Gå til innhold

Trenger råd av noen med erfaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt: vi leier ut en 1roms leilighet til et par, disse har spurt om de kan få ta inn 2 nære personer å bo sammen med dem til disse 2 personene har funnet egen leilighet. Vi ble enig om at de skal betale en liten sum ekstra pr måned, og skrive en ekstra 2 måneders kontrakt for disse to, noe forbrukerrådet anbefalte selv. Jeg lurer imidlertid hva som er viktig å få med på en slik kontrakt? Skal bare de to ekstra personene signere denne eller skal de som er hovedleiere også signere?

Anonymous poster hash: 116db...a81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du risikerer å få problemer med kommunen dersom du skal huse 4 mennesker i en 1 roms leilighet.

Kjenner et par som bodde i en leilighet og fikk barn. De fikk kommunens helseavdeling på besøk og beskjed om at de ikke kunne bo så mange personer på et så lite boareal. De måtte selge leiligheten.

Anonymous poster hash: 2f26b...392

Skrevet

Du risikerer å få problemer med kommunen dersom du skal huse 4 mennesker i en 1 roms leilighet.

Kjenner et par som bodde i en leilighet og fikk barn. De fikk kommunens helseavdeling på besøk og beskjed om at de ikke kunne bo så mange personer på et så lite boareal. De måtte selge leiligheten.

Men vi har jo tatt telefoner hit og dit til både forbrukerrådet og huseiernes landsforbund. Ingen sa noe om dette, da det bare er for en liten periode?

Anonymous poster hash: 116db...a81

Skrevet

Oppdager kommunen dette av seg selv, eller naboene reagere på og melder fra, så er du som utleier i trøbbel.

Fire voksne på et rom er overbefolket bolig. Det er jo dette kommunen og politiet m.m. reagerer på mht. Utenlandske personer som bor en hel gjeng på et lite boareal.

For meg kan du gjøre hva du vil, jeg bare informerer....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...