AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #1 Skrevet 10. oktober 2014 Hei Jeg har kjøpt lammekoteletter (ganske små) og tenkte å lage disse sammen med fløtegratinerte poteter nå i kveld. Alternativ 1: Basic: Steke kotelettene kjapt i stekepanne. Serveres med fløtegratinerte poteter (rikelig med hvitløk og rosmarin) Alternativ 2: Steke kotelettene i stekeovnen. Men sist jeg gjorde det, ble de veldig gjennomstekt og litt tørre. Idéer mottas med takk! Jeg har altså: Små lammekoteletter, poteter, frisk rosmarin, hvitløk, matfløte, - og smør og olje og sånt.... Anonymous poster hash: c2d64...13d
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #2 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg ville definitivt stekt kotelettene i pannen, i ovn er ingen god idé. Selv liker jeg å grille lammekoteletter i grillpanne, og ha salsa verde til - italiensk urtesaus med hvitløk, kapers og ansjos: http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2014/aug/01/how-to-make-salsa-verde-recipe I så fall er det best med båtpoteter til, eller feks en ovnsform med skivet og lagvis aubergine, squash, løk og tomat + olivenolje, salt og pepper. Vet ikke hva du har i hus av grønnsaker siden du ikke nevner det? Men jeg ville definivt hatt noe friskt ved siden av lammekoteletter og fløtegratinerte poteter. Feks ovnsbakte tomater, eller lettkokte grønne bønner, og gjerne også en sitronbåt til å presse over de ferdigstekte lammekotelettene. Anonymous poster hash: acae0...cde
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #3 Skrevet 10. oktober 2014 Hei Jeg har kjøpt lammekoteletter (ganske små) og tenkte å lage disse sammen med fløtegratinerte poteter nå i kveld. Alternativ 1: Basic: Steke kotelettene kjapt i stekepanne. Serveres med fløtegratinerte poteter (rikelig med hvitløk og rosmarin) Alternativ 2: Steke kotelettene i stekeovnen. Men sist jeg gjorde det, ble de veldig gjennomstekt og litt tørre. Idéer mottas med takk! Jeg har altså: Små lammekoteletter, poteter, frisk rosmarin, hvitløk, matfløte, - og smør og olje og sånt.... Anonymous poster hash: c2d64...13d Jeg ville stekt lammekotelettene på stekepanna i smør og brunet på begge sider i ca. 1,5 min, hatt i fløte, salt og pepper. Satt på lokk og tatt av plata. Satt på lav varme igjen etter to min., latt det stå i par minutter og sett det an. Etter 10-20 min vil det være mørt hvis du passer på temperaturen. Server med ovnstekte poteter med rosmarin, salt og pepper, hele fedd hvitløk med skallet på. Kanskje krøsta litt sitron over potetene før de gikk i ovnen. Anonymous poster hash: 82df7...c81 1
Tømmerhøgger'n Skrevet 12. oktober 2014 #4 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg stekte lammekoteletter i ovnen i dag, og det gikk helt fint. Jeg hadde godt med smør i den ildfaste formen, og krydret med salt, pepper og lammekrydder før steking. Veldig godt! Et tips er å bruke steketermometer, da får du tatt dem ut til riktig temperatur. La de gjerne stå å hvile litt før servering også, de vil ettersteke i noen minutter. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå