AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #1 Skrevet 12. oktober 2014 Lurer på hva som er deres rutine på hygiene hos 3 åringen.. Da tenker jeg på de som har sluttet med bleie. Har en jente selv, og husker at mamma vasket oss med klut med såpe i underlivet hver morgen. Er det slik man vasker ungene fortsatt, eller er det mer vanlig at de dusjer e.l? Hva gjør du? Anonymous poster hash: 41acb...fc5
Grønn Frosk Skrevet 12. oktober 2014 #2 Skrevet 12. oktober 2014 Bade/dusje annenhver kveld, og vaske med klut den kvelden de ikke bader. Sånn er det her ihvertfall
Timseh Skrevet 12. oktober 2014 #3 Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Han bader hver kveld de dagene han har vært i barnehagen. Vasker med klut i ansikt, under armer, hender og i underlivet hver morgen. I blant kommer han inn i dusjen til meg om morgenen, så da dusjer jeg kroppen hans der med kun vann Endret 12. oktober 2014 av HenLu
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #4 Skrevet 12. oktober 2014 Hvorfor ikke bare dusje de hver kveld? Vaske med klut osv høres så merkelig ut. Mine dusjer hver kveld hvertfall :-) Anonymous poster hash: eb7cf...037 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #5 Skrevet 12. oktober 2014 Hvorfor ikke bare dusje de hver kveld? Vaske med klut osv høres så merkelig ut. Mine dusjer hver kveld hvertfall :-)Anonymous poster hash: eb7cf...037 Fordi huden blir tørr av det, dessuten er det unødvendig. Ingen små barn trenger å dusje eller bade hver kveld. Min gutt dusjer 1-2 ganger i uka, og det er nok. Anonymous poster hash: 3421a...853 39
Ylva Virvla Skrevet 12. oktober 2014 #6 Skrevet 12. oktober 2014 Bader en dag i uka. Vasker hender og ansikt etter hvert måltid. 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #7 Skrevet 12. oktober 2014 Fordi huden blir tørr av det, dessuten er det unødvendig. Ingen små barn trenger å dusje eller bade hver kveld. Min gutt dusjer 1-2 ganger i uka, og det er nok.Anonymous poster hash: 3421a...853 Huden har no aldri blitt tørr av det her, de blir jo smurt med fuktighetskrem 😊 synes det er så rart at noen dusjer barna 1 gang i uken mens man selv dusjer hver dag 😳 men men alle er forskjellige.Anonymous poster hash: eb7cf...037 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #8 Skrevet 12. oktober 2014 Bader en dag i uka. Vasker hender og ansikt etter hvert måltid. Vaskes i underlivet en gang i uka?! Anonymous poster hash: 295cb...752 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #9 Skrevet 12. oktober 2014 Vask, dusj, bad en gang i døgnet er normal hygiene mht. Vask av underliv. Blir huden tørr, går det fint ab å bruke dusjolje eller badeolje. Det går og fint an å ha en liten dæsj babyolje i badevannet og ikke bruke noe såpe. Å smøre hele små kropper med krem eller lotion skal man være forsiktig med med mindre man har kremmer uten "skummelt" innhold og det synes jeg er vanskelig å vite hva som både i dag og i fremtiden ikke er skummelt innhold.Anonymous poster hash: 8a81e...141
Gjest Haaploes Skrevet 12. oktober 2014 #10 Skrevet 12. oktober 2014 synes det er så rart at noen dusjer barna 1 gang i uken mens man selv dusjer hver dag men men alle er forskjellige.Anonymous poster hash: eb7cf...037 Man skal ha en særdeles aktiv livsstil dersom det virkelig er nødvendig å dusje hver eneste dag.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #11 Skrevet 12. oktober 2014 Bader en dag i uka. Vasker hender og ansikt etter hvert måltid. Vasker du ikke andre steder iløpet av en hel uke? Under armer, underliv osv?Anonymous poster hash: 6d372...f37 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #12 Skrevet 12. oktober 2014 Man skal ha en særdeles aktiv livsstil dersom det virkelig er nødvendig å dusje hver eneste dag. Det frarådes å dusje hver dag for hudens del, men de fleste gjør det vel uansett. Inkl meg selv. Jeg tenker en mellomting. Barn klarer seg med annenhver/hver 3. dag, og klutvask de andre dagene. Å kun vaske hender og ansikt på en hel uke, som det nevnes over her: æsj! Både rumpe og generelt underliv trengs en vask før dette. Ville også tatt under armer og en generell kattevask.Anonymous poster hash: 6d372...f37 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #13 Skrevet 12. oktober 2014 Det frarådes å dusje hver dag for hudens del, men de fleste gjør det vel uansett. Inkl meg selv. Jeg tenker en mellomting. Barn klarer seg med annenhver/hver 3. dag, og klutvask de andre dagene. Å kun vaske hender og ansikt på en hel uke, som det nevnes over her: æsj! Både rumpe og generelt underliv trengs en vask før dette. Ville også tatt under armer og en generell kattevask.Anonymous poster hash: 6d372...f37 Hva er klutvask for noe? Vasker dere underlivet til barna med en klut istedenfor å bare dusje de? 😳 barna er jo aktiv og de tisser og bæsjer hver dag, så for meg er dusjing hver dag et must 😃Anonymous poster hash: eb7cf...037 3
Gjest Selfie Skrevet 12. oktober 2014 #14 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg vasker jenta vår hver morgen i fjes og underliv, samt ved behov.mHun bader 2-3 kvelder i uka, har ikke noe fast mønster på det.
Severus Skrevet 12. oktober 2014 #15 Skrevet 12. oktober 2014 Hva er klutvask for noe? Vasker dere underlivet til barna med en klut istedenfor å bare dusje de? barna er jo aktiv og de tisser og bæsjer hver dag, så for meg er dusjing hver dag et must Anonymous poster hash: eb7cf...037 Unger svetter ikke så mye, å underlivet kan man fint holde rent om man vasker med klut om morran og bytter truse. 13
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #16 Skrevet 12. oktober 2014 Er vel ikke noe behov for å vaske en 3åring under armene? De svetter da ikke slik voksne gjør? Ville vært forsiktig med bruk av såpe i underlivet..det holder med vann. Såpe kan irritere. Anonymous poster hash: 605d0...0fa 19
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #17 Skrevet 12. oktober 2014 Mine barn bader/dusjer to ganger i uka, med mindre det er noe spesielt. Vasker hender og ansikt oftere selvfølgelig, men underliv og armhulene holder det med to ganger i uka på for små barn.Anonymous poster hash: 685b0...57f 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #18 Skrevet 12. oktober 2014 Mine barn bader/dusjer to ganger i uka, med mindre det er noe spesielt. Vasker hender og ansikt oftere selvfølgelig, men underliv og armhulene holder det med to ganger i uka på for små barn.Anonymous poster hash: 685b0...57f Underlivet holder da ikke med to ganger i uken?! De bæsjer stort sett daglig, og er kanskje ikke de flinkeste til å tørke seg heller. Anonymous poster hash: 6d372...f37 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #19 Skrevet 12. oktober 2014 Underlivet holder da ikke med to ganger i uken?! De bæsjer stort sett daglig, og er kanskje ikke de flinkeste til å tørke seg heller. Anonymous poster hash: 6d372...f37 Jeg tørker dem når de har vært på do. Anonymous poster hash: 685b0...57f
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #20 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg tørker dem når de har vært på do. Anonymous poster hash: 685b0...57f Det fjerner uansett ikke all avføring osv. Personlig syns jeg det er ekkelt å vaske 1-2 ganger i uken, men det får være opp til enhver Anonymous poster hash: 6d372...f37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå