Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har prøvd alt, kremer med mattende effekt, kremer med mye fukt, all slags puddere, serum, primere- pannen er like blank.

Vet at det er mulig å holde den matt, brukte en stund en fuktighetskrem som holdt huden matt hele dagen(men den gikk ut av produksjon selvfølgelig)

Hva skyldes ubalansen, er det beste å pøse på med fukt??

Anonymous poster hash: 9d95b...fe0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen som har litt utradisjonelle eller rare tips som har fungert? for nå har jeg prøvd alt det vanlige:)

Skrevet

Sliter med det samme som deg, men er blank i t-sonen.. Syns La Roshe Posay sin Effaclar mat hjelper litt, men finner heller ikke noe som holder meg matt hele dagen. Hjelper heller ikke at jeg liker mer glødende foundations enn de helt matte. Syns matt sminke får huden til å se død ut.

Skrevet

takker for tips:)La Roche Posay har jeg prøvd, dessverre uten hell.. Den fra Ahava, hvor kjøpes den?

Jakten fortsetter, siden jeg faktisk vet at jeg kan få matt hud med rett produkt(den jeg brukte var en slags a-vitaminsyrekrem som jeg bestilte fra et norsk nettsted)

Skrevet

Bruker du rens, toner (uten alkohol) og riktig krem? Alfa omega for min fete og dehydrerte hud.

Jeg er mellom om hudkremmer til dagtid nå (brukte Ole Henriksen sin grønne, gikk tom og hører at Origins sin GinZing krem skal være fin), også bruker jeg kokosolje med noen dråper tea tree olje og frankinsense på natten som en skikkelig fuktbombe. Har funka fint faktisk.

Skrevet

Jeg har samme problem som deg (bigtime), og jeg startet for noen uker siden med en hudpleieserie fra zo skin health. Jeg ble overtalt til å kjøpe den, og den funker! Jeg er mindre blank (men helt borte er det selvfølgelig ikke) og jeg har mindre porer og finere hud generelt sett. Også vil jeg anbefale "setting powder" eller hva det heter som man kan bruke i løpet av dagen, da forsvinner blankheten og holder seg en stund... Mye bedre enn å bruke vanlig pudder for å dempe det! (Men jeg har vanlig pudder under da)

Anonymous poster hash: 814ba...d02
Skrevet

Bruker du rens, toner (uten alkohol) og riktig krem? Alfa omega for min fete og dehydrerte hud.

Jeg er mellom om hudkremmer til dagtid nå (brukte Ole Henriksen sin grønne, gikk tom og hører at Origins sin GinZing krem skal være fin), også bruker jeg kokosolje med noen dråper tea tree olje og frankinsense på natten som en skikkelig fuktbombe. Har funka fint faktisk.

Hvilken toner bruker du?

Anonymous poster hash: ea1c6...b2d

Skrevet

Hvilken toner bruker du?

Anonymous poster hash: ea1c6...b2d

Man kan lage selv: Grønn te (Kan ha i honning og te tre olje, som dreper urenheter). Spruteflaske, kjøleskap, voila. Agurkvann skal også være bra. Kjøler ned og renser huden. Er ikke noen hudekspert, bare lest meg godt opp på det fra folk som kan, men liker tanken på å vite hva jeg putter på naken, ren hud :D

Brukte før Ole Henriksen Grease Relief (grønn), men tror nå ikke den er *helt* alkoholfri. Forvirrende, det står på nett, men ikke på flasken. Den var derimot faktisk bra og tørket ikke ut min hud i det hele tatt. Men, liker å lage selv hvis det ikke er for mye trøbbel :D Huden har også godt av forskjellige ting til forskjellige årstider. På vinteren må jeg jobbe litt ekstra, mens om sommeren er den som oftest bra.

Hvis du sliter med urenheter så anbefaler jeg virkelig både te-tre (bruker rett på huden, dabber litt på der det er litt urent) og frankincense (bruker ikke direkte på huden). Kjøp selvfølgelig økologisk og rent når du kjøper slike produkter :D Man bruker lite, så det koster litt der og da, men varer lenge :D

Skrevet

Hvis ingen ting hjelper, prøv noe som heter "blotting paper". Fint å ha i veska :)

Anonymous poster hash: 99ec3...3dd
Skrevet

Hvis ingen ting hjelper, prøv noe som heter "blotting paper". Fint å ha i veska :)

Anonymous poster hash: 99ec3...3dd

Det er fullstendig bortkastet. Jeg pleier å trykke et flak toalettpapir mot t-sonen og det suger opp fett like bra som blottingpaper

Skrevet

har prøvd alt, kremer med mattende effekt, kremer med mye fukt, all slags puddere, serum, primere- pannen er like blank.

Vet at det er mulig å holde den matt, brukte en stund en fuktighetskrem som holdt huden matt hele dagen(men den gikk ut av produksjon selvfølgelig)

Hva skyldes ubalansen, er det beste å pøse på med fukt??

Du kan jo søke på nettet om det er noen som har funnet et brukbar alternativ for den kremen? Du er sikkert ikke alene om å savne den:) Bare å google etter noe a la; alternative for *navn på krem*. Best å google på engelsk forøvrig.

Anonymous poster hash: 6c099...77a

Skrevet

Det er fullstendig bortkastet. Jeg pleier å trykke et flak toalettpapir mot t-sonen og det suger opp fett like bra som blottingpaper

Mulig dopapir funker fint det også, men hvis man er ute på byen er det litt mer delikat å ta et bittelite papir fra egen veske enn å bruke papir fra de ekle doene. De jeg bruker (Skinclear) er dessuten billige og koster knapt mer enn dopapir. ;)

Anonymous poster hash: d7a55...d82

Skrevet

Jeg har prøvd å finne den kremen, men hele firmaet er lagt ned. Har forsøkt slike blotting papir og det funker jo en stund, men vil liksom heller få huden i balanse, slik at jeg slipper at den blir blank. Som sagt vet jeg at det er mulig, med rett krem..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...