AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #1 Skrevet 11. oktober 2014 Handler på Coop Obs ca. en ganger i måneden. Rimelig mat++ og enkelt å spare penger på større kvanta. MEN! HVER gang jeg skal betale, er det en eller flere varer som ikke blir slått inn til nedsatt pris. Mener det, hver gang! Er det flere som har oppdaget dette? Hvis ikke, vær "Obs" på det. Sparte 88 kroner (på 600,- kvittering) ved å klage på prisene i går kveld. Det er en del penger, dersom kunder ikke tenker over det/sjekker. Anonymous poster hash: 22a8e...c23
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #2 Skrevet 11. oktober 2014 Uansett hva folk hyler og bærer så er det ingen som går bevisst inn for å lure kundene. En butikk med så mange tusen varer,kunder og omsetning som Coop Obs vil det være helt naturlig at det noen ganger gjøres feil. Anonymous poster hash: f8446...4ed 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #3 Skrevet 11. oktober 2014 Handler på Coop Obs ca. en ganger i måneden. Rimelig mat++ og enkelt å spare penger på større kvanta. MEN! HVER gang jeg skal betale, er det en eller flere varer som ikke blir slått inn til nedsatt pris. Mener det, hver gang! Er det flere som har oppdaget dette? Hvis ikke, vær "Obs" på det. Sparte 88 kroner (på 600,- kvittering) ved å klage på prisene i går kveld. Det er en del penger, dersom kunder ikke tenker over det/sjekker. Anonymous poster hash: 22a8e...c23 Dette hender dessverre på mange butikker, at prisene ikke er oppdaterte i kassa. Jeg sjekker alltid kvitteringene før jeg forlater butikker. Et annet problem er at det hender at prisen som står merket i hylla der varene ligger, ikke stemmer med det som er registrert i kassa (Noen ganger er det hylleprisen som er feil (glemt å skiftet ut) og andre ganger er det prisen registrert i kassa som er feil. ) Anonymous poster hash: 329e3...21f 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #4 Skrevet 11. oktober 2014 Uansett hva folk hyler og bærer så er det ingen som går bevisst inn for å lure kundene. En butikk med så mange tusen varer,kunder og omsetning som Coop Obs vil det være helt naturlig at det noen ganger gjøres feil. Selvsagt... Men 88 kroner for en ca 600,-kvittering, som ble 512 kroner i stedet. Litt mye "småfeil" mener jeg da... Jeg er student, så det betyr litt for meg at man ikke blir "lurt". Skjønner selvsagt at dette ikke er meningen, men likevel... Anonymous poster hash: 22a8e...c23 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #5 Skrevet 11. oktober 2014 Dette hender dessverre på mange butikker, at prisene ikke er oppdaterte i kassa. Jeg sjekker alltid kvitteringene før jeg forlater butikker. Et annet problem er at det hender at prisen som står merket i hylla der varene ligger, ikke stemmer med det som er registrert i kassa (Noen ganger er det hylleprisen som er feil (glemt å skiftet ut) og andre ganger er det prisen registrert i kassa som er feil. ) Handler ut fra katalogen de sender ut i posten jeg... Burde vel være oppdatert, hvertfall reklamerte priser? Anonymous poster hash: 22a8e...c23
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #6 Skrevet 11. oktober 2014 Handler ut fra katalogen de sender ut i posten jeg... Burde vel være oppdatert, hvertfall reklamerte priser? Anonymous poster hash: 22a8e...c23 Det har du rett i. Men jeg har dessverre erfart mange ganger at butikkene ikke hadde registrert riktig pris i kassa Anonymous poster hash: 329e3...21f 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #7 Skrevet 11. oktober 2014 Det har du rett i. Men jeg har dessverre erfart mange ganger at butikkene ikke hadde registrert riktig pris i kassa Har jobbet i butikk (Clas Ohlson), hvor jeg hadde ansvaret med å sjekke katalog-prisene, opp mot kasse og etiketter ute i butikken. Har ikke alle butikker noen som gjør dette?? Anonymous poster hash: 22a8e...c23
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #8 Skrevet 11. oktober 2014 En annen sak er lokketilbud som enkelte butikker er tomme for alt for tidlig etter min mening (når tilbudet skal vare en uke og så er de tomme for varen før 1. dag er omme...) Det er irriterende. Skjer det flere ganger, er det ikke vanskelig for meg finne alternative butikkjeder å handle hos Anonymous poster hash: 329e3...21f 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #9 Skrevet 11. oktober 2014 Har jobbet i butikk (Clas Ohlson), hvor jeg hadde ansvaret med å sjekke katalog-prisene, opp mot kasse og etiketter ute i butikken. Har ikke alle butikker noen som gjør dette?? Anonymous poster hash: 22a8e...c23 De har sikkert det. Men feil kan nok skje Anonymous poster hash: 329e3...21f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #10 Skrevet 11. oktober 2014 En annen sak er lokketilbud som enkelte butikker er tomme for alt for tidlig etter min mening (når tilbudet skal vare en uke og så er de tomme for varen før 1. dag er omme...) Det er irriterende. Skjer det flere ganger, er det ikke vanskelig for meg finne alternative butikkjeder å handle hos Ja! Ble reklamert for Norvegia-ost til 49,- kiloen for en stund siden... Kom i butikken samme dag som tilbudet var lagt ut. "Beklager, vi er tom...". Javel...? Anonymous poster hash: 22a8e...c23 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #11 Skrevet 11. oktober 2014 De har sikkert det. Men feil kan nok skje Every time? Hadde det vært snakk om en 10'er hadde jeg ikke brydd meg. Men nesten 100 kroner?? Anonymous poster hash: 22a8e...c23
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #12 Skrevet 11. oktober 2014 En annen sak er lokketilbud som enkelte butikker er tomme for alt for tidlig etter min mening (når tilbudet skal vare en uke og så er de tomme for varen før 1. dag er omme...) Det er irriterende. Skjer det flere ganger, er det ikke vanskelig for meg finne alternative butikkjeder å handle hos Anonymous poster hash: 329e3...21f Normal logikk tilsier at populære varer på tilbud forsvinner raskt, folk kan fint finne på å fylle handlevognen og gjerrigknarkene står som regel ved døra før åpningstid når det er gode tilbud for å grafse til seg det som er. Derfor må man være tidlig ute. Og når det er tilbud på populære varer er det ikke sånn at man automatisk får infinite med varer. Har selv vært med å motta halvparten av vanlig levering som er til stor ergelse for oss som jobber der. Men det er fordi det vil gå ut såpass mye fra grossisten at de må supplere. Anonymous poster hash: f8446...4ed 2
Gjest C'est la vie:) Skrevet 11. oktober 2014 #13 Skrevet 11. oktober 2014 Normal logikk tilsier at populære varer på tilbud forsvinner raskt, folk kan fint finne på å fylle handlevognen og gjerrigknarkene står som regel ved døra før åpningstid når det er gode tilbud for å grafse til seg det som er. Derfor må man være tidlig ute. Og når det er tilbud på populære varer er det ikke sånn at man automatisk får infinite med varer. Har selv vært med å motta halvparten av vanlig levering som er til stor ergelse for oss som jobber der. Men det er fordi det vil gå ut såpass mye fra grossisten at de må supplere. Joker har en god policy på dette, som de opplyser om i reklame og butikk: 1. Maks fem pr. kunde (eller liknende om det er billig vare) 2. Dersom det er utsolgt, kan du få kupong av betjeningen og dermed få varen for samme pris når vi får det inn i butikken igjen.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #14 Skrevet 11. oktober 2014 Joker har en god policy på dette, som de opplyser om i reklame og butikk: 1. Maks fem pr. kunde (eller liknende om det er billig vare) 2. Dersom det er utsolgt, kan du få kupong av betjeningen og dermed få varen for samme pris når vi får det inn i butikken igjen. 1. Lurt! 2. Topp service! Jeg skal finne en Joker-butikk i nærheten å handle på Takk for tips! Anonymous poster hash: 329e3...21f 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #15 Skrevet 11. oktober 2014 Joker har en god policy på dette, som de opplyser om i reklame og butikk: 1. Maks fem pr. kunde (eller liknende om det er billig vare) 2. Dersom det er utsolgt, kan du få kupong av betjeningen og dermed få varen for samme pris når vi får det inn i butikken igjen. Har Joker forresten halv pris på enkelte varer som går ut samme eller neste dag? Anonymous poster hash: 329e3...21f
Gjest C'est la vie:) Skrevet 11. oktober 2014 #16 Skrevet 11. oktober 2014 Har Joker forresten halv pris på enkelte varer som går ut samme eller neste dag? Det eller nedsatt pris. Joker har stive priser, men når de først har tilbud, er de veldig flinke! Har ofte funnet nedsatte varer på grunn av dato i nærbutikken, men vet ikke om dette er normen. Det samme opplever jeg på Rema 1000 i byen, med 50% på utgående varer.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #17 Skrevet 11. oktober 2014 Det eller nedsatt pris. Joker har stive priser, men når de først har tilbud, er de veldig flinke! Har ofte funnet nedsatte varer på grunn av dato i nærbutikken, men vet ikke om dette er normen. Det samme opplever jeg på Rema 1000 i byen, med 50% på utgående varer. Tusen takk Anonymous poster hash: 329e3...21f
Gjest C'est la vie:) Skrevet 11. oktober 2014 #18 Skrevet 11. oktober 2014 Tusen takk Etter å bli mer bevisst på økonomi og sparing, har jeg blitt veldig glad i hva man kan spare på matbudsjettet (... og strøm).
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #19 Skrevet 11. oktober 2014 Noennganger er faktisk "feilen" morsatt vei, at varen er billigere i kassen enn på hylleprislappen. Sier dere i fra om feilprisen går i deres favør? Det er en god ting å følge med når varene blir scannet, og det er faktisk en fordel å scanne varene selv mens du handler på OBSen, fordi du da ser både hylleprisen og den scannede prisen samtidig. De fleste butikker som er tom for tilbudsvarer på mandag, gir beskjed om at nye varer kommer inn x dag, dersom amn spør.Anonymous poster hash: a4b63...b9a 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #20 Skrevet 11. oktober 2014 Har Joker forresten halv pris på enkelte varer som går ut samme eller neste dag? Anonymous poster hash: 329e3...21f Rimi har alltid nedsatt pris på varer som har kort holdbarhet. OBS har egne plasser i kjølediskene med varer til 1/2 pris pga. Dato. Rema finner jeg skjelden dette hos, da jeg handler på store tidligere Lidl-Rema. Der går varen ut av butikken før de rekker å gå ut på dato.Anonymous poster hash: a4b63...b9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå