AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #1 Skrevet 10. oktober 2014 Trenger en liten utblåsning nå, og tror jeg tar denne som anonym. Det er kommet frem i senere tid at datter til samboer driver med utfrysning og mobbing, sammen med en annen venninne , av en tredje venninne (de er 3 jenter i gjengen). Mødrene samlet alle jentene en gang og fikk snakket med alle om at slik oppførsel skal det ikke være noe av. Det ble vel lovet gull og grønne skoger den gang sikkert, om at det ikke skulle gjenta seg osv. Overhørte en telefonsamtale mellom stedatter og venninna nå i ettertid (hun som er med å mobber) om at de planla å utestenge den 3. jenta, igjen. Konfronterte jenta med det jeg hadde hørt, hvorpå hun kom med bortforklaringer og nærmest "det har du ikke noe med"-utsagn. Snakket med samboer om det, han skulle snakke med jenta. Han gikk innpå rommet til jenta, som lå i senga og var lei seg, da hun skjønte at hun hadde gjort noe galt. Han setter seg over jenta og nærmest kosesnakker med henne, og man ser og hører på hele kroppen at han har vondt av dattera si, fordi hun ligger der å gråter. Etter å ha "snakket" om det i 4 minutter, er det tilbake til kos og hygge. De legger seg til å spille nettspill, og finner etterhvert frem dessert for å kose seg med. Altså, hæ?? Kjenner jeg blir litt paff og målløs av det hele, hvor lite han ser ut til å bry seg om at de to jentene er slemme med den tredje jenta. Mulig jeg overreagerer her, men synes ikke slike ting er å ta lett på. Det skal ikke komme noe kos og dessert ut av at man mobber og stenger ute andre? Han har sagt det før også, når vi har snakket om grenser til jenta (noe som mangler her i huset), at "hun gjør da ikke noe galt". Så det er jo ganske tydelig at han har sett seg blind på sitt eget barn. Jeg kjenner jo også ungen hans ganske godt, og har jo sett det før at hun ofte bruker gråt for sympati, og å få viljen sin, noe som også skjedde i dette tilfelle. Han skulle også snakke med moren til jenta om episoden, men orka ikke denne dagen fordi han var så trøtt!? Nå ser det sikkert ut til at jeg ikke liker jentungen hans i det hele tatt, men det er feil. Men det er visse ting det ikke går an å bare se forbi, mener nå jeg. Herremin, ser innlegget mitt ble nokså rotete og rart, men er fortsatt forfjamset over den tiltaksløse samboeren min... Anonymous poster hash: e2c0e...f61
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #2 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg hadde en lignende episode med min bonus jente, hun hadde stjelt 200 kr av min søster når hun var på overnatting (ingen hadde sett dette men vi forsto fort hvordan et lå ann når min bonus jente hadde 200 mer og min søster 200 mindre). Jeg sa at den saken måtte min samboer (faren) ta med henne slik at hun forsto at det ikke var greit, hun gråt og bar seg om at hun ikke hadde tatt pengene og da var det trøst og koseprat fra far etterpå. Det gikk noen uker før jeg hadde hun alene og anledningen bød seg, jeg fikk lirket ut av henne at jo hun hadde tatt pengene, siden hun var ærlig (etter hvert) endte det med at hun skulle levere pengene tilbake igjen også si beklager, og jeg forklarte at det er vanskelig å stole på henne når hun først lyver slik. Fortalte til far at hun hadde innrømmet stjelingen og det han da reagerte med var sinne/irritasjon ovenfor MEG fordi den saken var gammel og lagt død Da fortalte jeg rett ut at selv om han ikke kan gjennomskue datteren sin kan ikke jeg se forbi stjeling, og at han fikk være så sur han ville men denne saken kunne jeg ikke la ligge.. Jeg tror fedre (og sikkert mødre) ikke ser det vi utenforstående ser.. Anonymous poster hash: 1c4ce...a6c 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #3 Skrevet 10. oktober 2014 Kan du ikke sende en melding til mor om hva du har overhørt, og be henne snakke med mødrene til de to andre jentene om dette. Så må de kanskje sette seg ned med jentene en gang til. Selv om far er en tafatt tøffel overfor datteren, virker det jo som om jentas mor også ser problemet og ønsker å ta tak i det. Anonymous poster hash: bc374...44b 2
