Gå til innhold

hvor ofte skal man vaske peisen?

Gjest anobano

Anbefalte innlegg

Og her leste jeg "hvor ofte skal man vaske penisen" :P

Peis har jeg dessverre lite peiling på, selv om det er svært koselig :)

Begynte å lure fordi jeg leste det samme selv. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte å lure fordi jeg leste det samme selv. hehe.

Jeg leste også penisen.

Eksen min vasket penisen sin 5 ganger om dagen.

Peisen vet jeg ikke for jeg har ikke noe peis. (eller penis)

Anonymous poster hash: 06cd2...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste også penisen.

5 ganger om dagen? Er ikke det litt slitsomt om man må vaske hele sjakta, opp og ned, opp og ned gjentatte ganger 35 ganger i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da må du gjøre det samme som kommunen bare fordi de gjør det? Er alt kommunen gjør, fasit på hvordan vi andre skal gjøre det? Summen av det jeg og du gjør har faktisk større konsekvenser enn det kommunen presterer å gjøre. Tenk selv.

Plasten jeg putter i min søppeldunk blir først kjørt til sorteringsanlegget deretter kjøres den samme plasten til kommunen sitt søppelforbrenningsanlegg så HVOR er forskjellen?

Burde være det samme HVEM som brenner den forbanna plasten? (Men nå var det snakk om plasten i vinduet på konvolutter, og siden denne konvolutten inneholder både papir og plast skal den verken i papir eller plast, så denne blir fyllmasse sammen med alt annet restavfall.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste også penisen.

Vet ikke jeg. Skulle vel gitt han litt antibac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plasten jeg putter i min søppeldunk blir først kjørt til sorteringsanlegget deretter kjøres den samme plasten til kommunen sitt søppelforbrenningsanlegg så HVOR er forskjellen?

Burde være det samme HVEM som brenner den forbanna plasten? (Men nå var det snakk om plasten i vinduet på konvolutter, og siden denne konvolutten inneholder både papir og plast skal den verken i papir eller plast, så denne blir fyllmasse sammen med alt annet restavfall.)

1. Ta av plasten som er i vinduet på konvolutten

2. kast papirkonvolutten i papirsøppelet

3. kast plasten i plastsøppelet.

På samme måte som at dersom du skal kaste en tepose, skal du ta av papiret i enden på tråden og kaste det i papirsøppelet, for så å kaste teposen i restavfallet.

Blir ikke enkelt før du slutter å tenke at det er et strev.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde prøvd ALT av midler for å få bort det svarte laget på innsiden av peis-vinduene, men INGENTING fungerte, så jeg prøvde papir med vann dippet i aske og det fungerer som bare det! Sykt!!!! Jeg gjør dette kun når jeg ser det er nødvendig. Når vi fyrer mye ca 1 gang i uken, ellers 1 gang mnd kanskje, og om sommeren, aldri selvsagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ta av plasten som er i vinduet på konvolutten

2. kast papirkonvolutten i papirsøppelet

3. kast plasten i plastsøppelet.

På samme måte som at dersom du skal kaste en tepose, skal du ta av papiret i enden på tråden og kaste det i papirsøppelet, for så å kaste teposen i restavfallet.

Blir ikke enkelt før du slutter å tenke at det er et strev.

Helt ok at det kan gjøres slik. Men ser ikke problemet med å bruke papir som opptenning.

I utgangspunktet var det plasten jeg brant du reagerte på. Og du svarte aldri på hvorfor det er bedre at kommunen brenner plasten enn at det hadde som gjorde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her leste jeg "hvor ofte skal man vaske penisen" :P

Peis har jeg dessverre lite peiling på, selv om det er svært koselig :)

Haha jeg og!

Anonymous poster hash: 2ee74...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok at det kan gjøres slik. Men ser ikke problemet med å bruke papir som opptenning.

I utgangspunktet var det plasten jeg brant du reagerte på. Og du svarte aldri på hvorfor det er bedre at kommunen brenner plasten enn at det hadde som gjorde det?

Ja så tenn opp med papiret istedet for å hive det i papirsøpla da. Men you see my point.

Du har nok skrevet med to forskjellige AB'er, de første innleggene var det ikke jeg som skrev.

Det som har noe å si er hva DU gjør. Hvis kommunen brenner plasten du sender med i restavfallet ditt eller whatsoever, så ikke send det med i restavfallet da. Det er en grunn til at vi har egen plastavdeling i kildesorteringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og og uff, KG er generelt så underlivsfokusert så dere kan jo tenke dere hva jeg trodde jeg klikket meg inn på...

:natti:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så tenn opp med papiret istedet for å hive det i papirsøpla da. Men you see my point.

Du har nok skrevet med to forskjellige AB'er, de første innleggene var det ikke jeg som skrev.

Det som har noe å si er hva DU gjør. Hvis kommunen brenner plasten du sender med i restavfallet ditt eller whatsoever, så ikke send det med i restavfallet da. Det er en grunn til at vi har egen plastavdeling i kildesorteringen.

Kommunen brenner ikke restavfallet, men PLASTAVFALLET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunen som næringsaktør er pålagt filtre i skorsteinen som filtrerer ut mye av det du sender rett opp.

Ikke meningen å henge deg ut altså, trodde bare at dette var allmennkunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommunen brenner ikke restavfallet, men PLASTAVFALLET!

Har du virkelig ikke fått med deg forskjellen på hvordan de resirkulerer plast på sorteringsanleggene, i forhold til hvis du brenner det hjemme?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/dette-skjer-med-avfallet-ditt/a/10047741/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du virkelig ikke fått med deg forskjellen på hvordan de resirkulerer plast på sorteringsanleggene, i forhold til hvis du brenner det hjemme?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/dette-skjer-med-avfallet-ditt/a/10047741/

Jo, jeg vet at det er slik det skal gjøres. Men kommunen vi bor i sender ikke plastavfallet til Tyskland. Det sendes til brenning i kommunens fjernvarmeanlegg. Dette fordi det var for kostbart (?) å sende det til resirkulasjon. Derfor skjønner jeg ikke hvor forskjellen ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Enig! Sotete ruter tyder på dårlig fyring, dårlig trekk og veldig dårlig utnyttelsen av veden.

Hm.. Jeg pleier egentlig å fyre med full trekk. Dårlig utnyttelse av veden er jo godt mulig.. Men det hender jo at det er på vei til å dø ut, jeg synes det blir kaldt, og så legger jeg på en kubbe til. Da har det lett for å sote litt før det tar fyr.

Jeg putter aldri noe annet enn ved inn der. Aldri plast eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...