Gå til innhold

Idol - regissert..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stusser nok en gang over idol, og at det virker som om tv2 (eller de som lager programmet) har en stor regi angående hvem som skal bli mest kjent, vinne, gå videre osv.
Grunnen til at jeg nå reagerer er fordi det for meg virker veldig lite tilfeldig at Natti nå får være med i finalerunden.
Hva i alle dager var greia med den usannsynlige skryten og opphausinga han fikk av dommerne i semifinalen?! Det er helt tydelig at de på forhånd har bestemt seg for at han vil de ha med, og da får de det til på "mystisk" vis at han får være med selv om han ikke fikk nok stemmer.
Føler det er lignende eksempler hvert år.

For all del, han var flink og sjarmerende og alt han, og dette har ikke noe med han å gjøre, jeg bare reagerte på hvordan det var kjempetydelig i semifinalen at han der hadde de som lager programmet bestemt seg for at skal løftes frem.

Anonymous poster hash: 7d903...96c
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er Idol regissert.

• Liker 2
Skrevet

hvaa neei først er eric camdem pedo og idol er ikke ekte engang :grine::grine:

Anonymous poster hash: 97802...c1e
  • Liker 4
Skrevet

Idol er TV. De skal tjene penger på å lage sendingen. Selvfølgelig ligger det planlegging bak det hele. Noen personer og personligheter tiltrekker TV mer enn andre.

Skrevet

Idol er TV. De skal tjene penger på å lage sendingen. Selvfølgelig ligger det planlegging bak det hele. Noen personer og personligheter tiltrekker TV mer enn andre.

ja, men er forskjell på PLANLEGGING og ¨bestemme hele greia, sånn at en som kunne fortjent å vinne ikke vinner og motsatt. er jo litt trist med tanke på alle som kjemper for å bli med der, folk som venter i 6 år bare for å komme over aldersgrensa ogsånt :P

er det noen tv program som ikke er ressisert for tiden

• Liker 3
Skrevet

ja, men er forskjell på PLANLEGGING og ¨bestemme hele greia, sånn at en som kunne fortjent å vinne ikke vinner og motsatt. er jo litt trist med tanke på alle som kjemper for å bli med der, folk som venter i 6 år bare for å komme over aldersgrensa ogsånt :P

er det noen tv program som ikke er ressisert for tiden

Det er jo personene i seg selv som vinner konkurransen. "Kjedelige Rita" vil nok få mindre TV tid en "morsomme og sprundlende Kari" f.eks, og da har jo Kari en litt større vinnersjanse grunnet forholdet folk har fått til henne gjennom den økte TV tiden selv om kanskje Rita er marginalt bedre til å synge enn Kari.

Sånn er TV. Det er laget for å få seere og for å beholde seere. Hvor mange ganger har ikke folk sluttet å se på reality TV grunnet favorittpersonen røk ut f.eks?

• Liker 2
Skrevet

Det er jo personene i seg selv som vinner konkurransen. "Kjedelige Rita" vil nok få mindre TV tid en "morsomme og sprundlende Kari" f.eks, og da har jo Kari en litt større vinnersjanse grunnet forholdet folk har fått til henne gjennom den økte TV tiden selv om kanskje Rita er marginalt bedre til å synge enn Kari.

Sånn er TV. Det er laget for å få seere og for å beholde seere. Hvor mange ganger har ikke folk sluttet å se på reality TV grunnet favorittpersonen røk ut f.eks?

Klart det er sånn, men det er fortsatt teit, hvertfall når det er så sykt gjennomsiktig at de bevisst kjører gjennom enkeltpersoner de fra før programmet begynte har sett seg ut. og dessuten selger inn konseptene på helt feil grunnlag.

Skrevet

Hele Idol-opplegget skal vel til slutt munne ut i en plateutgivelse for vinneren? Da kan det godt hende at plateselskapet allerede nå har sett seg ut noen favoritter, de deltakerne de ser for seg kan selge mest, og ønsker å ha en finger med i spillet.

Anonymous poster hash: 03c00...5e7
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg stusser nok en gang over idol, og at det virker som om tv2 (eller de som lager programmet) har en stor regi angående hvem som skal bli mest kjent, vinne, gå videre osv.

Grunnen til at jeg nå reagerer er fordi det for meg virker veldig lite tilfeldig at Natti nå får være med i finalerunden.

Hva i alle dager var greia med den usannsynlige skryten og opphausinga han fikk av dommerne i semifinalen?! Det er helt tydelig at de på forhånd har bestemt seg for at han vil de ha med, og da får de det til på "mystisk" vis at han får være med selv om han ikke fikk nok stemmer.

Føler det er lignende eksempler hvert år.