minister-mio Skrevet 10. oktober 2014 #4 Skrevet 10. oktober 2014 Faren har sett seg blind på sitt lille gull. Bra du tar ansvar, men det kjipe er at du fort kan bli den onde stemoren i situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #5 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg hadde en lignende episode med min bonus jente, hun hadde stjelt 200 kr av min søster når hun var på overnatting (ingen hadde sett dette men vi forsto fort hvordan et lå ann når min bonus jente hadde 200 mer og min søster 200 mindre). Jeg sa at den saken måtte min samboer (faren) ta med henne slik at hun forsto at det ikke var greit, hun gråt og bar seg om at hun ikke hadde tatt pengene og da var det trøst og koseprat fra far etterpå. Det gikk noen uker før jeg hadde hun alene og anledningen bød seg, jeg fikk lirket ut av henne at jo hun hadde tatt pengene, siden hun var ærlig (etter hvert) endte det med at hun skulle levere pengene tilbake igjen også si beklager, og jeg forklarte at det er vanskelig å stole på henne når hun først lyver slik. Fortalte til far at hun hadde innrømmet stjelingen og det han da reagerte med var sinne/irritasjon ovenfor MEG fordi den saken var gammel og lagt død Da fortalte jeg rett ut at selv om han ikke kan gjennomskue datteren sin kan ikke jeg se forbi stjeling, og at han fikk være så sur han ville men denne saken kunne jeg ikke la ligge.. Jeg tror fedre (og sikkert mødre) ikke ser det vi utenforstående ser.. Anonymous poster hash: 1c4ce...a6c Huff.. Jeg vet hvordan du har det når du sier du ikke klarer å stole på henne. Det har vært tilfeller her i huset også hvor hun juger, og det til gangs. Jeg prøver å ta henne for det hver gang, men hjelper lite når pappa tror på alt som blir sagt. Det har også skjedd her i huset at hun har tatt store summert penger, og da mener jeg store summer penger, (over 1000,-) av pappaen sin, og sagt hun fant dem bare. Fikk ikke store følger det heller. Jeg sier det til henne jeg også, at det er vanskelig å stole på henne når hun driver sånn som hun gjør, juger, stjeler og nå mobber, men det ser ikke ut til at det går inn. Ts Anonymous poster hash: e2c0e...f61
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #6 Skrevet 10. oktober 2014 Kan du ikke sende en melding til mor om hva du har overhørt, og be henne snakke med mødrene til de to andre jentene om dette. Så må de kanskje sette seg ned med jentene en gang til. Selv om far er en tafatt tøffel overfor datteren, virker det jo som om jentas mor også ser problemet og ønsker å ta tak i det. Anonymous poster hash: bc374...44b Om pappaen hennes ikke gjør det i dag, må jeg nok bare snakke med henne. Skulle nesten tatt et ordentlig alvorsord med han også, men er redd det hjelper fint lite.. Ts Anonymous poster hash: e2c0e...f61
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #7 Skrevet 10. oktober 2014 Folk er blinde for sine egne englebarns handlinger. Anonymous poster hash: 2620e...f7a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #8 Skrevet 10. oktober 2014 Faren har sett seg blind på sitt lille gull. Bra du tar ansvar, men det kjipe er at du fort kan bli den onde stemoren i situasjonen. Det er akkurat det. Er ofte jeg får høre det at jeg ikke liker dattera hans, når det er snakk om litt mer grenser her i huset. Men det som er så skremmende er at han ikke tar dette her så særlig seriøst! Mobbing er noe av det verste barn kan gjøre mot hverandre, og da mener jeg man må ta tak i med en gang. Og ikke unnskylde det, og komme med utsagn som "det har vel egentlig aldri gått bra med 3 jenter i samme gjeng".. Dette har han sagt en del nå i de siste dagene. Ts Anonymous poster hash: e2c0e...f61 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #9 Skrevet 10. oktober 2014 Folk er blinde for sine egne englebarns handlinger. Anonymous poster hash: 2620e...f7a Huff ja. Og det er veldig skremmende. Det må gå an å se situasjonen fra en annen vinkel, selv om man synes det er vanskelig å se at gullene sine ikke er noen gull i virkeligheten.. Anonymous poster hash: e2c0e...f61
