AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #1 Skrevet 11. oktober 2014 Har nå passert 30år og syntes rett og slett at ting blir mer og mer kjedelig. Det skal mye mer stimuli til for å få den skikkelig god følelsen, følelse at man opplever noe nytt og spennende. Den følelsen man relativt ofte hadde som yngre, enten når det gjaldt å reise til ett nytt land eller bare det å dra på en stor fest, hvor du visste at det var masse fine damer. Poenget mitt er, er at det virker som hvor eldre man blir, hvor vanskeligere er det å oppleve nye og spennende ting, siden man må en måte allerede har opplevd "alt". Noen flere som føler det samme? Jeg føler også at hvor eldre man blir, hvor større forventning er til deg,både fra familie og samfunnet. Forventninger om at man er godt etabler og har en bra jobb osv. Det hjelper jo heller ikke akkurat når man ser hvor "bra" sine venner og bekjente gjør det. Dette presset bare "dreper" meg fra innsiden og ut og kan i ny og ne gjøre at jeg føler meg som en "taper" eller et "dårligere" menneske en andre, siden jeg ikke har de samme godene og ressursene. Mvh Mann 31 år Anonymous poster hash: f07ef...8ba 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #2 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg er 19 år og tror jeg holder på å dø av kjedsomhet. Du er hvert fall ikke alene. Anonymous poster hash: 8ce8f...b79
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #3 Skrevet 11. oktober 2014 Etter at jeg flyttet ut og fikk meg mann, har livet bare gått oppover. Ser mer og mer frem til hverdagen og fremtiden og alt som skal skje. Samtidig ønsker jeg å ta vare på dagene jeg har, og gjør noe ut av dem. I dag kjedet jeg meg, så bestilte billetter til kino for meg og mannen. Så har man noe å se frem til i kveld og få unnagjort noe husarbeid før det. Filmen bli mye mer kos når en har gjort noe "kjedelig". Anonymous poster hash: c4c38...052 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #4 Skrevet 11. oktober 2014 Føler du at du har opplevd _alt_? Det har du sikkert ikke.. Det er viktig å sette seg noen mål. Og å ha noen drømmer.. Jeg er snart 30, lærer stadig nye ting, reiser til ulike steder, samtidig som jeg har slått meg til ro et sted og trives med tilværelsen. Prøv å la være å sammenligne deg med andre. Vær så opptatt av å vanne egen plen, at du ikke ser om naboens er grønnere! Anonymous poster hash: e70b4...92b 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #5 Skrevet 11. oktober 2014 Kanskje du begynner å bli klar for å stifte familie? Noen å bry deg om, annet enn deg selv.. Anonymous poster hash: e70b4...92b 8
Daniel123 Skrevet 11. oktober 2014 #6 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg kan si meg enig. Jeg er 19, og er av den oppfatningen at livet blir mer og mer kjedsommelig desto eldre man blir. Det er ihvertfall mitt inntrykk. Alt er på en måte opplevd, alt sanset og gjort, men samtidig ikke. Og jo eldre jeg blir, jo mer likegyldig blir jeg til alt sammen, og jo mer nostalgisk blir jeg til fortiden. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #7 Skrevet 11. oktober 2014 Drit i alle rundt deg! Hadde jeg tenkt slik, kunne jeg hoppet av karusellen. "Alle" i kretsen har grønnere gress en lille meg på 25. Likevel er jeg lykkelig med det jeg har og setter så pris på livet. Jeg er fattig, men gjør så godt jeg kan Jeg er så "heldig" at jeg setter mer pris på det lille jeg har, enn å kunne sløse penger fra "lommerusk" av tusenlapper og koser meg med sparing! Tenk så gøy det blir å kunne kjøpe noe en ønsker etter å ha spart i et halvt år over det å kjøpe fordi man kan? Life <3 Anonymous poster hash: c4c38...052 3
Gjest Silverstream Skrevet 11. oktober 2014 #8 Skrevet 11. oktober 2014 Synes det er kjedelig at livet er styrt av skole, studier og jobb.
Aule Skrevet 11. oktober 2014 #9 Skrevet 11. oktober 2014 Har nå passert 30år og syntes rett og slett at ting blir mer og mer kjedelig. Det skal mye mer stimuli til for å få den skikkelig god følelsen, følelse at man opplever noe nytt og spennende. Dette presset bare "dreper" meg fra innsiden og ut og kan i ny og ne gjøre at jeg føler meg som en "taper" eller et "dårligere" menneske en andre, siden jeg ikke har de samme godene og ressursene. Du er neppe alene. Mange har dager hvor de føler seg som tapere, meg inkludert. Har ofte følt at livet er en evig kamp mot problemer (obs, nå snakker jeg hverdagsproblemer, har ingen diagnoser) som aldri tar slutt. Bunken med regninger blir aldri lavere, problemer på jobb, restskatt som henger på skuldrene som en ryggsekk, punkteringer, invasjon av maur på badet, you name it. Man må bare prøve å ri av stormen og fortsette. Trøsten er at bak fasaden har selv de mest perfekte menneskene mange av de samme følelsene og problemene. Denne lille talen fra en fin film er kanskje ikke superrelevant her, men det er uansett noe å ta med seg i livet generelt: http://www.youtube.com/watch?v=_J0Ahh3UxbM Angående at livet blir kjedelig - du kommer langt med en givende hobby. Jeg har selv en hobby som jeg alltid blir i humør av og aldri går lei. Kjekk å ha når man er lei A4-hverdagen. Sjekk ut mulighetene, og vær åpen for nye ting. 4
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2014 #10 Skrevet 11. oktober 2014 Kvinner i forhold har det med å bli kjedeligere etter et år i forholdet. De blir bare så oppslukt i sin mann og hans hobbyer. 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #11 Skrevet 11. oktober 2014 Kvinner i forhold har det med å bli kjedeligere etter et år i forholdet. De blir bare så oppslukt i sin mann og hans hobbyer. Aw, stakkar små viljeløse kvinner... Anonymous poster hash: 1dda3...33a 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #12 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg drar meg kjapt mot 50, men har vel aldri hatt så mye innhold og "action" i livet som jeg har nå. Rekker hvert fall aldri å kjede meg! Livet blir hva man gjør det til, og hvis du kjeder deg, må du finne ut hva som skal til for at du føler at livet ditt blir mer meningsfullt. Man kan ikke sitte med henda i fanget og vente på at det skal skje noe. At du tror du har opplevd alt som 30-åring, viser bare hvor lite du egentlig vet Anonymous poster hash: e089b...38c 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #13 Skrevet 11. oktober 2014 Når er ikke jeg like "gammel" som du, meeeen tror det viktigste i din situasjon er å bare gjøre noe nytt! HELT nytt. Trenger ikke være noe spektakulert som bungy jumping eller å fly et fly, kanskje du bare skal begynne med en hobby som du normalt ikke ville meldt deg på? Yoga? Syklubb? Les disse sitatene og bli inspirert. Som Hanna Montana sang for en stund tilbake: life's what you make it! If you don’t like something, change it. If you can’t change it, change the way you think about it. Don’t say you don’t have enough time. You have exactly the same number of hours per day that were given to Helen Keller, Pasteur, Michaelangelo, Mother Teresea, Leonardo da Vinci, Thomas Jefferson, Albert Einstein, etc… As we grow up, we realize it becomes less important to have more friends and more important to have real ones. Comparison is the death of joy ― Mark Twain The reason we struggle with insecurity is because we compare our behind-the-scenes with everyone else’s highlight reel. — Steven Furtick Kanskje ikke så hjelpsomt, men om du lever ved ordene ville jeg jo påstått at det skal hjelpe Anonymous poster hash: e5a23...53f 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #14 Skrevet 11. oktober 2014 Du er neppe alene. Mange har dager hvor de føler seg som tapere, meg inkludert. Har ofte følt at livet er en evig kamp mot problemer (obs, nå snakker jeg hverdagsproblemer, har ingen diagnoser) som aldri tar slutt. Bunken med regninger blir aldri lavere, problemer på jobb, restskatt som henger på skuldrene som en ryggsekk, punkteringer, invasjon av maur på badet, you name it. Man må bare prøve å ri av stormen og fortsette. Trøsten er at bak fasaden har selv de mest perfekte menneskene mange av de samme følelsene og problemene. Denne lille talen fra en fin film er kanskje ikke superrelevant her, men det er uansett noe å ta med seg i livet generelt: http://www.youtube.com/watch?v=_J0Ahh3UxbM Angående at livet blir kjedelig - du kommer langt med en givende hobby. Jeg har selv en hobby som jeg alltid blir i humør av og aldri går lei. Kjekk å ha når man er lei A4-hverdagen. Sjekk ut mulighetene, og vær åpen for nye ting. Glemte å skrive det i første post, men har en hobby. Den er vell det eneste som gir meg litt glede i ny og ne for tiden. Problemet er at denne hobbyen krever en del tid og penger! En annen ting er at min naivitet har forsvunnet med årene og jeg har etter hver forstått hvor urettferdig og kynisk dette samfunnet kan være.Alt handler egentlig om penger og det er en "gledes" dreper innimellom. Men jeg burde jo ikke klage, bor jo tross alt i "verdens beste" land. Men penger har derimot blitt så viktig i vår verden at mange av oss har mister våre sanne verdier, tror jeg! Anonymous poster hash: f07ef...8ba 2
Amarone Skrevet 11. oktober 2014 #15 Skrevet 11. oktober 2014 Synes generelt livet blir bedre og bedre, men det betyr jo ikke at man ikke har dårlige perioder innimellom. Den eneste som kan gjøre noe med kjedsomhetsfølelsen din er deg selv, da. Det er jo ikke sånn at andre tar ansvar for at du har en variert og spennende jobb/ hverdag/ fritid, dette må du fikse selv. (Muligens ikke så hjelpsomt svar). 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #16 Skrevet 11. oktober 2014 For min del er livet mer spennende jo eldre jeg blir. Før var det man-fre: jobb. Fre-lør: fest søn: ikke gjøre noe spes. I den tiden var selvfølgelig venneturer, festog denslags spennede da Nå finner jeg på ting etter jobb i steden for å bare se på tv og trene feks. Går tur, har besøk, er på hytta og ut i båt, blandt annet Anonymous poster hash: 6de47...c04
Gjest krokodillen Skrevet 11. oktober 2014 #18 Skrevet 11. oktober 2014 Jeghar det morsommere nå i 30 åra enn jeg hadde det i 20 åra.
Gjest krokodillen Skrevet 11. oktober 2014 #19 Skrevet 11. oktober 2014 Kvinner i forhold har det med å bli kjedeligere etter et år i forholdet. De blir bare så oppslukt i sin mann og hans hobbyer. Singerer
Gjest Runforit Skrevet 11. oktober 2014 #20 Skrevet 11. oktober 2014 Er 32 år. Tja, kanskje andre synes livet mitt er kjedelig, men jeg har funnet en ro og elsker livet mitt. Typisk dag: står opp 05.00, jogger 6 km, jobber fra 08-16(elsker jobben min) kommer hjem og lager middag og ser litt serier med mannen. Legger meg 22-23 og så er det på an igjen. I helgene så pleier jeg å gå lange turer, shopper gjerne litt, lager litt ekstra god middag og baker gjerne noe godt, går på café, tar en tur ut eller inviterer folk hjem til god mat og drikke. Med alderen så har jeg egentlig bare blitt tøffere og tøffere og synes det er spennende å prøve nye ting så når jeg er på ferie så prøver jeg alltid nye ting; dykking, skyting, klatring, safari etc. Har veldig lyst å hoppe fallskjerm Livet er det en gjør ut av det. Å finne hverdagsgleder og nyte hver dag! Har akkurat startet opp igjen med boksing og yoga igjen og det gir meg ekstra glede; spesielt boksingen gir meg ekstra adrenalin Bryr meg lite om hva andre tenker om meg og livet mitt. Har ingen problemer med å si at jeg ikke skal en dritt i helgen. Føler det var mer press da jeg var yngre om at jeg skulle være så himla spennende med store planer hver helg. Elsker å være eldre. Har en ro og en selvsikkerhet med meg selv og finner glede i ting som jeg ikke innså da jeg var yngre. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå