AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #1 Del Skrevet 10. oktober 2014 På NAV fører jeg jobblogg (jeg er arbeidssøker). Jeg skal søke på minst 5 stillinger i måneden. Siden det er lite relevante utlyste stillinger å søke på, har jeg også sendt noen "åpne søknader" til firmaer jeg ser på som relevante arbeidsgivere. Teller disse? Eller må jeg likevel søke på 5 utlyste stillinger i tillegg hvor jeg trolig ikke er kvalifisert til å ta 80% av dem? Anonymous poster hash: baee9...afb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #2 Del Skrevet 10. oktober 2014 Men hvem som har sagt at du må??? Har du snakket med nav at du ikke kan søke på stilling feks som bilmekaniker hvis du ikke har peiling i det? Hva skjer hvis det ikke er noe stilling for deg som DU tror at det er ikke for deg. Hva skjer da? hmmm?? Anonymous poster hash: 93af2...ada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #3 Del Skrevet 10. oktober 2014 Jeg må søke 5 stillinger for å beholde dagpenger. Jeg kan selvsagt velge å ikke søke på en bilmekaniker, og leve på luft og vann Det "reelle" alternativet er jo å søke lengre borte. Eller begynne på en bilmekaniker-utdanning Skal ikke være lett. Men er litt mer motiverende å søke på jobber som jeg kunne tenke meg, selv om det ikke er noe utlyst, enn å søke på jobber som jeg ikke har forutsetninger for å greie. Hei! JEg vil gjerne søke på denne rektorstilling. Jeg har null relevant erfaring, utdanning og forutsetninger for å greie jobben, men jeg er skikkelig gira på å følge opp søke-jobb-forpliktelsene mine. Det er å kaste bort arbeidsgivere sin tid, etter min mening. Det er også en grunn til at jeg håpte at åpne søknader også gjalt, slik at jeg kunne konsentrere meg 100% om å lete etter jobber som jeg kan takke ja til. Anonymous poster hash: baee9...afb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #4 Del Skrevet 10. oktober 2014 Hvor gammel er du??? Hvorfor spør du ikke nav til å betale deg utdanningen? Må bare si at, seriøst ikke bruk tid på helvetes NAV til at du blir slave!!! Ta utdanningen og da blir det enklere få deg jobb! Jeg vet hvordan det er å ikke få seg jobb, jeg har vært på nav i 2 år ca. Søkte mye mye og til slutt fikk fant jeg jobb på GILDE. Hvor jeg har tjent nå litt penger i 3 år men ser meg for at det er ikke trygg arbeidsplass! Man er så usikker på jobb at hvis DU har liksom lyst til å kjøpe deg leilighet så er det bare vanskelig. Jeg har tenkt å ta utdanningen nettskole studiekompetanse i neste år som kommer så skal jeg sikkert finne ut hva jeg ønsker å bli. Jeg må søke 5 stillinger for å beholde dagpenger. Jeg kan selvsagt velge å ikke søke på en bilmekaniker, og leve på luft og vann Det "reelle" alternativet er jo å søke lengre borte. Eller begynne på en bilmekaniker-utdanning Skal ikke være lett. Men er litt mer motiverende å søke på jobber som jeg kunne tenke meg, selv om det ikke er noe utlyst, enn å søke på jobber som jeg ikke har forutsetninger for å greie. Hei! JEg vil gjerne søke på denne rektorstilling. Jeg har null relevant erfaring, utdanning og forutsetninger for å greie jobben, men jeg er skikkelig gira på å følge opp søke-jobb-forpliktelsene mine. Det er å kaste bort arbeidsgivere sin tid, etter min mening. Det er også en grunn til at jeg håpte at åpne søknader også gjalt, slik at jeg kunne konsentrere meg 100% om å lete etter jobber som jeg kan takke ja til. Anonymous poster hash: baee9...afb Anonymous poster hash: 93af2...ada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #5 Del Skrevet 10. oktober 2014 Takk for svar. Det jeg lurte på var altså om åpne søknader var gyldig som obligatorisk jobbsøk i jobbloggen til NAV. Ikke om de skulle betale utdanningen min. Jeg har både utdanning og hus. Jeg er arbeidsledig pga flytting, og regner med å få jobb om maks noen måneder. Anonymous poster hash: baee9...afb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 10. oktober 2014 #6 Del Skrevet 10. oktober 2014 Det er litt opp til din saksbehandler så ta kontakt med henne og spør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #7 Del Skrevet 11. oktober 2014 Så bra!! Nei jeg trodde bare at du ikke hadde noe utdanning siden du er etter jobb. Hva er det du er utdannet ? Artig å vite hva folk er utdannet til. (Hvis det er ikke privat) Så bra at du har hus også, høres ikke så verst ut Takk for svar. Det jeg lurte på var altså om åpne søknader var gyldig som obligatorisk jobbsøk i jobbloggen til NAV. Ikke om de skulle betale utdanningen min. Jeg har både utdanning og hus. Jeg er arbeidsledig pga flytting, og regner med å få jobb om maks noen måneder. Anonymous poster hash: baee9...afb Anonymous poster hash: 93af2...ada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #8 Del Skrevet 11. oktober 2014 Jeg har jobbet som saksbehandler i NAV innen dagpenger og da har åpne søknader vært noe jeg har latt telle med i det antallet jobber man skal søke (ihht avtale om aktivitet).Anonymous poster hash: 800b3...448 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå