AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #1 Skrevet 10. oktober 2014 Hei. Er relativt fersk helsefagarbeider, ferdig i fjor og har nå fått 18% fast på sykehjemmet i hjemkommunen min. Men hvor lang tid vil det ta å få 100% ? Det er allerede MANGE på deltid fra før, som vil gå foran meg ved ledige stillinger pga ansienniteten... Jeg har vært ansatt kun 4 måneder.... De som jobber her er ganske "stabile" dvs familiefolk som har vært her en mannsalder, så å håpe på at de sier opp er nytteløst. I tillegg er det LENGE til de eldste går av med pensjon... Sukk... Ja, det er alltids xtravakter nok, men det er jo så usikkert... Vet jo aldri når jegskal jobbe foruten helgestillingen min... Er i tillegg voksen (28) med mann og to barn så vil jo gjerne ha høyere stilling men med alle før meg er vel det unulig? Hvilken stilling har du? Om du har 100% hvor lang tid tok det før du fikk det?Anonymous poster hash: 85a77...c22
Gjest Christina146 Skrevet 10. oktober 2014 #2 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg er også nettopp nyutdannet helsefagarbeider, og har 16,7 % stilling der jeg var lærling før. Jeg har også ekstravaktstilling et annet sted som helsefagarbeider. Har null problem med å få full uke, du kan jo bare gå inn på map og planlegge? Uansett så ringer de da støtt og stadig kanskje du bør ha et til sted å hente ekstravakt fra?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #3 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg er også nettopp nyutdannet helsefagarbeider, og har 16,7 % stilling der jeg var lærling før. Jeg har også ekstravaktstilling et annet sted som helsefagarbeider. Har null problem med å få full uke, du kan jo bare gå inn på map og planlegge? Uansett så ringer de da støtt og stadig kanskje du bør ha et til sted å hente ekstravakt fra? Jeg får jo full uke. Er ikke der problemet er. Problemet er å hele tiden sanke xtravakter, telle timer, følge med på om jeg er satt opp xtra... Har lyst på full stilling. Og det er rett og slett umulig....Anonymous poster hash: 21f0f...e54
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #4 Skrevet 10. oktober 2014 Hva med å søke på andre stillinger? Sykehus, omsorgsboliger ol? Anonymous poster hash: 38aef...53a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #5 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg skjønner meg egentlig ikke på denne bransjen. Når det mangler vakter hver eneste dag, hvorfor kan/får de ikke opprette en ny fulltidsstilling? Anonymous poster hash: b13cc...97a 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #6 Skrevet 10. oktober 2014 Hva med å søke på andre stillinger? Sykehus, omsorgsboliger ol?Anonymous poster hash: 38aef...53a Det er samme der, mange på deltid som har fortrinnsrett til full stilling. Blir vel 40 før jeg får 100% fast.... Er så irriterende å se nyutdannede sykepleiere få 100% med en gang mens man selv må vente i årevis....Anonymous poster hash: 21f0f...e54
Gjest Christina146 Skrevet 10. oktober 2014 #7 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg skjønner meg egentlig ikke på denne bransjen. Når det mangler vakter hver eneste dag, hvorfor kan/får de ikke opprette en ny fulltidsstilling?Anonymous poster hash: b13cc...97a Det kan du si. For ikke lenge siden ønsket jeg meg en vakt, og det gikk minst to uker før jeg hørte noe. Dagen før den ønskede vakten avtalte jeg med en venninne at vi kunne være sammen, da jeg regnet med at jeg ikke fikk vakten. Så.. to timer før vakten starter, tikker det inn en melding: "bekreftelse på vikarvakt". Kjempekjekt. Det vitner jo bare på at de vil hale det mest mulig ut, for å se om de klarer seg uten en ekstra. Du vet, spare alt.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #8 Skrevet 10. oktober 2014 Det er få fulle stillinger for helsefagarbeidere. Det er utnytting av villig arbeidskraft! Jeg kjenner jeg blir oppgitt når man nærmest drar rundt på skoler og skryter av kommende behov for helsefagarbeider, med eldrebølgen osv. Problemet er jo at det ikke finnes stillinger! Arbeidsgiverne (kommunene) ønsker heller mange i små stillinger for da er det lettere å fylle fravær og helger. Å få jobb som helsefagarbeider på et sykehus er nærmest umulig, og vanskeligere vil det bli. Jeg synes synd på helsefagerbeiderene som sloss om ledige vakter. Virkelig. Jeg jobber på sykehjem og hos oss har to helsefagarbeidere 100% stilling, de andre 20? har alt fra 20-90% de fleste ca 40-60%. Det er jo håpløst. Det er ustabilt og slitsomt å måtte kjempe om ekstravakter hele tiden. Anonymous poster hash: 3e3d2...d14
Catlin Skrevet 10. oktober 2014 #9 Skrevet 10. oktober 2014 Du må fortsette å søke på jobber. I mellomtiden så tar du de vaktene du kan få. Jobb hardt, vær interessert, forsøk å ha lavt fravær. Da øker du sjansene til å få større stillingsprosent - og forhåpentligvis fast 100% etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #10 Skrevet 10. oktober 2014 Nå er ikke jeg helsefagarbeider, men hjelpepleier, og jeg har ca 50% fast. Tar endel ekstravakter for å få det til å gå opp økonomisk. Har jobbet på samme plassen i 10 år. Ofte har kommunene ansettelsesstopp pga dårlig økonomi i kommunene, og spesiellt nå før jul da budsjettet begynner å bli tomt. Anonymous poster hash: 60376...d22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå