Gå til innhold

Eddiksyre mot sopp

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan funker dette? Hvor lenge skal det brukes og hvor ofte og hvordan brukes det? Brukes dette for å forebygge soppen etter en soppkur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke svar på spørsmålet ditt, men kommer likevel med en liten digresjon.

For noen år siden var jeg sterkt plaget av fotsopp som ikke ville forsvinne - var til legen og fikk midler der osv. Men ingenting hjalp. Da kom sambo med ideen om å putte føttene i edikkvann.

Blandet vann og 50 % edikk (den sterkeste) i en bøtte og puttet føttene oppi. Holdt på med dette i noen dager - og vips: no more fotsopp.

Så at edikk har innvirkning på sopp er soleklart.

Gjest Anonymous
Skrevet

Forr all del IKKE BRUK 50% EDDIK I SJEDEN.

Bland ut vanlig 7% eddik ca 2 ss pr liter vann, og skyll underlivet med dette.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor ofte skal dette brukes?

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvor ofte skal dette brukes?
Ingen som vet hvor ofte dette skal brukes? Hver eneste dag eller rett før og etter mens?
Skrevet

Jeg vet ikke, men ville gått for rett etter mens for å forebygge. Det er da skjeden er mest i ubalanse. Ikke skyll for ofte - det er neppe bra det heller.

Pass på å spise Biola eller annen yoghurt for å opprettholde bakteriefloraen i hele kroppen. Det hjelper også...

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg vet ikke, men ville gått for rett etter mens for å forebygge. Det er da skjeden er mest i ubalanse. Ikke skyll for ofte - det er neppe bra det heller.

Pass på å spise Biola eller annen yoghurt for å opprettholde bakteriefloraen i hele kroppen. Det hjelper også...

Cultura melk funker på samme måte gjør det ikke? Hvis jeg drikker et glass cultura daglig holder jeg vel bakeriefloraen i sjakk?
Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som vet hva som er mest effektivt for å forebygge mot sopp da. Yoghurt, eddikskylling eller de vanlige vivag kapslene? Er jo litt å velge i, og hadde vært greit å funnet frem til det mest effektive.

Skrevet

Yepp - Cultura har samme effekt og om du passer på at bakteriebalensen er rett i magen, så vil det "smitte" over på skjeden også.

God forebygging mot sopp å drikke Cultura hver dag og ta en melkesyrekapsel (stikkpille) i skjeden rett etter mensen for å sørge for at alt er på rett kjøl der og. Slik har jeg fått bukt med sopp-plagen ivertfall :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Yepp - Cultura har samme effekt og om du passer på at bakteriebalensen er rett i magen, så vil det "smitte" over på skjeden også.

God forebygging mot sopp å drikke Cultura hver dag og ta en melkesyrekapsel (stikkpille) i skjeden rett etter mensen for å sørge for at alt er på rett kjøl der og. Slik har jeg fått bukt med sopp-plagen ivertfall :wink:

Da begynner jeg med dette umiddelbart, for dette svineriet vil jeg bli kvitt :kvalm::kjempesinna::sur:
Skrevet

Skjønner deg godt... I en periode da jeg var mye plaget brukte jeg melkesyrekapsler flere ganger i uka - etterpå har jeg bar forebygd med en i ny og ne.

Gjest Anonymous
Skrevet
Skjønner deg godt... I en periode da jeg var mye plaget brukte jeg melkesyrekapsler flere ganger i uka - etterpå har jeg bar forebygd med en i ny og ne.
Men du, kan man bli immun mot melkesyre bakterier hvis det brukes for ofte? Og kan det være farlig å overdrive bruken?
Skrevet
Men du' date=' kan man bli immun mot melkesyre bakterier hvis det brukes for ofte? Og kan det være farlig å overdrive bruken?[/quote']

Ikke hatt noe problemer med det, men jeg har brukt kapsler f.eks to netter på rad og deretter ikke før etter neste mens.

I tillegg er det undertøy i bomull , vasket på 60 grader, spise yoghurt, ikke vaske med såpe - ikke vaske for ofte... Mye å passe på.

HAR du sopp nå ville jeg tatt en kur først og deretter fulgt opp med melkesyrekapsel i en dag eller to - deretter spart den til rett etter neste mens og tatt ei natt igjen.

Skrevet

Hei.

Vant et sett med ACO underlivsprodukter på elle.no.

I settet fulgte det med en vaskeolje.

Litt rart å bruke den de første gangene, for det skummer ikke, men den er kjempegod!

Føler meg ikke "tørr" der mede etter vask, og tror den er mye bedre for de med sensitivt underliv enn vanlig intimsåpe.

Inneholder ikke konserverinsstoffer ( parabener ) heller.

Anbefales!

• 19 år senere...
Skrevet
Gyda skrev (På 15.7.2004 den 12.32):

Har ikke svar på spørsmålet ditt, men kommer likevel med en liten digresjon.

For noen år siden var jeg sterkt plaget av fotsopp som ikke ville forsvinne - var til legen og fikk midler der osv. Men ingenting hjalp. Da kom sambo med ideen om å putte føttene i edikkvann.

Blandet vann og 50 % edikk (den sterkeste) i en bøtte og puttet føttene oppi. Holdt på med dette i noen dager - og vips: no more fotsopp.

Så at edikk har innvirkning på sopp er soleklart.

Hvor mye eddik hadde du oppi i forhold til vann?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...