annet. Tenkte på grillspyd med pølser, minimais og kylling-biter. Men hva kan man ha som tilbehør? :klø: Rundstykker?! Hva griller dere til barna?! Hva er populært?! Salat er det vanskelig nok å få i barna ( 1,5 - 7 år) så det tror jeg de skal slippe denne dagen...
LilleBille Skrevet 15. juli 2004 #2 Skrevet 15. juli 2004 Grillspidd med kjøttboller er alltid veldig populært.. ... eller vanlige grillspidd. Nybakte rundstykker evt. pitabrød er nydelig til.
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2004 #3 Skrevet 15. juli 2004 Barna synes sikkert det er moro å tre grillspydene selv. Tilbehør? Spørs litt hvor det skal spises. Rundstykker er nok det som er lettest om det ikke skal spises på tallerken. Ellers spiser jo de fleste ris. Du kan jo også lage noen kjøttboller å ha på grillspydet. Lage fruktspyd med banan og eple til dessert. Grillet banan med sjokolade og is til.
Thomasine Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2004 Ja, kjøttboller har jeg ikke tenkt på!!! De spiddene med bananer og eple høres godt og morsomt ut. Barna kan jo også lage dem selv! :-) Skal bananene være med eller uten skall?! :klø:
Gjest 1111 Skrevet 15. juli 2004 #5 Skrevet 15. juli 2004 Til dessert kan du lage grillspyd med banan uten skall på og legge de et par minutter på grillen. du kan også lage små "pakker" av aluminumsfolie hvor du har enten banan, ananas eller eple med litt sukker strødd over. kjempegodt!
Gjest Madam Felle Skrevet 15. juli 2004 #6 Skrevet 15. juli 2004 Barna mine liker: Hamburgere pølser kylling kjøttboller ol Noen barn spiser salat, men ikke alle. Derfor ville jeg hatt rundstykker og ris som tilbehør.
Plonk Skrevet 15. juli 2004 #7 Skrevet 15. juli 2004 Da jeg var liten, bakte vi pinnebrød. Noen som kjenner til dette? Mamma laget gjærdeig, som vi barna tvinnet rundt pinner og fikk styre med selv over grillen. Det var kjempestas å få lage dem selv, og pinnebrødene brukte vi til pølsebrød eller vi bare åt dem som de var, varme og gode. Kanskje jeg må huske å spørre mamma om oppskriften en dag...
Gjest 1111 Skrevet 15. juli 2004 #8 Skrevet 15. juli 2004 Pinnebrød ja, husker vi pleide å ha det i barnehagen når vi var på tur og hadde bål :D Jeg har oppskrift hvis du vil ha plonk..
Thomasine Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #9 Skrevet 15. juli 2004 Jeg har oppskrift hvis du vil ha plonk. Jeg vil ha!!! Jeg vil ha!!
Gjest 1111 Skrevet 15. juli 2004 #10 Skrevet 15. juli 2004 Men da skal du få da :D her er to stykker, en søt og en vanlig: Søt pinnebrøddeig 250 g hvetemel ½ dl sukker ½ ts bakepulver 1 ss smør ½ dl melk Rør sammen ingrediensene og stek på pinne. Spis gjerne med syltetøy på eller dypp i smeltet sjokolade. Pinnebrød 1 kg hvetemel 4 ss sukker 1 ts salt ca. 5 dl vann 1 ss olje 3 ts bakepulver Bland alle ingrediensene godt sammen. Surr deig rund en pinne og stek over glørne. Litt av hvetemelet kan erstattes med havregryn eller sammalt hvete for en grovere deig.
Arkana Skrevet 15. juli 2004 #11 Skrevet 15. juli 2004 Da jeg var liten spiste jeg nå det samme som de andre (unntatt fisk). Alt av kjøtt var populært. Hjemmelaget potetsalat var perfekt tilbehør. Grillspyd høres smart ut, bruk f.eks. ferdiglagede kyllingkjøttboller, og sånne smårettpølser som du trer på vekselvis med annet som barna liker, f.eks. paprika, cherrytomater, ananas, sopp, aubergine, squash, biter av maiskolbe, småløk osv osv.
majan Skrevet 15. juli 2004 #12 Skrevet 15. juli 2004 min sønn på 3,5 år vil ha pølser eller hamburgere da vi griller. også må han ha grillet maiskolbe da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå