Gå til innhold

Er svinekjøttet for gammel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok ut av fryseren noe svinekjøtt jeg ikke er helt sikker på hvor lenge har ligget der. Det ser ok ut og lukter heller ikke vondt....

Finnes det noen triks for å finne ut om det kan være dårlig og hvor lenge kan man ha svinekjøtt i fryseren???

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies at svinekjøtt bør spises ca innen tre måneder i fryseren. Men jeg forhørte meg med en kokk en gang, og han sa du trygt kan spise det inntil det er et år gammelt. Jeg spiste mitt som hadde ligget i ca 10 måneder og det gikk helt fint!

Skrevet

Lukter det OK er det ikke farlig å spise, hvis det har vært dypfryst hele tiden.

Kvaliteten kan muligens være forringet i forhold til ferskt, men det er uansett ikke farlig. Jeg har spist kjøtt som har ligget i fryseren i over ett år uten problemer.

Skrevet

Enig med Lyna. Ser, kjennes og lukter kjøttet ok... kan det helt sikkert spises.. selv om det nok er noe semrere kvalitet enn ferkt kjøtt.. (men da får du krydre det litt mer da)

Skrevet

Det er sikkert helt OK, men om du syns det virker litt trått og ikke så smakfullt som ferskvare så kan du marinere det - da merker du ikke noe til at det er frysevare :wink:

Skrevet

Ok, takk for svar folkens!

Da gjenstår det bare å finne på noen godt å lage til :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...