Gå til innhold

Har vært i brudesalong - trenger deres hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har et par litt dumme (?) spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på. Jeg har akkurat vært i en liten brudesalong som har veldig få prøvekjoler inne. Disse kjolene var kjempenydelige, men det som er så dumt er at kjolene bærer preg av å være mye brukt og prøvd. Hvis jeg velger å kjøpe en av disse kjolene, kjøper jeg den kjolen som henger på stativet i butikken, eller bestiller salongen en splitter ny kjole til meg? Jeg har jo ikke akkurat lyst til å betale full pris for en kjole som har vært leid ut flere ganger. Har dere noen meninger om hvor mange ganger en kjole kan leies ut før kjolen er "utslitt"?

Håper på svar!

Hilsen Müsli

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ingen spørsmål er dumme...........

Tror det er litt forskjellig fra salong til salong, men standardener vel at dersom du leier så leier du det som henger der :roll:

Men.......... jeg vet at mange salonger har maks antall på å leie ut kjoler, Kristins på Lillestrøm har maks 3 ganger pr kjole........

Husk at kjolen renses og gjøres fin før du får den, men den skal jo ikke være helt utslitt heller da!!

Lykke til!! :P:P:P

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ikke alltid så greit å vite slike ting, men butikken bestiller selvsagt en ny kjole til deg. Husk bare på at dette kan ta noen måneder slik at du er ute i god tid.

Skrevet

Det har vært spørsmål her om dette tidligere, og jeg mener å huske at de leier ut kjolene 3-4 ganger, og så blir de solgt på salg, du betaler selvfølgelig ikke full pris for en brukt kjole! Vil du kjøpe en ubrukt kjole så bestiller de til deg. Skal du leie kjole risikerer du altså at kjolen er brukt et par ganger før deg, men den er jo renset og skal se helt fin ut!

Skrevet

Føler meg litt teit som spurte om dette, men jeg var bare så usikker! Er flott å ha dette forumet, tusen takk for svar!

Salongen hadde et par kjoler som de ikke kunne få tak i lenger, så hvis jeg skulle kjøpe en av de kjolene, så måtte jeg kjøpe de som hang i salongen. Greit nok, men jeg reagerte på at ekspeditøren oppga full kjøpepris på kjoler som har vært leid ut før! Synes det virket litt rart, jeg.

Skrevet

Det er helt urimelig å forlange full pris for en kjole som er brukt (Og som de har hatt leieinntekter på), så du kan regne med å få prutet ned prisen. Og hvis de nekter så kan du gå til forbrukerombudet eller hva det nå heter.

Skrevet

Hei Engel!

Ja, jeg synes også det er helt urimelig. Kjolene i salongen var utrolig nydelige, og betjeningen var hyggelig. Men det virket ikke som de hadde noe særlig kontroll på hvor mange ganger kjolene hadde vært utleid, og slik skal det jo ikke være?!?

Skrevet

Hei Po Pi

Hvilken brudesalong i Kristiansand er det du hadde vært i??

Har vært å kikket litt i Kristiansand jeg også. Ikke akkurat det helt store utvalget.

Hilsen ex-Kristiansander

Skrevet

Jeg måtte faktisk "overtale" innehaver av butikken til å bestille ny kjole! De påstod først at kjolen ikke kunne skaffes og at jeg "måtte" ta den de hadde inne, men jeg visste at dette var en 2002 modell og nektet å godta det (den har masse chiffong, og bar sterkt preg av å ha vært prøvd MANGE ganger)! Fikk til slutt ny kjole.

Når en skal bruke så mye penger, syns jeg det er bare rett og rimelig at en får ny kjole. Ifølge Forbrukerrådet skal en ha prisavslag hvis de selger prøvekjoler/utleiekjoler. Stå på krava og lykke til!! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Finnes det virkelig brudebutikker som er så frekke? Så uproffesjonelle mennesker burde ikke hatt butikk en gang spørs du meg!

Skrevet

Til Cilie: Jeg har ikke så lyst til å "henge ut" denne butikken ved å legge ut navnet her, så derfor sender jeg deg heller en personlig melding. Ok?

Takk for alle svar!

Klem fra Po Pi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...