Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å flytte fra mannen min. Problemet er at vi har gjeld på huset, og han har ikke råd til å overta det. Vi må derfor selge det hvis vi skal slippe felles gjeld. Men, siden jeg fortsatt ikke har gått fra han, har vi felles økonomi. Det vil ta lang tid å få huset klar for salg. Jeg vet ikke om jeg vil ha råd til å leie en leilighet i mellomtiden. Jeg vil vel være ansvarlig for felles gjeld om jeg flytter ut? Vet ikke helt hvordan jeg skal gripe det an. Jeg ønsker ikke å ta over huset, og har heller ikke råd til det.

Hva bør jeg gjøre? Har ingen famile her eller sted jeg kan flytte til. Har tre barn, så en ny leilighet med nok plass til alle vil bli vedlig dyrt for meg. Bor nært storby. Barna er vokst opp her, så det er ikke äktuelt å flytte til andre steder i landet.

Anonymous poster hash: c3d41...7e2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna kan vel bo mest hos han siden han skal beholde huset.

Anonymous poster hash: bfb0e...adf

Skrevet

Dere kan bo i huset mens det skal selges? Du må da ikke flytte ut med engang. Flytt ut når det er solgt, eller han har kjøpt deg ut. Så kan du enten kjøpe en leilighet, eller leie.

Anonymous poster hash: 3c9e8...2cc
  • Liker 1
Skrevet

Barna kan vel bo mest hos han siden han skal beholde huset.

Anonymous poster hash: bfb0e...adf

Det står da tydelig i hovedinnlegget at mannen ikke har råd til å beholde huset. Ergo skal ingen av de bli igjen der.

Anonymous poster hash: 67c7c...d91

• Liker 2
Skrevet

En klassisk situasjon: Ekteskapet er ikke så mye å samle på lengre, men de økonomiske og praktiske problemer med å flytte ut blir så store at det letteste blir å la det halte videre et år til....

I ditt tilfelle vil kanskje det enkleste være å fortsette å bo sammen til boligen er solgt. Og håpe at dette salget gir dere en tilstrekkelig egenkapital til å finne noe mindre hver for seg.

Hvis det ikke går å bo under samme tak så lenge, må dere finne en liten leilighet for den som ikke har barna. Det trenger ikke være den samme hele tiden.

Ingen ideell situasjon. Og en ny samboer som løser de økonomiske problemer er det neppe tilrådelig å stole på :)

• Liker 1
Skrevet

Det vi har gjort så langt er å prøve å rydde opp i lån og selge en del ting. Jeg har sagt at vi må fullføre en del oppussingsprosjekter slik at vi får mer for huset. Han tror fortsatt vi kan redde ekteskapet, så ting går veldig sakte. Hvis jeg plusetlig flytter ut nå, vil det nesten måtte bli på en liten hybel, og barna vil bli skadelidende. Det vil også bli vanskelig å få huset salgbrat om jeg ikke er der. Samtidig ville en faktisk separasjon trolig fått fortgang i sakene, og han ville forstå realitetene.

Anonymous poster hash: c3d41...7e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...