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #10 Skrevet 10. oktober 2014 Det er akkurat det. Er ofte jeg får høre det at jeg ikke liker dattera hans, når det er snakk om litt mer grenser her i huset. Men det som er så skremmende er at han ikke tar dette her så særlig seriøst! Mobbing er noe av det verste barn kan gjøre mot hverandre, og da mener jeg man må ta tak i med en gang. Og ikke unnskylde det, og komme med utsagn som "det har vel egentlig aldri gått bra med 3 jenter i samme gjeng".. Dette har han sagt en del nå i de siste dagene. Ts Anonymous poster hash: e2c0e...f61 Aldri gått bra med 3 jenter i samme gjeng??? Hvor har han det fra? Jeg vet om mange jentegjenger, med både 3 og 4 i gjengen, som det går helt fint med. Uten utestengning og mobbing. (Det er klart det går opp og ned hvem som er tettest venninner, men de utestenger ikke, og mobber ikke, selv om noen har flere hemmeligheter enn andre, og er noe mer sammen.) Og disse jentene gjør det jo bevisst også... De avtaler jo å gjøre det... Anonymous poster hash: bc374...44b
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #11 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg var en av 3 gjennom hele barne - og ungdsomskolen, aldri vært noe problem det. Har du og mor til jenta et greit forhold? Og har du pratet med henne? Det blir ikke slik at hun også tror på gulljenta si framfor stemor? Er stemor selv. Heldigvis har jeg og barnefar stort sett samme syn på oppdragelse og oppførsel, men en gang i blant må barnefar ta opp ting med mor. Dessverre så ser ikke mor at gullungen hennes gjør noe galt, og da er alt barnefar gjør, feil. Sier ikke at barnemor i din situasjon er slik, men håper ikke hun også "går i mot" deg. Da blir man fort den onde stemoren dessverre.Anonymous poster hash: a7a2f...d16
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #12 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg var en av 3 gjennom hele barne - og ungdsomskolen, aldri vært noe problem det. Har du og mor til jenta et greit forhold? Og har du pratet med henne? Det blir ikke slik at hun også tror på gulljenta si framfor stemor? Er stemor selv. Heldigvis har jeg og barnefar stort sett samme syn på oppdragelse og oppførsel, men en gang i blant må barnefar ta opp ting med mor. Dessverre så ser ikke mor at gullungen hennes gjør noe galt, og da er alt barnefar gjør, feil. Sier ikke at barnemor i din situasjon er slik, men håper ikke hun også "går i mot" deg. Da blir man fort den onde stemoren dessverre.Anonymous poster hash: a7a2f...d16 Ja, tror vi har et så nogenlunde greit forhold. Har ihvertfall ikke vært noe surt mellom oss som jeg har fått med meg Når jeg og samboer har snakket om oppdragelse og lignende, så er vi jo enige i det meste, men det er gjennomføringen av det som mangler. Jeg tror nok barnemor er noe lettere å snakke med sånn sett, og at hun klarer å se ting litt annerledes enn det samboer gjør.. ts Anonymous poster hash: e2c0e...f61
super-s Skrevet 13. oktober 2014 #13 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg ville tatt en prat med moren til jenta jeg, særlig siden dere har et greit forhold, og hun tidligere har prøvd å ta tak i problemet. Jeg tror jeg ville satt pris på om du sa i fra hvis jeg var henne (har ikke barn jeg da).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå