Gå til innhold

Vikariat 6 mnd.. Sykepenger! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg fikk jobb i 6 mnd vikariat med mulighet for forlengelse. Startet der i begynnelsen av mars. I juni ble jeg syk, og måtte bli langtidssykemeldt. Arbeidsgiver valgte da å ikke gi meg forlengelse. Så jeg mistet jo jobben fordi jeg ble syk.

Når jeg endelig får sykepenger fra nav er det myyyye mindre enn hva jeg hadde regnet med. Og de sier det er pga at det var vikariat og regner det ut på samme måte som dagpenger. hvordan er reglene egentlig? Noen som vet hvordan dette fungerer? Og hva jeg eventuelt kan gjøre?

Jeg hadde en forståelse av at man skal få det man fikk i lønn på det tidspunktet man ble syk.

Og hadde ikke jeg blitt syk hadde jeg forsatt hatt jobb :( Jeg er så fortvila og vet ikke hva jeg skal/kan gjøre. Jeg kan i hvert fall ikke leve på 4000,- i mnd :( !!!

Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som vikar er det vel slik at en får utbetalt sykepenger tilsvarende det man ville hatt i normal lønn. Om en ikke lengre har inntekt fra denne arbeidsplassen vil en derfor kun motta dagpengesats som vel er ca 63 % av tidligere utbetalte lønn i en periode (her bør du undersøke hva som lønner seg. Enten snitt for flere år, siste år, eller siste periode). Hvis du får utbetalt 4000 antar jeg at du tidligere hadde rundt 6000 i lønn i måneden i vikariatet?

Har du boligutgifter har du mest sannsynligvis rett til bostøtte.

• Liker 3
Skrevet

Som vikar er det vel slik at en får utbetalt sykepenger tilsvarende det man ville hatt i normal lønn. Om en ikke lengre har inntekt fra denne arbeidsplassen vil en derfor kun motta dagpengesats som vel er ca 63 % av tidligere utbetalte lønn i en periode (her bør du undersøke hva som lønner seg. Enten snitt for flere år, siste år, eller siste periode). Hvis du får utbetalt 4000 antar jeg at du tidligere hadde rundt 6000 i lønn i måneden i vikariatet?

Har du boligutgifter har du mest sannsynligvis rett til bostøtte.

Nei tjente rundt 18000 før skatt i måneden. .

Skrevet

Nei tjente rundt 18000 før skatt i måneden. .

Så lenge du har vært sykemeldt sammenhengende, og ikke rukket å være "frisk arbeidssøker" så har NAV gjort en feil. Ring 55553333 og be om at det blir gitt beskjed til saksbehandler om at du ble syk før utløpet av vikariat.

Anonymous poster hash: 12b09...413

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...