AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #1 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg prøver å få bestilt noe til Norge som tydeligvis ikke normalt sendes til Norge. Men så søker jeg på "International Shipping" pluss nettsidens navn, og får opp dette (på produsentens egen nettside): International Shipping Orders from this site are shipped to U.S., Guam, Puerto Rico and Canada. Orders shipping to military addresses (APO/FPO/DPO) qualify for Ground Shipping Only and are shipped USPS. Hva menes med dette? Kan varen bestilles til Norge gjennom militæret, eller hva? Og isåfall hvor kan varen hentes? Vil gjerne at noen som vet noe om dette kan svare, ikke feiltolkninger slik jeg er redd jeg selv gjør. Bare for å nevne det - når jeg fyller ut informasjon om adresse etc. kommer det opp "Armed Forces (Europe, Canada, Middle East, Africa) " i nedtrekksmenyen for bestillingsdestinasjon. Men når jeg går videre i bestillingsprosessen, ender adressen min med "United States" da det ikke var mulig å endre dette i utfyllingen, utenom til Canada. Anonymous poster hash: a06fc...225 Anonymous poster hash: 201a3...d95
Silveri Skrevet 12. oktober 2014 #2 Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Nei, det er for de som er i det amerikanske militæret og stasjonert på militærbaser i utlandet (f.eks. Afghanistan, Japan, Sør-Korea, Tyskland osv). http://en.wikipedia.org/wiki/Military_mail Endret 12. oktober 2014 av Silveri
Neket Skrevet 12. oktober 2014 #3 Skrevet 12. oktober 2014 Og USPS ground shipping er den amerikanske postens "snail mail"-posten går med bil og båt, ikke fly. Tok tre mnd å motta en slik pakke fra USA for oss en gang.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #4 Skrevet 12. oktober 2014 Og USPS ground shipping er den amerikanske postens "snail mail"-posten går med bil og båt, ikke fly. Tok tre mnd å motta en slik pakke fra USA for oss en gang. Dette vil si at det er mulig å få tilsendt pakker til Norge på denne måten? Anonymous poster hash: 201a3...d95
petterm Skrevet 12. oktober 2014 #5 Skrevet 12. oktober 2014 Dette vil si at det er mulig å få tilsendt pakker til Norge på denne måten? Anonymous poster hash: 201a3...d95 I TS sitt tilfelle er kravet for å få levert til utlandet at man jobber på en av USA sine baser i utlandet. Dermed ikke mulig. Hvis det er veldig viktig for TS å få handlet på dette nettstedet så mener jeg å huske at det er firmaer som kan hjelpe. Du får oppgitt en amerikansk leveringsadresse, og så sørger firmaet for å sende pakken videre til deg. Koster sikkert noe. Kanskje noen på forumet vet, eller du kan søke på nettet. Tror også det står noe om det på tråder i forumene her, bare å søke.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #6 Skrevet 12. oktober 2014 I TS sitt tilfelle er kravet for å få levert til utlandet at man jobber på en av USA sine baser i utlandet. Dermed ikke mulig. Hvis det er veldig viktig for TS å få handlet på dette nettstedet så mener jeg å huske at det er firmaer som kan hjelpe. Du får oppgitt en amerikansk leveringsadresse, og så sørger firmaet for å sende pakken videre til deg. Koster sikkert noe. Kanskje noen på forumet vet, eller du kan søke på nettet. Tror også det står noe om det på tråder i forumene her, bare å søke. TS her, tusen takk for svar. Anonymous poster hash: 201a3...d95
Silveri Skrevet 12. oktober 2014 #7 Skrevet 12. oktober 2014 Jet Carrier er vel den mest kjente. Ang. det at de spesifiserer at pakker til militære adresser (APO/FPO/DPO) sendes som Ground Shipping Only er at det ikke er mulig å levere på døren til folk på militærbaser. Pakker til de må sendes gjennom militærets postsystem, og kan ikke sendes med f.eks. DHL, UPS og lignende. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå