Gå til innhold

Bruke olje i underlivet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en jente i 20-årene som plages en del med soppinfeksjoner nedentil, og som følge av det har slimhinnene mine blitt veldig tørre og såre. I fjor tipset en lege meg om bruke jordnøttolje (som man kjøper på apoteket) i stedet for såpe der nede, noe jeg har gjort siden. Nå har jeg imidlertid lest flere steder (på utenlandske forum osv.) at man IKKE skal bruke oljer på slimhinner, da det kan øke faren for infeksjoner og ødelegge balansen i underlivet.

Jeg og partner har tidvis også brukt denne oljen som glidemiddel, og nå lurer jeg på om dette faktisk kan ha bidratt til at infeksjonene har blitt mer intense og kommer oftere tilbake.. Har også sett mange som anbefaler å smøre med olje, så er litt forvirra her nå! Noen som vet?

Burden man kun vaske forsiktig med vann i perioder når man er sår?

Anonymous poster hash: f84b3...ed0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slet med kronisk soppinfeksjon, og fikk tips fra en erfaren gynekolog om å bruke olivenolje eller eventuelt Weleda babyolje. Jordnøttolje er også en naturlig olje som det helt sikkert går fint å bruke. Jeg fikk beskjed om å bruke det etter vask, og kun vaske en gang daglig, maks. Det er ingen grunn til at dette gir mer sopp. Det beskytter tvert i mot huden.

Men du burde jo få behandling for soppen også, Diflucan kan man få på resept. Canesten uten resept. Partner bør også behandles.

Anonymous poster hash: 81747...e67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...