Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg jogger nesten alltid inne (sats) på maskin for syns ikke jeg får den samme effekten av å jogge langs en vei.

Jeg blir like mye annpusten (samme puls om jeg er inne eller ute), men jeg svetter mer inne enn ute føler jeg.

Så spørsmålet mitt er: Forbrenner man like mye om man løper inne enne når man løper ute? For når man er inne kjenner man at man svetter mye bedre, man kjenner varmen. Men når man er ute blåser det alltid litt så da blir man jo i grunn nedkjølt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du forbrenner samme antall kalorier selv om du løper inne, så lenge fart og puls er den samme. Grunnen til at det føles tyngre inne er nok at det er mye varmere.

Selv synes jeg også det er mye tyngre og løpe inne på tredemølle, jeg merker det også godt på pulsen (bruker pulsklokke). Derfor føler jeg at jeg har mer utbytte av og løpe ute der jeg føler jeg kan løpe raskere på samme puls. Men det kan selvfølgelig komme av at det er mindre ensformig.

Skrevet

Aldri døm treningseffekten etter hvor mye du svetter. det er en helt feil indikator.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes faktisk det er tyngre å jogge ute!

:klø:

Kanskje det er fordi terrenget er mer variert enn den (stort sett) flate tredemølla?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...