AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #1 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg driver å slanker meg, har vært nazi på kosthold og veid mat og tellt kalorier i ett par uker nå. Det har vikrelig vært en lidelse, og sulten og søtsuget har holdt på å drive meg til vannvidd!! Men jeg har klart å gå ned 3 kg, og det er jeg fornøyd med:) Så kommer problemet, vi er invitert i bursdagsmiddag i kveld. Og da ryker jo hele kaloribudskjettet. Jeg er veldig glad i middagen som skal serveres, så jeg vil jo gjerne spise... Også blir det jo litt alkohol... og når jeg har fått i meg det, kommer jeg sikkert til å forsyne meg litt av godteskåla også, Så jeg ender vel fort opp i 2-3000 kalorier i kveld er jeg redd:( Vil jeg da legge på meg veldig mye?? eller vil vektnedgangen bare stoppe opp denne uka?? Hva gjør dere andre i slike situasjoner? Spiser å koser dere og lar slanking være slanking, eller pirker dere i maten, drikker vann og motstår søtsuget?? Anonymous poster hash: 3eaeb...5b5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #2 Skrevet 11. oktober 2014 Må du fråtse, da? Man kan fint være i selskap uten å ta helt av, uten at folk bryr seg. "Det som skjer mellom nyttår og påske er mye viktigere enn det som skjer mellom jul og nyttår". Anonymous poster hash: e7ff9...796
Tabris Skrevet 11. oktober 2014 #3 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg ville ikke brydd meg ville kost meg. Så lenge du ikke tar HELT av så vil jeg tro at det verste som skjer er at du ikke går ned i vekt den uka. For min del, som skal gå ned ganske mye, så kan jeg ikke leve så nazi over flere år. Det hadde jeg aldri klart. Ikke få panikk om du veier deg på søndagen og har gått opp litt. Alkohol binder vann i kroppen, og det er vanlig å veie litt mer etter man har drukket. 1
Cec- Skrevet 11. oktober 2014 #4 Skrevet 11. oktober 2014 Ett tips etter inntak av alkohol og annet som binder vann i kroppen: pøs på med vann i dagene etter, helst 2-3l. Det vil da stort sett (om ikke kcalinntaket har vært veldig høyt) gå tilbake og du vil veie det samme
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #5 Skrevet 11. oktober 2014 Takk for svar:) Nei jeg skal ikke ta av, men jeg har ikke så fryktlig mange kalorier om dagen, så selv uten store utskeielser blir det fort for mye med usunn mat og alkohol.... Men skal selsagt prøve å holde igjen mest mulig, men er så desperat etter noe godt etter 2 uker uten noe som helst, at jeg stoler ikke på meg selv.... TS Anonymous poster hash: 3eaeb...5b5
Tabris Skrevet 11. oktober 2014 #6 Skrevet 11. oktober 2014 Men skal selsagt prøve å holde igjen mest mulig, men er så desperat etter noe godt etter 2 uker uten noe som helst, at jeg stoler ikke på meg selv.... TS Anonymous poster hash: 3eaeb...5b5 Derfor er ikke jeg nazi. For meg handler det om moderasjon. Vil jeg ha en sjokolade på en onsdag, så spiser jeg det. Men det kan holde med en liten sjokolade fremfor en stor plate Da slipper jeg det voldsomme suget som gjør at jeg tar helt av. 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #7 Skrevet 11. oktober 2014 Fra september i fjor til starten av januar i år gikk jeg ned 10 kilo på samme måten. Telte kalorier, veide mat og holdt meg til 1500 kcal daglig. Men jeg kunne fint skeie ut i blant uten at det ødela. jeg spiste snop ca hver helg f.eks. Ja, jeg gikk kanskje opp en kilo etter utskeielsene, men den forsvant like fort igjen. Kanskje kunne jeg gått ned fortere om jeg var strengere, men da tror jeg ikke jeg hadde klart det. Poenget mitt er at etter min erfaring kan du fint skeie litt ut uten at det ødelegger hele opplegget. Tror faktisk det er lettere å sprekke om man aldri unner seg noe godt, det vet jeg etter flere mislykkede slankeforsøk. Jeg syns det var godt å ha noe å se frem til også, er jo en stor utfordring å gå ned i vekt. Anonymous poster hash: ab9c2...950 1
Gjest Coolaid Skrevet 11. oktober 2014 #8 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg driver å slanker meg, har vært nazi på kosthold og veid mat og tellt kalorier i ett par uker nå. Det har vikrelig vært en lidelse, og sulten og søtsuget har holdt på å drive meg til vannvidd!! Men jeg har klart å gå ned 3 kg, og det er jeg fornøyd med:) Så kommer problemet, vi er invitert i bursdagsmiddag i kveld. Og da ryker jo hele kaloribudskjettet. Jeg er veldig glad i middagen som skal serveres, så jeg vil jo gjerne spise... Også blir det jo litt alkohol... og når jeg har fått i meg det, kommer jeg sikkert til å forsyne meg litt av godteskåla også, Så jeg ender vel fort opp i 2-3000 kalorier i kveld er jeg redd:( Vil jeg da legge på meg veldig mye?? eller vil vektnedgangen bare stoppe opp denne uka?? Hva gjør dere andre i slike situasjoner? Spiser å koser dere og lar slanking være slanking, eller pirker dere i maten, drikker vann og motstår søtsuget?? Anonymous poster hash: 3eaeb...5b5 Det er en utfording fordi mat kobles til kos, selskap og sosiale situasjoner. Problemet for mange overvektige er å endre et spisemønster som en har opprettholdt gjennom flere år eller et kanskje et helt liv. Løsningen her kan være en kombinasjon av to ting: 1. Lære seg (altså å øve seg opp) til å spise en fornuftig prosjon ved slike anledninger. 2. Ikke kjøre så nazi til hverdags slik at når man blir kommer til en situasjon med mye god mat og drikke, så er man så sugen at man overspiser og mister litt kontrollen. Lev og spis til hverdags slik at man kan opprettholde de gode matvanene over lang lang tid. Unner man seg litt mer usunnheter innimellom får man ikke de store sprekkene. Meningen er at man skal leve i dag slik man kan klare resten av livet - det er livsstilsendring. Husk også at det du spiser skal du nyte og kose deg med, ikke få dårlig samvittighet av. Velger du å spise usunt en kveld så slå deg til ro med at gjort er gjort og kost er kost. Så går du videre neste dag til gode vaner.
Rumle Skrevet 11. oktober 2014 #9 Skrevet 11. oktober 2014 (endret) Problemet er jo ikke det du spiser på fest i kveld, hvis du i morgen klarer å gå tilbake til det samme tankesettet og følge den planen du ønsker, altså uten å dra med deg negative tanker om hva og hvor mye kalorier osv osv. Men, dette er utrolig vanskelig, nettopp fordi mat jo ofte er veldig sterkt knyttet til følelser. Jeg ville kost meg på fest og prøvd å se litt større på det enn en dags kaloriregnskap. Ellers enig med det Coolaid skriver over her. Endret 11. oktober 2014 av Rumle 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå