Gå til innhold

Hva menes med spredning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva menes med spredning?

Har om forskningsmetoder og jeg klarer ikke å forstå hva de mener når de sier '' jo større spredning det er i datamaterialet, jo høyere vil denne summen bli.''

Har søkt på defnisjoner på nettet uten å ha blitt noe klokere. Noen som kan forklare meg enkelt hva de mener når de sier spredning?

Anonymous poster hash: e36c4...116
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spredning fra en datamaskin? Da vil jeg tro det er snakk om spredning av informasjon fra denne datamaskinen og ut - da ant via nettverksforbindelser. Jo mer du deler fra datamaskinen, jo større spredning fra selve hovedkjernen.

Last opp et kamerabilde på din maskin og del dette til ulike medier, og dette vil igjen delen seg utover. Jo flere steder du legger det ut, jo større spredning vil dette bildet få ut i verden.

Anonymous poster hash: d2128...f4d
Gjest brutal_mann
Skrevet (endret)

Spredning fra en datamaskin? Da vil jeg tro det er snakk om spredning av informasjon fra denne datamaskinen og ut - da ant via nettverksforbindelser. Jo mer du deler fra datamaskinen, jo større spredning fra selve hovedkjernen.

Last opp et kamerabilde på din maskin og del dette til ulike medier, og dette vil igjen delen seg utover. Jo flere steder du legger det ut, jo større spredning vil dette bildet få ut i verden.

Anonymous poster hash: d2128...f4d

Her tror jeg du missforstår TS. Dette har ingenting med en datamaskin å gjøre, men med datamateriale.

Endret av brutal_mann
Gjest brutal_mann
Skrevet

Spredning her er avstanden mellom høyeste og lavest verdi i det innsamlede materialet.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...