Gå til innhold

God førstegangsbil til rundt 60 000

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men prøver :icon_lol:

Jeg skal kjøpe meg min første bil til maks 60 000 og lurer på om noen har tips i forhold til gode merker osv. Jeg har hatt lappen i et år og har fått låne bil det siste året, derfor føler jeg at jeg behersker bil godt nok til å kjøpe en noe dyrere førstegangsbil (i hverfall "dyr" for en som er 19 :biggrin: )

Jeg kan veldig lite om bil generelt, så derfor tenker jeg at jeg vil ha en bil som ikke er spesielt gammel, slik at det ikke er mye feil på den. Jeg har fått anbefalt Volkswagen polo, 2008 modell eller nyere. Noen som vet om andre gode merker og modeller? Jeg vil ha en liten, snerten bil som også har et pent utseende.

Tusen takk for svar :danse:

Videoannonse
Annonse
Gjest RompeRusk
Skrevet

Kjøpte nylig en Ford focus 2008modell for 56 000! Veldig fornøyd! God plass, samtidig liten og pen å se på :) dette er min 2. Bil

Skrevet

Når du er såpass ung vil det vær veldig dyrt å forsikre så nye biler siden du kun starter på 20% bonus. Jeg vill valgt en eldre modell uten for mye kjente feil fks Golf 4 98-2000 modell som har gått max 150.000. Husk at om du har lån itillegg så er av og til verditapet på nyere biler + reperasjoner større enn verkstedutgiftene på en eldre bil.

Skrevet

Jeg kjøpte min Hyundai Getz for 60 000 2008 modell for 3 år siden. Jeg er veldig fornøyd. Litt kone/pensjonistbil, men den er praktisk. Aldri hatt problemer med den. Den er kjent for å ha lite kostnad på vedlikehold..

Anonymous poster hash: a2060...511
Skrevet

Hva er det du trenger bilen til? Skal du for det meste kjøre alene?

Rent merkemessig så er det viktigste kanskje at bilen er pålitelig, slik at du slipper å stresse med stadige reparasjoner og utlegg. Ta en titt på http://anusedcar.com. Det er EU kontroll resultatene fra det store tyske markedet.

Toyota og Honda er veldig pålitelig. Men de koster tilsvarende mye brukt. En Hyundai Getz, som foreslått overfor, er et glimrende alternativ. Ikke noe voldsomt god bil, men svært billig er de - fordi de blir oversett og er vanskelige å selge. Ford Focus er også greit. Ikke kjøp Volkswagen, det er mye trøbbel med de, og verkstedprisene er høye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...