Crazee Skrevet 14. juli 2004 #1 Skrevet 14. juli 2004 Menn og kvinner blir ikkje alltid behandla likt, enten det gjeld tale eller handling, men... På ein del område vert menn omtalt, framstilt, behandla på ein måte som vert sett på som heilt greitt, mens det tilsvarande for kvinner er heilt uakseptabelt. Kva område kjem det på det er slik? Det vera seg store saker eller filleting, seriøst eller humor, kva som helst, så lenge det er OK mot menn og ikkje godteke mot kvinner.
Litago Skrevet 15. juli 2004 #2 Skrevet 15. juli 2004 OK for menn: Grånende hår, rynker og litt begynnende mave. Eller for å si det på en annen måte: Naturlig aldring er OK for menn, men ikke for kvinner.
Gjest Gjesta Skrevet 15. juli 2004 #3 Skrevet 15. juli 2004 Jeg vil si sosial oppførsel. Man skulle tro at dette var noe som ikke skjedde mer ... Kvinner blir fort stemplet som billige, menn ikke. Jeg har vanskelig for å sette fingeren på hvorfor det er slikt.. er det kvinner som setter passet på andre kvinner eller er det menn som har denne delen..? Litt uenig med litago da Det har vært en " boom" der salget på skjønnhetspleie / produkter har økt til menn.. det virker som menn også blir mer og mer bevisst.. I USA må det vel abslutt være marked for forfengelige menn kua ?
Litago Skrevet 15. juli 2004 #4 Skrevet 15. juli 2004 I USA må det vel abslutt være marked for forfengelige menn kua ? Joda. Absolutt. Det finnes mange forfengelige menn her i området. Som både nipper og tucker, tar ansiktbehandlinger, pedikyrer og manikyrer. Men det finnes enda flere forfengelige damer! Det er fremdeles mer vanlig å se en aldrende mann med gråstenk og liten mave sammen med en velfrisert, veloperert og botoxfylt frue enn omvendt. (og da prater jeg ikke om de rike eldre mennene som har koner på alder med datterdatteren sin) Men ingenting er bedre enn at jeg tar feil!
Gjest Gjesta Skrevet 15. juli 2004 #5 Skrevet 15. juli 2004 Jo, klart ...damer leder vel overlegent enda.. Men det er mer "lov" for menn nå og prøve og beholde sitt "evigunge" utseende. ( duverden hva man diskuterer i mangel på søvn )
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2004 #7 Skrevet 15. juli 2004 ...jeg har hittil ikke sett noen damer som piller seg i nesen mens de kjører bil... Menn, derimot...
LilleBille Skrevet 15. juli 2004 #8 Skrevet 15. juli 2004 Litt på siden kanskje men... Om en mann ser på en naken kvinne er han en kikker .. men viser en mann seg frem - er han en blotter...
Suzy Skrevet 15. juli 2004 #9 Skrevet 15. juli 2004 Slår man til ei full og ufin dame (som mann) er man mishandler... i omvendt tilfelle (ei dame slår full og ufin mann) får hun applaus.... 8)
Gjest Poirot Skrevet 15. juli 2004 #10 Skrevet 15. juli 2004 Autoritære ledere: Menn = flink leder Kvinne = herskesyk bitch
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2004 #11 Skrevet 15. juli 2004 Frisører: Kvinner: Koselig og pratesjuk Menn: Skvaldrehomser!
Gjest GreenSky Skrevet 15. juli 2004 #12 Skrevet 15. juli 2004 Autoritære ledere: Menn = flink leder Kvinne = herskesyk bitch Ja. Jeg sitter i mellomledelsen og må av og til ta avgjørelser som ikke er poppulært blandt de ansatte. Det er kjipt, men jeg har insett at ikke alle kan like alt jeg gjør.
Lorangemy Skrevet 15. juli 2004 #13 Skrevet 15. juli 2004 Promping Menn kan bulke en bil og være uheldig, kvinner er dårlige sjåfører.
Suzy Skrevet 15. juli 2004 #15 Skrevet 15. juli 2004 har bare en ting å si.. Verneplikten! Det har vel ikke noe med sosiale normer å gjøre...? Det er lover og regler. Trodde Crazee siktet til uskrevne regler og normer jeg..? 8)
Gjest TomKrus Skrevet 15. juli 2004 #16 Skrevet 15. juli 2004 Autoritære ledere: Menn = flink leder Kvinne = herskesyk bitch Det er vel et gammeldags syn. Begge sees på som mindre gode ledere, iallfall ifølge boka
Gjest TomKrus Skrevet 15. juli 2004 #17 Skrevet 15. juli 2004 Kritisere en mannekropp litt mer ok enn å kritisere en kvinnekropp. En kvinne kan vel tillate seg å ymte frampå at mannen kunne ha godt av å slanke seg litt, men kan en mann si det samme til en kvinne?
Gjest Poirot Skrevet 15. juli 2004 #18 Skrevet 15. juli 2004 Det er vel et gammeldags syn. Begge sees på som mindre gode ledere, iallfall ifølge boka Bok og praksis stemmer ikke alltid overens... Vi husker vel alle en viss befaldiskusjon for en stund siden... Selv har jeg jobbet et sted der de ansatte fikk en kvinnelig sjef til å slutte, fordi hun ble så mobbet og motsagt., ingen gjorde det hun ga ordre om osv og hun avr ikke autoritær, hun var flink!! Men det er ikke alle i 50-60 årsalderen som takler å motta ordre fra en kvinne. De ville faktisk heller ta imot ordre fra en som var 19 og hadde strøket på lærlingeprøven....
Gjest Fighter Skrevet 15. juli 2004 #19 Skrevet 15. juli 2004 Hår på legger og under armene. Gå på butikken med "sovesveis". Gå i joggebukse på butikken.
Gjest TomKrus Skrevet 15. juli 2004 #20 Skrevet 15. juli 2004 Bok og praksis stemmer ikke alltid overens... Vi husker vel alle en viss befaldiskusjon for en stund siden... Selv har jeg jobbet et sted der de ansatte fikk en kvinnelig sjef til å slutte, fordi hun ble så mobbet og motsagt., ingen gjorde det hun ga ordre om osv og hun avr ikke autoritær, hun var flink!! Men det er ikke alle i 50-60 årsalderen som takler å motta ordre fra en kvinne. De ville faktisk heller ta imot ordre fra en som var 19 og hadde strøket på lærlingeprøven.... Nå bør ledelse praktiseres anderledes i krigsinstitusjoner enn i arbeidslivet. Vi kan ikke reflektere oss, eller hjernemyldre oss fram til en seier ue i feltet. I næringslivet tror jeg vi vil se litt mer "feminine" ledelsestrekk etterhvert, noe jeg tror vil være positivt, men jeg mener slikt ikke passer like bra i krig. I deler av opplæringen kanskje, men ikke ute i feltet. Men det er nå ikke hva denne tråden handler om, så jeg beklager avsporingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå