Gå til innhold

Kinodate - positivt eller negativt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt begge deler om kinodater. Men nå er jeg altså blitt invitert med på kino i kveld av en mann jeg har mailet med en ukes tid, via et datingnettsted.

Hva synes dere om kinodater? Kleint, fint? Et godt tegn å bli invitert på kino, eller er det bedre å bli invitert med ut å spise, eller hjem?

Anonymous poster hash: 6c555...89b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Likte kinodater jeg... Var gjerne skrekkfilm gutten tok meg med på, slik at jeg skulle "krølle" meg bak han, hvor han følte seg "macho". Koselige tider... Ikke negativt, men kan bli kleint å snakke sammen etterpå.

Vil anbefale å ha noen samtale-emner i bakhånd. Når en er på kino er det mange inntrykk på en gang, og en blir "målløs" etterpå. Eventuelt spør om dere skulle møttes litt tidligere for en matbit/kaffe eller no? :)

Anonymous poster hash: 1de4b...3ec
  • Liker 1
Skrevet

Har hørt begge deler om kinodater. Men nå er jeg altså blitt invitert med på kino i kveld av en mann jeg har mailet med en ukes tid, via et datingnettsted.

Hva synes dere om kinodater? Kleint, fint? Et godt tegn å bli invitert på kino, eller er det bedre å bli invitert med ut å spise, eller hjem?

Første date på kino med en du bare har mailet med en uke.... Er du ok med at han kan klå på deg så er det grønt kort til kinodate. Dere får jo ikke snakket noe særlig sammen i og med at dere ser film, så dere blir i grunn ikke noe bedre kjent. Bedre å gå på kino når man har datet et par ganger og du ville vært ok med litt klåing. Er bedre å bli invitert ut på middag. Å bli invitert hjem på første date er absolutt no no. Du aner aldri hvem personen som møter deg er. Tryggeste er første date i offentlighet.

Anonymous poster hash: 05223...4f7

Gjest Jon blund
Skrevet

Det er en dårlig idee og gå på kino på første daten. Det kan kan bli litt små kleint . Ta dere heler en øl/kaffe et sted og snakk litt sammen osv

• Liker 2
Skrevet

Første date på kino med en du bare har mailet med en uke.... Er du ok med at han kan klå på deg så er det grønt kort til kinodate. Dere får jo ikke snakket noe særlig sammen i og med at dere ser film, så dere blir i grunn ikke noe bedre kjent. Bedre å gå på kino når man har datet et par ganger og du ville vært ok med litt klåing. Er bedre å bli invitert ut på middag. Å bli invitert hjem på første date er absolutt no no. Du aner aldri hvem personen som møter deg er. Tryggeste er første date i offentlighet.

Klåing?? Hva slags creeper har du vært på kino med?

Anonymous poster hash: 1de4b...3ec

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg tror kinodate kan være veldig koselig, men kanskje ikke helt innafor som en første date. Jeg ville i alle fall følt at vi ville fått for liten tid til å snakke og bli kjent, og hvis han plutselig vil holde hender eller noe under filmen så kan jo det fort føles litt for brått siden dere egentlig ikke kjenner hverandre, samtidig som det kan bli døll hvis det ikke blir noe berøring. Jeg tror jeg ville tatt en tur på pub på den første daten og spart kino til date nummer to, eventuelt fått han med på en øl etter kinoen så du får en viss følelse av om det er noe bra eller ikke..

Endret av Hecubaa
  • Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Hecubaa
Skrevet

kanskje litt kleint som de andre sier, men dere kan kanskje ta en kaffe eller noe først? Synes likevel du burde gå på daten hvis du ønsker å ha en date :)

Anonymous poster hash: b3f5c...19b
Skrevet

Hvordan gikk daten ts? :-)

Skrevet

Jeg synes ikke noe om kinodater - vet jo ikke noe mer om dama etter filmen enn jeg gjorde før.

• Liker 1
Skrevet

Hehe, jeg har hatt noen skrekktilfeller med kinodates. Litt sånne dårlige valg av filmer. 300 som date-film slo ikke helt ann. Hun var omtrent den eneste dama som var der, og hun gjemte seg mer bak hendene enn å se på filmen. Ikke er det passende å holde hånda, stryke på hu eller den slags mens blodet spruter og hodene triller. ^^

Men gikk bra sånn i ettertid.

• Liker 2
Skrevet

Tenker kinodate er greit når man først har blitt litt kjent, og da gjerne i kombinasjon med et glass vin etterpå :)

Kino er jo fantastisk, så hvorfor ikke gjøre det til en date? Men ville kanskje vært litt forsiktig med det som en førstedate :)

• Liker 3
Skrevet

Hehe, jeg har hatt noen skrekktilfeller med kinodates. Litt sånne dårlige valg av filmer. 300 som date-film slo ikke helt ann. Hun var omtrent den eneste dama som var der, og hun gjemte seg mer bak hendene enn å se på filmen. Ikke er det passende å holde hånda, stryke på hu eller den slags mens blodet spruter og hodene triller. ^^

Men gikk bra sånn i ettertid.

Hva slags person er det some gjemmer seg bak hendene når man skal se 300?

Anonymous poster hash: 0a5ea...2c8

Skrevet

Kinodate passer ikke første gang. Ikke andre gang, heller.

1) En date hvor man prater 1-2 timer

2) Hjemmedate med mat og spill og film, ev en mellomdate først hvor man gjør noe sammen (bowling feks) eller spiser sammen.

Kino kan man ta derfra.

Anonymous poster hash: 2a914...a42
Skrevet

Tenker kinodate er greit når man først har blitt litt kjent, og da gjerne i kombinasjon med et glass vin etterpå :)

Kino er jo fantastisk, så hvorfor ikke gjøre det til en date? Men ville kanskje vært litt forsiktig med det som en førstedate :)

Pluss for den. Syns også førstedater ikke bør bli for intimt eller stille, da hensikten er å prate og bli kjent og se om det kan føre til mer. Andredaten kan godt bli en kinodate, så lenge det ikke er kun kino. En middag før eller dessert/vin/kafe etter kan hjelpe til på stemningen.

Personlig for meg handler kinodate om nærhet og hvordan den fysiske kjemien stemmer.

• Liker 1
Skrevet

Pluss for den. Syns også førstedater ikke bør bli for intimt eller stille, da hensikten er å prate og bli kjent og se om det kan føre til mer. Andredaten kan godt bli en kinodate, så lenge det ikke er kun kino. En middag før eller dessert/vin/kafe etter kan hjelpe til på stemningen.

Personlig for meg handler kinodate om nærhet og hvordan den fysiske kjemien stemmer.

Ja, enig :)

Skrevet

Første med kjæresten var faktisk kinodate. Må likevel si meg enig i at det ikke er slik dere får mest ut av daten. For min del, kjente jeg henne godt da vi dro på første date, så da var det litt mer naturlig. Å sitte i en kinosal ved siden av en man liksom bare har delt et par setninger med tidligere er kanskje litt rart. Tror det er viktig at man får tid til å snakke sammen en del etter eller før filmen får at det skal funke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...