AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #1 Skrevet 11. oktober 2014 Hvis man skal lære baby å sovne selv uten så mye byssing og styr, er det da skadelig at den gråter når man har den i armkroken i sengen og koser og stryker på den? Anonymous poster hash: 7edcf...be6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #2 Skrevet 11. oktober 2014 Babyene ønsker jo gjerne å bli bysset fordi det hjelper mot ubehag i feks magen. Amming kan også lindre ubehag i kroppen til den lille, så ofte ønsker den det i forbindelse med soving. Jeg syns man skal gjøre det som fungerer og roer best for den lille. Og ikke bare tenke at det skaper uvaner. Barnet er bare liten en gang. Den har inget annet språk enn skriking. Og du vil ikke gjøre det du skjønner at hun ønsker. Litt dårlig gjort syns jeg...Anonymous poster hash: 4cbfa...0ce 5
Skogsprinsessa Skrevet 11. oktober 2014 #3 Skrevet 11. oktober 2014 Babyene ønsker jo gjerne å bli bysset fordi det hjelper mot ubehag i feks magen. Amming kan også lindre ubehag i kroppen til den lille, så ofte ønsker den det i forbindelse med soving. Jeg syns man skal gjøre det som fungerer og roer best for den lille. Og ikke bare tenke at det skaper uvaner. Barnet er bare liten en gang. Den har inget annet språk enn skriking. Og du vil ikke gjøre det du skjønner at hun ønsker. Litt dårlig gjort syns jeg...Anonymous poster hash: 4cbfa...0ce Godt sagt
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #4 Skrevet 11. oktober 2014 Gammelt er barnet ? Anonymous poster hash: b5736...fd2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #5 Skrevet 11. oktober 2014 Bare for å ha det sagt så sier jeg ikke at jeg skal gjøre det, jeg bare spør fordi jeg har lest at det ikke er anbefalt med så mye styr. Han har en veldig bestemt måte vi må gjøre ting på for å sovne. Han er bare 4 mnd så gjør ikke meg noe å bysse og slik.Anonymous poster hash: 7edcf...be6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #6 Skrevet 11. oktober 2014 Generelt så gjør det noe for babyer og barn å oppleve at de aldri får respons, ja. Å jobbe mot fremfor med hele tiden er ikke bra, hvaenn det måtte gjelde. Det skaper negative assosiasjoner til de rutiner, steder man benytter- og lærer jo at "jeg blir ikke hørt". Om barnet viser tegn til at det ikke liker det ene eller det andre gjør man selvsagt ikke dette. Trenger de noe gir man det, og de behovene endrer seg i faser.Anonymous poster hash: eef8e...ea8 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #7 Skrevet 11. oktober 2014 Vi måtte kutte ut byssingen når baby var 4 mnd pga prolaps hos far og bekkenløsning hos meg. Det tok på å sitte å bysse og bære hver kveld og natt. Han hadde ingen tegn til magevondt og det ble bare en vane for han å bli bysset. Vi tok kampen og la han i sengen når han var døsig og trøtt, koste, sang og strøyk. Han gråt litt i starten, men det ga seg mer og mer. Vi forlot han aldri så han var ikke alene. Etter 1-2 uker gikk det over og han lærte seg å sovne selv i sengen sin. Nå er han 17 mnd og har sovet natten gjennom siden og vi har aldri problemer med leggingen. Han er trygg og god i sengen sin og sover godt. Anbefaler også å ha en bamse eller noe å vende han til slik at om han våkner på natten så kan han kjenne på denne og få en trygghet. Denne bamsen har hjelp oss masse Anonymous poster hash: b525d...69d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå