Gå til innhold

Hjelp med lepper, hud, øyer og øyebryn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 26 år, og er ganske opptatt av hvordan jeg ser ut. Men når det kommer til sminke, har jeg fra "ungdommen" av bare kjøpt det som er billigst, så jeg brukte H&M-sminke til jeg var rundt 18 år og begynte å betale for min egen sminke..
Jeg har pga. det og generelt lite interesse for sminke, veldig lite kunnskap om hvordan jeg skal sminke meg RIKTIG.

Jeg har lys, forholdsvis fin hud, lite kviser.

Og til daglig bruker jeg Garnier BB Cream- foundation, Max Factor-pudder, eyeliner og mascara. Jeg har jo flere ganger lagt merke til at jeg blir utrolig skjollete når jeg er ferdig med sminkingen, og det er trolig fordi jeg ikke bruker riktig farge på foundation/pudder. Jeg synes det er vanskelig å vite hva som er riktig selv og synes ofte det er dårlig kundeservice der jeg handler denne sminken. De bare jobber der, og råder deg til hva som helst for å få salg, også kommer jeg hjem med for mørk farge evt.

Ett annet problem er at jeg sliter med å finne en fin lebestift! Jeg kjøper feil hver gang. Jeg vil ha en fin, skarp rødfarge jeg kan bruke til fest ol. men ender opp med noe trashy knallrødt som ikke kler meg overhodet. Det med å ta litt på håndleddet eller hva man gjør, gir ikke meg noe bilde av hvordan det vil se ut på leppene mine..

Også, til slutt, ØYNENE! Jeg er glad i øyeskygger som er brunskimmer/gull-aktig, men jeg tar kun på øyelokket. Jeg vil jo gjerne få mer "sotete" øyer og gjør litt ut av det, for det blir så tamt. Men jeg vet ikke hvordan man gjør det riktig ved å bruke ulike nyanser mellom øyelokket og øyebrynet..
Før pleide jeg å bruke våt eyeliner også, men så blir det aldri rett linje og da ser det bare dust ut..

I tillegg tror jeg ALLE jenter jeg kjenner, bruker noe på øyebrynene sine, Altså, gjør de mer markerte. Men med hva? Og hvordan gjør man det uten at det ser falskt ut? Jeg har helt naturlige øyebryn, har prøvd å unngå å nappe de, for jeg er redd for å ta for mye og ende opp uten øyebryn..

Kan noen hjelpe meg? Noen linker til enkle gjør-det-selv-sider og tips til å finne riktig farger til min hud??
Jeg synes det er litt pinlig å være 26 år og ikke vite alt dette, derfor er jeg heller ikke så pågående når jeg er ute å kjøper sminke, for jeg føler meg dum om jeg spør for mye.. Ellers passer det aldri å reise med en venninne heller, som kan gi meg noen innspill.

Anonymous poster hash: 9279b...953
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er villig til å legge litt mer penger i sminken ville jeg tatt turen på et parfymeri, gjerne når det ikke bare er unge tenåringsjenter som jobber i butikken. Si at du mangler mye, og trenger å fylle opp skikkelig. De er flinke til å anbefale ting, og vet som regel hva som funker og ikke. Hvis du ikke vil bruke så mye penger kan du allikevel snappe opp noen råd i et parfymeri, og heller google når du kommer hjem for å finne lignende produkter til lavere priser.

Hvis ikke ville jeg saumfart youtube + pinterest som -karma- foreslo, du finner garantert masse nyttig og lærerikt både på youtube og pinterest.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...