For all del, han var flink og sjarmerende og alt han, og dette har ikke noe med han å gjøre, jeg bare reagerte på hvordan det var kjempetydelig i semifinalen at han der hadde de som lager programmet bestemt seg for at skal løftes frem.

Er du den samme som snakker dritt om han i den andre IDOL-tråden?

Han var jo en av de fire som ble ropt opp som de personene som hadde fått flest stemmer i den sendingen.

Når man skal ha en konkurranse om at noen skal bli et idol er det en fordel å ha med mennesker som stikker seg litt ut enten på det ene eller på det andre viset.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

hvaa neei først er eric camdem pedo og idol er ikke ekte engang :grine::grine:

Det er nok mye mer regi bak alle reality-program enn det du aner kjære deg. :hug:

Skrevet

Han var jo en av de fire som ble ropt opp som de personene som hadde fått flest stemmer i den sendingen.

Når man skal ha en konkurranse om at noen skal bli et idol er det en fordel å ha med mennesker som stikker seg litt ut enten på det ene eller på det andre viset.

Nei, har ikke snakka dritt om han noe sted. Jeg bare synes det er så påfallende hvordan programskaperne egentlig har bestemt alt på forhånd.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er den som snakket om Natti i den andre tråden. Og jeg snakket ikke dritt om han, men om TV2 som kjempet så Harry for å få ham videre. Fikk synge til slutt, stående applaus fra alle dommerne, og udokumentert påstand om at han hadde flest stemmer av alle som ikke gikk rett til finalen. Det lukter, men TV2 har sikkert regnet på at det lønner seg seertallmessig å ha minst en ikke-vestlig i finalerundene.

Anonymous poster hash: beeff...32a

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Jeg er den som snakket om Natti i den andre tråden. Og jeg snakket ikke dritt om han, men om TV2 som kjempet så Harry for å få ham videre. Fikk synge til slutt, stående applaus fra alle dommerne, og udokumentert påstand om at han hadde flest stemmer av alle som ikke gikk rett til finalen. Det lukter, men TV2 har sikkert regnet på at det lønner seg seertallmessig å ha minst en ikke-vestlig i finalerundene.

Anonymous poster hash: beeff...32a

Vel, jeg reagerer nå på TV2/dommerne som pusher på for å få pulikum til å reise seg etter Ingvar sin sang som var den siste i sendingen. Så spør Blipp ham om hvordan det føltes at han fikk stående applaus.. :rolleyes:

Akkurat Ingvar føler jeg de skryter mer opp i skyene på grunn av potensialet de ser i ham, eller på grunn av sangene han synger/at han velger låter som er rette for ham snarere enn kanskje stemmen. Selv om jeg ikke er utdannet på noen måte innen musikk selv så følte jeg at det ikke var alle notene han traff på?

Ellers pleier jo TV2 dessverre aldri å oppgi hvor mange stemmer hver enkelt deltaker har fått i løpet av en sending. Så akkurat det synes jeg ikke man kan la gå utover Natti, heller at dommerne skal få høre det på en generell basis. Jeg synes de burde lagt ut tallene på nettet etter hver sending, men det kommer nok aldri til å skje.

Endret av Spirrevirrevipp
Skrevet

ALT av reality er regissert. Hadde TV-seerne visst hvor mye som faktisk er regissert og nøye planlagt, så hadde nok seertallene stupt.

Anonymous poster hash: 6f206...d00
  • Liker 1
Skrevet

Det er enda tydeligere på den britiske versjonen at det er "staged" og "scripted".

Det er for øvrig ikke det eneste programmet hvor alt er "fake". I programmet "Ice Road Truckers" er det ikke en eneste lastebilssjåfør, av de som følges, som faktisk kjører varer for noe firma (ikke siden sesong 1, som er den eneste gangen de gjorde det). Alt er satt opp og skuespill gjennomført av firmaet som filmer alt. Alle idiotiske kjøringer gjennomføres først etter at biler har kjørt og sjekket at alt er klart i svinger, etc.

Du kan lese et intervjue med en av deltakerne i IRT (Rick Yemm) her:

http://www.huliq.com/10473/rick-yemm-speaks-his-unreality-ice-road-truckers-star - del 1

http://www.huliq.com/10473/ice-road-truckers-star-rick-yemm-issues-challenge-lisa-kelly-gw-boles - del 2

http://www.huliq.com/10473/ice-road-truckers-star-rick-yemm-says-reality-tv-monster-has-not-improved-irt-quality - del 3

ALLE "Reality shows" er scripted i dag. TV-selskapene håver inn penger i mens de bruker lite penger på å skape disse programmene. Derfor er det så lett for dem å lage disse programmene.

Anonymous poster hash: 77d50...1e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...