Gå til innhold

Dårlig samvittighet ved "manglende" trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet en treningsform jeg trives veldig godt med og liker. Løping.

Har derfor holdt meg til løping, løper ca 5 km 4 ganger pr uke. Dette tåler kroppen og psyken godt. Målet mitt har vært å holde dette gående fordi det er bra for kropp og sjel. Har gått ned 3 "kosekilo" på ca et år selvom dette ikke var målet.

Har i min ungdom tidvis hatt et veldig anstrengt forhold til kropp, mat og trening. Etter at jeg fikk mitt første barn for 4 år siden bestemte jeg meg for at nok er nok. Vil ikke at mine døtre skal vokse opp med et forvrengt kroppssyn slik jeg har gjort.

Nå har jeg altså kommet dit hvor jeg føler den treningen jeg gjør ikke lenger er bra nok. Men samtidig er det dette jeg har ork og energi til i en stressende hverdag. Orker ikke presse meg til styrketrening når jeg er så umotivert og ikke føler det hjelper noe for utseende. Og siden jeg føler løpingen ikke leneger er "nok", så er det nesten så jeg ikke har motivasjon til dette lenger heller. Og da ser jeg for meg vektøking, også baller det på seg. Og dette sporet har jeg jobbet så sykt hardt for å komme ut av.

Og endelig så kroppen min ut som jeg har drømt om.

Noen tanker tips til sliten småbarnsmor med skyhøye krav til seg selv?

Trenger alle tips jeg kan få :blomst:

Anonymous poster hash: 2deb6...7d4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

fortsett med løpingen men mitt råd er at du tar en av dagene og løper intervaller, bakkeløp eller lignende. Man trenger litt variasjon i treningshverzagen for å holde motivasjonen oppe. Kanskje du kan øke lengden på turene. Evt hvis du bor slik til kan du jo trene med toppturer på fjell.

Skrevet

Hva med å prøve litt yoga? Noe som hverken er løping eller styrke? Få litt nye impulser? Eller kanskje det er noe annet du synes er gøy, som gjør at trening blir skjult i en aktivitet du liker? Ballspill? Klatring? Sykling?

Anonymous poster hash: 73c4b...ab7
Skrevet

Tusen takk for gode svar :)

Hører og leser overalt at styrketrening må til, men det er kanskje ikke så nødvendig? En av løpeturene mine i uka er ofte en løype ute med en del bakker så her får jeg jo litt intervalltrening.

Bare klarer ikke motivere meg til styrketrening, og har venninner som er bitt av styrkebasillen som bare fnyser av løpingen min og sier jeg aldri vil få en trent, sunn og sterk kropp :(

Anonymous poster hash: d09c1...aaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...