Gå til innhold

Instagram- "skikk og bruk"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke hatt instagram så veldig lenge, og synes det er supert tidsfordriv når jeg sitter på bussen.

Søker etter diverse quotes, bilder av flotte steder, inspirasjon for matlaging og trening osv.

Klikker gjerne inn på profilen til noen som har et flott bilde, og ser om de har andre fine bilder. Og det er det jo mange som har.

Jeg trykker gjerne "liker" på bilder som er tatt for 50 uker siden.

Men i dag kom jeg over et bilde hvor det var bilde av Michael Myers (fra Halloweenfilmene) og det stod "Sånn fremstår du om du trykker "liker" på et 35uker gammelt bilde"...

Det er jo overdrevent, men tenker folk litt sånn?

Ser de fleste bare på bildene som folk de følger legger ut? Er det ikke så vanlig å søke etter bilder, og gå inn på profilen til folk?

Anonymous poster hash: 800c6...2dd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo litt rart om du får likes etter 35 uker da. For du får jo en varsel når noen har likt bildene dine. Men tror ikke de som har flere tusen likes på et bilde legger merke til sånt

Skrevet

Jeg surfer på instagram hele tiden og trykker like på det jeg vil. Har aldri brydd meg noe særlig om hva andre folk mener og det synes jeg ikke du skal gjøre heller.

Anonymous poster hash: 40cad...a4d
  • Liker 5
Skrevet

Det er jo litt rart om du får likes etter 35 uker da.

Hvorfor? Ihvertfall når bildene har sjeldne hashtags, så trenger man ikke scrolle lenge for å se dem.

Trykker forresten "liker" på bilder jeg vil ha i "liker"-lista mi, så jeg kan gå inn der for inspo. Trykker altså ikke liker på hva som helst.

Har ikke fått noen negative reaksjoner på at jeg gjør som jeg gjør. Men en venninne syntes det var merkelig at jeg hadde sett hvilke bilder hun hadde trykket "liker" på. Eh, det kommer opp i "feeden", og det er jo ikke annet enn inspirasjon/oppdage flere bra bilder jeg gjør det.

Samme venninne følger forresten over 700. Da rekker hun ikke å se alle bildene de hun følger legger ut engang. Ser ikke helt greia med å følge så mange..

Hitill følger jeg bare 20, og synes det er mer enn nok å scrolle igjennom når jeg logger på :P

Anonymous poster hash: df831...5ea

Skrevet

Kommer jo litt an på.

Om du blar igjennom alle bildene til ei venninne og liker bilder lagt ut for ett og to år siden,

eller liker et Halloweenbilde etter å ha søkt etter " Halloween " på instagram.

Jeg synes sistnevnte er minst creepy

Anonymous poster hash: cfc0b...426
  • Liker 1
Skrevet

Men når man nettopp har anskaffet instagram... Blir det virkelig sett på som rart å se alle bildene noen har lagt ut?

Da kunne jo alle bilder der bare blitt sletta etter en viss tid da, hvis det er helt bak mål å se og like gamle bilder?

Skrevet

Det mest vanlige blant mine venner er å legge ut et bilde et par ganger i uka, mer eller mindre.. Og oppdatere seg på hva andre har lagt ut ca like ofte.

Noen legger ut 3-4 bilder daglig også, mens andre legger ut med flere ukers mellomrom.

Tror ikke det er noen uskrevne regler man bør følge. Ingen biter av deg hodet selv om du trykker liker på urgamle bilder. Alle liker vel å få likes...

Anonymous poster hash: 6d360...027
Skrevet

Hvorfor? Ihvertfall når bildene har sjeldne hashtags, så trenger man ikke scrolle lenge for å se dem.

Trykker forresten "liker" på bilder jeg vil ha i "liker"-lista mi, så jeg kan gå inn der for inspo. Trykker altså ikke liker på hva som helst.

Har ikke fått noen negative reaksjoner på at jeg gjør som jeg gjør. Men en venninne syntes det var merkelig at jeg hadde sett hvilke bilder hun hadde trykket "liker" på. Eh, det kommer opp i "feeden", og det er jo ikke annet enn inspirasjon/oppdage flere bra bilder jeg gjør det.

Samme venninne følger forresten over 700. Da rekker hun ikke å se alle bildene de hun følger legger ut engang. Ser ikke helt greia med å følge så mange..

Hitill følger jeg bare 20, og synes det er mer enn nok å scrolle igjennom når jeg logger på :P

hvordan ser man hvilke bilder man selv har likt?

Anonymous poster hash: 8870e...f83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...