Gjest Badabing Skrevet 11. oktober 2014 #1 Skrevet 11. oktober 2014 Det har kommet til/kommer en del babyer i vennegjengen og familien, så jeg er ute etter babytøy i gaver. Er det noen som har kjennskap til etisk og miljøvennlig babytøy som selges enten i butikk eller nettbutikk? Kjenner til Tiljamid, men skulle gjerne hatt litt mer å velge i.
Gjest AllisHagtorn Skrevet 11. oktober 2014 #2 Skrevet 11. oktober 2014 Tror kanskje Englebarn har noe om jeg ikke tar helt feil. Dog ville jeg spurt på forhånd om dette er noe de ønsker seg, endel av det jeg har sett ville ikke blitt brukt til annet enn på sommerstid. For min del altså, det trenger ikke gjelde dem. For min del er det ulltøy som blir brukt, og jeg mener man kan finne ut hva av merinoull som er etisk og ikke(?). 1
Gjest Badabing Skrevet 11. oktober 2014 #3 Skrevet 11. oktober 2014 Skal sjekke ut Englebarn Jeg var innom Nøstebarn, men fant ikke helt ut hvor ullen kom fra. Så lenge den er helt økologisk er det ok, men vil ikke kjøpe merinoull. Tenkte også litt på bambus eller hemp. Noen mødre her som har erfaring med det?
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #4 Skrevet 11. oktober 2014 Det har kommet til/kommer en del babyer i vennegjengen og familien, så jeg er ute etter babytøy i gaver. Er det noen som har kjennskap til etisk og miljøvennlig babytøy som selges enten i butikk eller nettbutikk? Kjenner til Tiljamid, men skulle gjerne hatt litt mer å velge i. grønn hverdag har kanskje en oversikt over dette Anonymous poster hash: 90954...73a
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #5 Skrevet 11. oktober 2014 http://nostebarn.no/info/dyrevelferd Her står det om ulla nøstebarn bruker.Anonymous poster hash: 3b477...350
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #6 Skrevet 11. oktober 2014 http://www.gronnhverdag.no/nor/Etiske-produkter/Klaer Anonymous poster hash: 2c3d6...7f9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #7 Skrevet 11. oktober 2014 Bambus er supert! Vår gutt tåler ikke ull så godt, så vi bruker litt bambus. Det er så mykt, varmt og deilig :-) Husker ikke merke da, så da er det kanskje ikke til hjelp. Anonymous poster hash: b6b6e...51a
Semydfe Skrevet 11. oktober 2014 #8 Skrevet 11. oktober 2014 Sjekk ut bambus fra Lilleba http://www.lilleba.no/om_bambus
Gjest AllisHagtorn Skrevet 11. oktober 2014 #9 Skrevet 11. oktober 2014 Skal sjekke ut Englebarn Jeg var innom Nøstebarn, men fant ikke helt ut hvor ullen kom fra. Så lenge den er helt økologisk er det ok, men vil ikke kjøpe merinoull. Tenkte også litt på bambus eller hemp. Noen mødre her som har erfaring med det? Merinoull er ikke uetisk over hele fjøla, og Nøstebarn sitt skal etter hva jeg leste på nettsidene deres være både økologisk og etisk. Det er heller ikke behandlet slik endel annen ull. Er dyrt da, så i gaveforstand må det enten være en ganske god venn eventuelt at du kjøper mindre ting som ullsilkelue osv. Selv bruker jeg mye Nøstebarn, og kan varmt anbefale det. Spesielt ullfleeceproduktene nå på vinterstid. Bambus har jeg bare prøvd på sokker - synes de var myke og gode. Men hvordan det varmeregulerer ifht ull vet jeg faktisk ikke......
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #10 Skrevet 13. oktober 2014 Bambus har mange av de samme egenskapene som ull. Sjekk ut lilleba, som er norsk, ugly childrens clothing har også litt bambus, det har kommet ett nytt merke som heter badaboom, og så finnes det utenlandske merker som bamboobaby. Alternativt, så selger både Lindex og flere andre kjeder bomullsklær i øko-sertifisert type. (Det står klart merket på lappen på plagget. ) Anonymous poster hash: 50f6a...b9d
Gjest Badabing Skrevet 13. oktober 2014 #11 Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Takk for alle supre forslag! Skal sjekke ut bambus, har tidligere hørt at en del bruker dette i stedet for ull. Lilleba så veldig interessant ut. Men temmelig dyrt, ja Bamboo.baby så også bra ut, de hadde litt større utvalg. Det ene paret som har fått baby har fått ei jente, og jeg tror ikke de er så hyppe på å kle henne i masse rosa. Men der inne hadde de litt grønt, brunt etc. Takk for tips alle sammen Endret 13. oktober 2014 av Badabing
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #12 Skrevet 13. oktober 2014 Stormberg faktiskAnonymous poster hash: 3511c...0a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå