Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

..og jeg merker ikke så mye til bivirkninger, kun litt tørr i ansiktet. Har heller ikke fått sånn superutbrudd av kviser, noen i panna, ryggen og på kinnet. Tar 2 tabletter om dagen, legen sa jeg kunne øke til 3 om 4 uker hvis bivirkninger var akseptable. Har dere økt dosen før dere "fikk lov", eller bør jeg snakke med legen hvis det er slik at jeg vil øke til 3 nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke begynt å øke før legen sa det var greit. Roaccutane er ganske sterke medisiner, og bivirkningene kan jo som kjent være helt grusomme. Kroppen må vende seg til tablettene en god stund før du øker dosen.

Men nå er ikke jeg noen lege.

Skrevet

Tre bør holde, bivirkningene er ikke til å tulle med selv om det går bra i begynnelsen.

Skrevet (endret)

Takk for svar dere :) Vet ikke om jeg tør å øke uten og høre med hudlegen. Men har seriøst veldiiiig lite bivirkninger. Blir nesten litt skremt av det og ;) Og svært få kviser. Håper ikke det er slik at det da eskalerer til tusen senere.

Endret av kjøttkaker
Skrevet

Tørre lepper og tørr hud får 99% tror jeg. Men tror ikke man nødvendigvis må merke mer bivirkninger enn det. Hvor mye veier du? Jeg veier 48 kg, og tar 2tbl. Har sinnsykt tørre lepper, og veldig tørr rundt nesen, ellers merker jeg ingenting.

Har gått på kuren før for 1,5 år siden (men har dessverre fått tilbakefall), og den gangen hadde jeg mye verre bivirkninger. Hadde ømme og stive ledd, hadde så tørre og såre øyne at jeg hadde problemer med å åpne dem om morgenen. Våknet opp skikkelig nedstemt noen dager, fikk blodskorper i nesen, og forhøyet kolestrol. Det er det jeg husker i farten. Det var ikke moro!

Så hadde jeg vært deg tror jeg faktisk jeg hadde vært veldig fornøyd med de få bivirkningene du har, og heller la kuren ta litt lengre tid, enn å øke til 3 og risikere bivirkninger. For får man først bivirkninger er kuren et helvete å gå på!

Skrevet

Roaccutane er skumle greier! Ikke for å skremme deg men. Du har sikkert satt deg inn i bivirkningene. Det som er eklest er at de kan komme så veldig plutselig på. Du bare våkner med dem liksom. Konferer med lege uansett før du gjør noe.

Anonymous poster hash: c12c5...dff
Skrevet

2 uker er ingenting med tanke på bivirkninger. Jeg fikk mine etter en god stund, og endte med å bli sykmeldt. Ikke øk dosen din uten at legen har gitt deg klarsignal.

Anonymous poster hash: 3de7f...73a
Skrevet

Takk for fornuftige svar alle sammen :) Kommer ikke til å øke før om 2 uker, er jo egentlig ganske ubetenksomt av meg å spørre om det i utgangspunktet. Kjenner jeg blir litt nervøs av å ikke merke mer til kuren enn det jeg faktisk gjør. Som dere sier, brått kommer det haugevis med plager.

Anonymous poster hash: cdb8e...41d
Skrevet

Ble visst AB - ren vane ;)

Anonymous poster hash: cdb8e...41d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...